vaikeat viikonloput

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äippä

Aktiivinen jäsen
28.04.2004
2 972
0
36
Näin perjantaina se sitten taas oli odotettavissa. Miehen ex otti ja perui lasten meille tulon. Syitä on milloin mitäkin, toissa viikonloppuna oli synttäreitä, viime viikonloppuna ratsastustunnit ja tänä viikonloppuna lapset eivät yksinkertaisesti vain halua tulla meille, minun takiani. Kun mieheni sitten otti ja soitti lapsilleen ja kysyi, mikä meillä olossa ahdistaa, saatiin kuulla etteivät lapset edes tienneet että olisivat olleet tulossa. Toisinaan äiti oli sanonut heille ettei isä halua heitä viikonlopuksi. Lapset eivät myöskään ole sanoneet etteivät minun takiani tänne tahdo, joka kerta kun meillä ovat, ovat tulleet halaamaan ja sanoneet kuinka minusta tykkäävät.. :heart:
Miehen exällä oli jo uusikin mies, josta puolisen vuotta sitten erosi.. Sen jälkeen hän on vihjaillut, että tahtoisi mieheni takaisin, kuulemma perheen tähden. Kun mieheni ei suostunut, alkoi nämä perumiset. Jos mies sitten ilmoittaa itse hakevansa lapset, on äiti ottanut ja häipynyt jonnekin kyläilemään niiden kanssa. Eli tekeekö äiti tätä vain kuttuillakseen ja näyttääkseen että jos olisivat yhdessä, näkisi lapsiaankin useammin vai mistähän mahtaa kenkä hinkata.. :'(

Täällä on ikävän paljon juttuja ex-vaimoista, siis lasten äideistä, jotka vaikeuttavat lastensa ja isän tapaamisia. Itse en ikinä hyväksy sitä, että lapsia käytetään pelinappuloina vanhempien riidoissa! Lasten kautta kun voi tehdä paljon kiusaa, jos haluaa...
Meillä oli ex-miehen kanssa vaikea avioero, tapeltiin ja riideltiin...Mutta ei ikinä sotkettu lapsia siihen mukaan. Lasten asiat on aina sovittu lasten parasta ajatellen. Tapaamisissa, elatusmaksuissa yms. on joustettu puolin ja toisin. Ikinä en myöskään lasten kuullen hauku tai arvostele heidän isäänsä, puran kiukkuani ihan muille ihmisille, kun ottaa aivoon...
Nykyisin olen tosi iloinen, ex on löytänyt rinnalleen ihanan ihmisen, josta lapsetkin tykkäävät. Edellisistä "äitipuoliehdokkaista" olisi paljonkin sanottavaa, muuten ikinä haukkunut heitäkään lapsille tai heidän isälleen.
Koittakaa hyvät ihmiset hoitaa asiat sivistyneesti, puolin ja toisin, lasten parasta ajatellen!!! :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2006 klo 13:37 koiraharrastaja kirjoitti:
Täällä on ikävän paljon juttuja ex-vaimoista, siis lasten äideistä, jotka vaikeuttavat lastensa ja isän tapaamisia. Itse en ikinä hyväksy sitä, että lapsia käytetään pelinappuloina vanhempien riidoissa! Lasten kautta kun voi tehdä paljon kiusaa, jos haluaa...
Meillä oli ex-miehen kanssa vaikea avioero, tapeltiin ja riideltiin...Mutta ei ikinä sotkettu lapsia siihen mukaan. Lasten asiat on aina sovittu lasten parasta ajatellen. Tapaamisissa, elatusmaksuissa yms. on joustettu puolin ja toisin. Ikinä en myöskään lasten kuullen hauku tai arvostele heidän isäänsä, puran kiukkuani ihan muille ihmisille, kun ottaa aivoon...
Nykyisin olen tosi iloinen, ex on löytänyt rinnalleen ihanan ihmisen, josta lapsetkin tykkäävät. Edellisistä "äitipuoliehdokkaista" olisi paljonkin sanottavaa, muuten ikinä haukkunut heitäkään lapsille tai heidän isälleen.
Koittakaa hyvät ihmiset hoitaa asiat sivistyneesti, puolin ja toisin, lasten parasta ajatellen!!! :)

