Mun mieheni mielestä kaikki, mitä päälleni laitan, on "ihan ok". Jos pitäisi valita kahdesta asusta parempi, vastaus kuuluu "ihan yhtä hyviä, ei mitään väliä". Jos kysyn, oisko tämä tukka hyvä näin vai noin, vastaus kuuluu "ihan kivoja molemmat, ihan miten sä ite tykkäät". Jos kysyn, mitä ruokaa laitetaan, hän vastaa "ihan sama, jotain ruokaa". Jos kysyn, katsotaanko jotain leffaa vai pelataanko, vastaus kuuluu "en mä tiedä, sama se, ei mitään väliä". Se on oikeasti mies vailla mielipidettä. Ja toisaalta se on sille myös aivan yhdentekevää. Joten mun mieheltä on turha kysyä mielipidettä juuri yhtään mihinkään.
Siksipä mulla on ystäviä, joiden kanssa käydään nuo mielipidekeskustelut läpi

. Kumpi paita, tukka auki vai kiinni... No perheen ruokia en sentään käy läpi heidän kanssaan, vaan päätän sitten itse. Mun mies ei tykkää käydä teatterissa, mä rakastan teatterikäyntejä. Mun mies kuuntelee ihan erilaista musiikkia kuin mä, sillä on enimmäkseen erilainen leffamaku kuin mulla, sitä ei kiinnosta lastenvaatteet eikä keittiön verhot. Toisin sanoen, meillä on itse asiassa hyvin vähän mitään yhteistä

.
Mutta mulla on maailman paras mies :heart:. Sille mä voin kertoa melkein mitä vaan. Ja tuo melkein on tuossa sen vuoksi, että mä en voi kertoa hänelle esim. sitä, jos olen nähnyt unia exästäni tai muuten vain ajatellut häntä. Mulla ei ole mitään vanha suola janottaa -tilannetta ja olen ollut mieheni kanssa kohta 18 vuotta. Mutta hän ei halua tietää, jos mä olen edellisen yön piehtaroinut unissani sen exän kanssa. Sen sijaan mulla on ihana paras ystävä, jolla on sama elämäntilanne ja joka näkee samankaltaisia unia exästään. Niinpä voimme puida ja läpikäydä niitä asioita yhdessä.
Joten yhteenvetona: mulla on maailman paras mies, jota en koskaan milloinkaan vaihtaisi toiseen. Ja mulla on pari kolme aivan upeaa ja loistavaa ystävää, joita en koskaan milloinkaan vaihtaisi pois. Ja vaikka mieheni on mulle tärkeä ystävä, hän on kuitenkin erilainen ystävä kuin nämä pari naispuolista, joiden kanssa mulla on enemmän yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja joiden kanssa voin puida myös sellaisia asioita, joista mieheni ei halua tietää tai ei vaan muuten ole kiinnostunut.