Vaikeita asioita....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo, ja mä olenkin huono ja kamala ihminen :D mut vain ja ainoastaan anopin mielestä... Olen aina käyttäytynyt fiksusti hänen sanomisistaan huolimatta- aika hyvin olen 8-vuotta kestänyt noita haukkumisia enkä itse alentunut samaan.

Alkuperäinen kirjoittaja saanen kysyä;27387371:
No erota vielä poikakin vanhemmistaan, niin sillähän sinä autat ja parantamaan anoppia valtavasti. Miksi ei voi elää sulassa sovussa toisen sairaudesta huolimatta, koska sinä olet sen sairauden tiedostanut? Nyt ymmärrän miksi se sua haukkuu. Tuollasilla puheilla olet itse sen ansainnut.
Karsastatko kaikkia esim syöpää sairastaviakin? Kukaan kellä on sairaus ei saaa hoitaa teidän lapsia?

Saatan kuulostaa kylmältä, mutta mielestäni kenenkään ihmisen ei tarvitse roikottaa elämässään ihmistä, joka omalla toiminnallaan (tässä tapauksessa se, ettei ole 20 vuoteen ilmeisesti edes tiedostanut sairauttaan, liekö tehnyt asian eteen mitään) terrorisoi koko ihmissuhteen. Jokaisen ihmisen jaksaminen on rajallista, ja alkoholistin kanssa eläminen helvetin kuluttavaa, joten jossain vaiheessa tulee omat rajatkin vastaan. Siinäkin tapauksessa, vaikka kyse olisi omasta äidistä. Tai anopista, tai kenestä vain.

Sen verran saa olla itsekäs, että ottaa etäisyyttä sellaisiin ihmisiin, jotka eivät aiheuta muuta kuin ongelmia. Mahdollisuuksia lienee kuitenkin annettu, suuntaan jos toiseenkin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27387283:
niin, mä olen sen meiltäkin ajanut pois viimeksi lapsen synttäreiltä, kehtasi tulla kylään kännissä. Sanoin suoraan, että lapsenlapsia saa tavata vain selvinpäin.

Joka kerta kun ollaan heille menossa kylään, täytyy ensin soittaa(kuulee heti onko ottanut vai ei). No, välillä se käy sitten piilopullolla kun ollaan keretty sinne---> lähdemme heti pois.

Ihmettelevät miksemme tykkää kyläillä siellä ja taas saamme p*skaa niskaan. Mä en oikeesti jaksais enää edes käydä siellä ollenkaan...

Eihän sun tarvi jaksaakaan käydä, pahassa jamassa ovat, jos eivät tajua, miksi lapsi ei heille tuu hoitoon. Ymmärrän kyllä, että haluaisit lapsen olevan tekemisis isovanhempiensa kanssa, niinkuin sanoit, vaikeita asioita.

No erota vielä poikakin vanhemmistaan, niin sillähän sinä autat ja parantamaan anoppia valtavasti. Miksi ei voi elää sulassa sovussa toisen sairaudesta huolimatta, koska sinä olet sen sairauden tiedostanut? Nyt ymmärrän miksi se sua haukkuu. Tuollasilla puheilla olet itse sen ansainnut.
Karsastatko kaikkia esim syöpää sairastaviakin? Kukaan kellä on sairaus ei saaa hoitaa teidän lapsia?

Mun lapsia ei hoitais mitkään känniääliöt, olkoon miten kyse sairaudesta hyvänsä. Ja aika ontuva tuo sun syöpävertaus.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27387409:
oletko sä jotenkin sairas... huono provo

Ei ollu sulta yllättävä vastaus ollenkaan :D Kaikkihan on provoja jos ei ole sun kanssa ole samaa mieltä ja jos joku usklatautuu kyseenalaistaa sun toiminnan.

Alkuperäinen kirjoittaja saanen kysyä;27387537:
Ei ollu sulta yllättävä vastaus ollenkaan :D Kaikkihan on provoja jos ei ole sun kanssa ole samaa mieltä ja jos joku usklatautuu kyseenalaistaa sun toiminnan.

pitäisi käydä kylässä ihmisen luona joka sammuu olkkari pöydän päälle, puhelee sellasia asioita joita lasten ei pitäs kuulla? Pitäskö antaa lapsi hoitoon ja odotella kauanko menee, et poliisista soitetaan et lapselle sattunut jotai? Tee sä toki miten ite haluat. Syöpä on hieman eri asia kuin alkoholismi... Luuletko että mies tykkää kyläillä, kun äiti on kännissä ja luennoi kun mies ei tee mitään oikein? Pitäisi ymmärtää anoppia... kerro toki lisää...