AIVAN!!!! :wave:

Sama tyyli se on ollut itsellänikin. Oman lapseni ja entisen miehen kanssa on hyvin pystytty sopimaan tapaamisista eikä koskaan tulisi mieleenkään ruveta lapselle häntä tai hänen uutta puolisoaan haukkumaan.
Omasta ja mieheni mielestä olen ollut aivan samalla lailla äiti miehen lapsille kuin omilleni, samat säännöt, samat oikeudet. Koskaan en ole heitä kieltänyt tulemasta, tms.. Olen myös monesti kuullut kuinka miehen lapset ovat äidilleen kehuneet kuinka kiva olen. He myös joskus sanovat minua kuin itsestään äidiksi.
Että taitaa vain olla niitä entisen keinoja saada mies takaisin, mutta ri ilmeisesti tajua, että lapset siinä kärsii.. :'( Ei toista voi pakottaa takaisin. Toivotaan että tämä tästä rauhoittuisi... :attn:

Jos miehellä on virallinen tapaamissopimus eikä tapaamiset toteudu niin joka kerta lastenvalvojalle soitto.Lisäksi kannattaa vaatia tapaamissopimuspaperiin kohta että mikäli lapset jostain syystä eivät pääse sovitusti niin se korvataan sitten esim. seuraavana viikonloppuna.Mun mies joutui palaveeraamaan puolitoista vuotta ennenkuin viimein uhkasakolla uhkailemalla alkoi tapaamiset toimia.Lapsen äiti mm. pilasi viime vuonna talvilomaviikon ja sen joutui korvamaaan ja lapsi sai olla kesällä viikon pidempään.

Meillä on jatkuvati tuollaisia perumis juttuja. Usein on niin ettei miehen ex vaan vastaa puhelimeen ollenkaan kun odotellaan lapsia meille. On järjestelty työvuoroja ja ostettu exra määrät ruokaa kasvavia poikia varten ja sitten lapsia ei näykkään. Tämä miehen ex sulkee lastenkin kännykät kun haluaa vedättää. Useimmiten tämä tällainen show jos raha-asioista kiistaa. Esim. joku ylimääräinen leiri tms. maksu läväytetään tekstarilla, että maksa ja aina juuri tapaamisviikonloppua edeltävänä päivänä, laita heti rahat tilille kun ei laita niin lapsia ei näy. Mies ei halua kuitenkaan ottaa lastenvalvojaan yhteyttä koska pelkää että ex "aivopesee" 11v ja 13v lapset siten etteivät enää halua ollenkaan tulla meille.

Mies ei halua kuitenkaan ottaa lastenvalvojaan yhteyttä koska pelkää että ex "aivopesee" 11v ja 13v lapset siten etteivät enää halua ollenkaan tulla meille.

Sama ongelma meillä, mies pelkää ettei näkisi lapsia sitäkään vähää, jos tappelemaan aletaan. Meillä nämä riidat johtuu milloin mistäkin, mutta tämä on tosiaankin tähän asti pahin, koska lapset eivät ole olleet yli kuukauteen vaikka aina luvataan että seuraavana viikonloppuna sitten.. Ja tosiaankin taitaa johtua äidin halusta saada entinen miehensä takaisin ja haluaa näin "näpäyttää" kun mies ei halua takaisin. Entinen vaimo kun oli kuitenkin se jolla oli uusi mies jo ennen eroa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2006 klo 13:37 koiraharrastaja kirjoitti:

Mä kun luulin jo että me ollaan jotenkin totaalisen ihmeellisiä kun kyetään hoitamaan lasten asiat ilman riitelyitä kaikki osapuolia useimmiten tyydyttävästi. Onneksi on joku muukin, hyvä me :)

Yhteistyössä