Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mun mielestä rikkinäiset ja liian pienet, keliin sopimattomat vaatteet kertoo pelkästään vanhempien välinpitämättömyydestä.
Kirpputorilta saa EHJÄÄ ja SOPIVAA vaatetta, säänmukaista sellaista, halvalla. Niitä saa kierrätyskeskuksista jopa ilmaiseksi, tai tyyliin 10 senttiä per vaate. Siihen on varaa jokaisella. Piste.
:saint:
Jospa mieluummin leikkivät sen ajan lasten kanssa, vähän isoissa tai pienissä vaatteissa, kuin juoksevat 10 kirpparia etsimässä niitä sopivia. Sehän voi olla viikon työ. Paljon on kierrätyskeskuksissa rikkinäistä ja kallistakin. Monet kirpparit myyvät kalliimmalla kuin kaupassa alennusmyynnit.
siis kun kaikki eivät nauti shoppailusta. eikä heidän lapset ole päiväkodissa/mummojen kanssa, vaan heidät otetaan aina mukaan.
Kyllä mun lapset kulki sopivan kokoisissa vaatteissa jo kotihoidossa ollessaankin - ja edelleen kulkevat mukana, aina ja kaikkialla.
Ei shoppailun tarvitse olla nautinto, mutta mukavat ja kelvolliset vaatteet on ihmisoikeus. Harva meistä tykkää lääkäri- ja apteekkireissuistakaan, silti niitä on tehtävä vaikka senkin ajan mielummin leikkisi lastensa kanssa.
Mä en vaan näe mitään hyväksyttävää siinä, että lapsi joutuu olemaan liian pienissä collegehousuissa pihalla, kun oikea asu olisi kurahousut tai vettäpitävä puku, kuten eräs lähistöllä asuva lapsi usein on. Kädessä sormikkaat kun maassa on märkää loskaa, jne. Mutta kai sen vanhemmat sitten mukamas mielummin tekee jotain tärkeää, sen sijaan että laittaisi lapselleen kunnolliset vaatteet päälle. Ei niitä vanhempia kyllä koskaan missään näy, ovat kai niitä tärkeitä juttujaan tekemässä ja 3-vuotias saa olla pihassa yksikseen, märässä maassa niillä liian pienillä collegepöksyillään.