Alkoholismiin kuuluu muiden syyllistäminen ja he ovat siinä manipuloinnissaan erittäin taitavia. Sairautta pahentaa se jos syyllistyy alkoholistin puheista, ja vähättelee ja silottelee asiaa. Teet aivan oikein kun et lähde siihen mukaan. Kännissä ei ole mitään asiaa lasten synttäreille eikä lasta jätetä känniläiselle. Sairautta ei paranna se että sen olemassaolo kielletään! Ensimmäinen askel sairauden hoitoon olisi asian tunnustaminen, anoppisi ei vielä ole sillä asteella, mutta ehkä jossain vaiheessa se menee jakeluun, kunhan te toimitte asian suhteen johdonmukaisesti; kännissä ei ole asiaa lastenlasten kanssa olemiseen!

Saatan kuulostaa kylmältä, mutta mielestäni kenenkään ihmisen ei tarvitse roikottaa elämässään ihmistä, joka omalla toiminnallaan (tässä tapauksessa se, ettei ole 20 vuoteen ilmeisesti edes tiedostanut sairauttaan, liekö tehnyt asian eteen mitään) terrorisoi koko ihmissuhteen. Jokaisen ihmisen jaksaminen on rajallista, ja alkoholistin kanssa eläminen helvetin kuluttavaa, joten jossain vaiheessa tulee omat rajatkin vastaan. Siinäkin tapauksessa, vaikka kyse olisi omasta äidistä. Tai anopista, tai kenestä vain.

Sen verran saa olla itsekäs, että ottaa etäisyyttä sellaisiin ihmisiin, jotka eivät aiheuta muuta kuin ongelmia. Mahdollisuuksia lienee kuitenkin annettu, suuntaan jos toiseenkin.

En tarkoittanutkaaan,ettäkö ei saisi tai ei pidä tehdä niin,mutta jokaisessa meissä luulisi olevan kuitenkin sen verta lähimmäisrakkautta,että ei ainakaan ala käskyttämään ketään eroamaaan vanhemmistaan. Onko se oikein, minusta ei todellakaan ole. Jos mies haluaa niin itse tehdä niin se on asia erikseen,mutta käskytttämällä niin ei ei ei
uskon,että jokainen fiksu ihminen ymmärtää tämän

No erota vielä poikakin vanhemmistaan, niin sillähän sinä autat ja parantamaan anoppia valtavasti.

ei kai poikaa kukaan estä käymässä äitinsä luona.
Ja poika on iso poika jo...

Syöpä ei ole sama kuin alkoholismi, eikä leviä ympäristöönsä tuhoten lähipiirin ihmisiä ja ihmissuhteita, minkä alkoholismi tekee.

Onko sinulla itselläsi alkoholiongelma? Toisaalta turha kysymys alkoholisti ei koskaan myönnä ongelmaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27387566:
pitäisi käydä kylässä ihmisen luona joka sammuu olkkari pöydän päälle, puhelee sellasia asioita joita lasten ei pitäs kuulla? Pitäskö antaa lapsi hoitoon ja odotella kauanko menee, et poliisista soitetaan et lapselle sattunut jotai? Tee sä toki miten ite haluat. Syöpä on hieman eri asia kuin alkoholismi... Luuletko että mies tykkää kyläillä, kun äiti on kännissä ja luennoi kun mies ei tee mitään oikein? Pitäisi ymmärtää anoppia... kerro toki lisää...

Missä mä sanoin,että lapset pitää antaa sinne hoitoon? Sulassa sovussa voi elää muutenkin kuin vain niin,että lapsilla on hoitopaikka. Pitääkö kokonaan jättää oman onnensa nojaan? Jostainhan se johtuu.
Miten alkoholismi eroaa muista sairauksista. Luulisin,että teet kaikkesi auttaakesi syöpäsairata,niin miksi et alkoholistia.

Sun jakeluuen ei nyt mene se,että tarkoitin tuota käskyttämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja saanen kysyä;27387622:
Missä mä sanoin,että lapset pitää antaa sinne hoitoon? Sulassa sovussa voi elää muutenkin kuin vain niin,että lapsilla on hoitopaikka. Pitääkö kokonaan jättää oman onnensa nojaan? Jostainhan se johtuu.
Miten alkoholismi eroaa muista sairauksista. Luulisin,että teet kaikkesi auttaakesi syöpäsairata,niin miksi et alkoholistia.

Sun jakeluuen ei nyt mene se,että tarkoitin tuota käskyttämistä.

mies saa tehdä mitä lystää... en ole koskaan käskenyt/ kieltänyt mitään. Jos anoppi on ryypännyt 20-vuotta, niin miten luulet, että asiaa voisin auttaa? Kun ei voi hoitoonkaan pakottaa, se on nimittäin vapaaehtoista. Ei kenenkään ole pakko alkoholistia katsella, sekin on täysin vapaaehtoista.

[QUOTE="vieras";27387606]Onko sinulla itselläsi alkoholiongelma? Toisaalta turha kysymys alkoholisti ei koskaan myönnä ongelmaansa.[/QUOTE]

Ei ole alkoholiongelmaa
Minun äitini oli alkoholisti ihan pahimmasta pästä,mutta en silti kaikesta huolimatta jättänyt sitä oman onnen nojaan.Yritin auttaa parhaalla mahdollisella tavalla. Lapsiani tapasi minun ollessa paikalla,mutta heille oli asia kerrottu, että mikä on tilanne. Ei ole saanut siitä mitään traumoja.
Juominen hänet tappo ja sille en voinut mitään,mutta ikinä en jättänyt. Monesti minullekkin siitä snaottiin,että mitä siellä ylipäätään koskaan käyt,mutta uskon,että niin oli kuitenkin parempi äidille ja lapsille kuin minullekkin kuin unohtaa koko ihminen.
Kirosin äidin maasta taivaaseen monesti

Alkuperäinen kirjoittaja saanen kysyä;27387622:

Kyllä se alkoholismi vaan eroaa muista sairauksista. Alkoholismia ihmisen on vaikea myöntää itselleen. Syöpä kun diagnosoidaan, niin se sitten on ja sairastunut sen yleensä uskoo. Alkoholisti ei usko muita kuullessaan ongelmastaan. Hän kieltää kaiken ja ei huoli apua. Pakkohoitoonkaan Suomessa ei helposti saa. Vaaditaan välitöntä hengenvaaraa tai esim. väkivaltaista uhkaa läheisille.

Koska ap:n anoppi hoitaa esim työnsä, hän on todennäköisesti erittäin taitava naamioimaan ongelmansa, kuten hyvin moni alkoholisti on. Tällöin esimerkiksi työterveydessä ei asiaan osata puuttua.

Alkoholisti jättää läheisiinsä syvät haavat. Ymmärrän hyvin, että sille ei halua lapsiaa altistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;27387602:
ei kai poikaa kukaan estä käymässä äitinsä luona.
Ja poika on iso poika jo...

Syöpä ei ole sama kuin alkoholismi, eikä leviä ympäristöönsä tuhoten lähipiirin ihmisiä ja ihmissuhteita, minkä alkoholismi tekee.

Kova yritys kuitenkin on ja se tässä ihmetyttääkin
Alkoholismi ei tuohoa lähipiirin ihmissuhteita jos siihen ei anna itse mahdollisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27387639:
mies saa tehdä mitä lystää... en ole koskaan käskenyt/ kieltänyt mitään. Jos anoppi on ryypännyt 20-vuotta, niin miten luulet, että asiaa voisin auttaa? Kun ei voi hoitoonkaan pakottaa, se on nimittäin vapaaehtoista. Ei kenenkään ole pakko alkoholistia katsella, sekin on täysin vapaaehtoista.

"Miehellenikin tekis hyvää olla pitämättä mitään yhteyttä vanhempiinsa, kun jatkuvasti saa kuulla ettei tee mitään oikein..."

kyllä tämä siltä vaikuttaa,että sinä olet siellä miehelle asiasta sanonut.

Alkuperäinen kirjoittaja saanen kysyä;27387735:
"Miehellenikin tekis hyvää olla pitämättä mitään yhteyttä vanhempiinsa, kun jatkuvasti saa kuulla ettei tee mitään oikein..."

sulla on suuria ongelmia...

Alkuperäinen kirjoittaja saanen kysyä;27387735:

Missä kohti tuossa "vaikuttaa siltä" ?

Alkuperäinen kirjoittaja saanen kysyä;27387674:
Kova yritys kuitenkin on ja se tässä ihmetyttääkin
Alkoholismi ei tuohoa lähipiirin ihmissuhteita jos siihen ei anna itse mahdollisuutta.

aha.

mutta sehän on kiva kuulla, että alkoholismi ei tuhoakaan niitä ihmissuhteita.
Sulla on sitten asiasta oikein tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27387666:
Kyllä se alkoholismi vaan eroaa muista sairauksista. Alkoholismia ihmisen on vaikea myöntää itselleen. Syöpä kun diagnosoidaan, niin se sitten on ja sairastunut sen yleensä uskoo. Alkoholisti ei usko muita kuullessaan ongelmastaan. Hän kieltää kaiken ja ei huoli apua. Pakkohoitoonkaan Suomessa ei helposti saa. Vaaditaan välitöntä hengenvaaraa tai esim. väkivaltaista uhkaa läheisille.

Koska ap:n anoppi hoitaa esim työnsä, hän on todennäköisesti erittäin taitava naamioimaan ongelmansa, kuten hyvin moni alkoholisti on. Tällöin esimerkiksi työterveydessä ei asiaan osata puuttua.

Alkoholisti jättää läheisiinsä syvät haavat. Ymmärrän hyvin, että sille ei halua lapsiaa altistaa.

Muissa sairauksissakin on eri vaiheet, esim myös se kieltäminen. Alkoholismissa se aika on vain pidempi kun se ei johda kuolemaa ilman hoitoa kuin esim syöpä.

Yhteistyössä