Vaikea Tilanne

Mistähän mahtaa johtua kun ollaan puolison kanssa oltu noin 3 vuotta yhdessä ja on kaksi lasta,toinen kohta 3 vuotias ja toinen ihan pieni viellä.Ei mikään enään suju ei pidetä hyvänä just ja just puhutaan jotain.Seksiä ei ole ollut moneen kuukauteen tosin voi johtua vauvastakin kun ei voi mitään viellä tehdä mut ei kyllä mitään muutakaan.???
 
Melina
Mullakin sama ongelma paitsi että mies on just tommonen :/
Ollaan oltu yhdessä 2,5 vuotta ja yksi lapsi 9kk. Mies pihtaa ja muutenkaan en saa mitään huomioo enää hyvä jos pusun saan nukkumaan mentäessä. ja kun kysyn syytä niin on kuulemma kauhean väsynyt eikä jaksa. Kaipaisin kahden hetkistä aikaa vaikka ihan telkkaria katsomaan vierekkäin kun tyttö mennyt nukkumaan mut tietokoneella tämä vain istuu ja siihen sitten jää :kieh:
Seksiä tekisi useimmin mieli mitä ennen mutta hyvä jos kerran viikossa jotain antaa... Ehkäpä itse haluan seksiä enemmän kun en muutakaan läheisyyttä saa mutta sekin taitaa olla loppumassa :(
Olenkin tässä miettinyt että voisiko miehelläni olla jokin masennus sillä hän on koko ajan väsynyt ja ei muutenkaan mikään innosta paitsi tietokone ja autot?
Kertokaa jos jollakin on kokemuksia että milaain teidän tilanne muuttui ja mitä teitte asialle. Itse en viitsi miestä enää painostaa seksii vaan annan olla. Ja taidan muutenkin pian luovuttaa kun tätä on jo jatkunut vähän aikaan ja mikään ei kelpaa :ashamed:
 
Lirppu
Vauvastakin. Kyllähän uusi vauva, kodinhoito ja vielä toinenkin lapsi vie aika paljon energiaa. Loppujen lopuksi sitä vaan tahtoisi omaa aikaa.

Otatteko suhteessanne ja perheessänne ns. omaa aikaa? Niin, että vaikka kerran viikossa/kahdessa/kuukaudessa saisi kumpikin teistä vanhemmista olla itsensä kanssa ja tehdä omia juttuja?

Kun nainen synnyttää, se on henkinen sitoumus myös vauvaan pitkäksi aikaa. Sitä tuntee ikäänkuin olisi pallo jalassa koko ajan, vastuu painaa paljon. Oma identiteetti saattaa olla hukassa hetken aikaa, mutta sen nopeimmaksi löytymiskeinoksi meidän perheessä havaittiin oma aika.

Pystyttekö keskustelemaan asioista? Mitäs jos joku ilta, kun lapset nukkuu otat vaimoasi kädestä kiinni, katsot silmiin ja kysyt onko kaikki hyvin? Onko hän tyytyväinen?

Usein parisuhteessa elämän varrella ajaudutaan molemman puoliskon suurin odotuksiin. Sitä ei osata sanoa ääneen, katsellaan vaan kulmien alta ja pohditaan sisällä "mikähän tuolla miehellä/naisella oikein on... nopeasti saattaisi selvitä, jos vähän lähtisi keskustelemalla raottelemaan.

Keskustelun tarkoituksen ei ole saada asioita muuttumaan siinä hetkessä, vaan kuulla toinen toistaan ja sopia yhdessä mikä ratkaisuksi.

Olen kuullut tutkittavan myös sitä, että joillakin naisilla poistuu tunteellisuus taka-alalle pienen vauvan syntyessä. Se johtuu siitä, että ihmisen luontainen vaisto emona pyrkii olemaan avutonta "poikastaan" varten mahdollisimman herkkänä. Tämä helpottaa kuitenkin ajan myötä ja mitä varmemmaksi äiti tulee oman vauvansa kanssa, hänellä kasvaa sietokyky muita läheisiä kohtaan. Yksi kaunis päivä hän havahtuu pakahtuen onnen tunteesta kuinka ihana perhe hänellä on. =)

Kokeilisin silti sinuna sitä ajatusten vaihtoa, ilman suurempien vaatimusten esittämistä, enemmänkin kiinnostuneena hänen ajatuksistaan.

Ilmoittele kuinka meni!!

 
Kiitos vastauksesta,ei olla tosiaan vielläkään moneen päivään juteltu mistään tuntuu että kaikki menee päin p...tä vaikka teen mitä ei jutun aihetta mistä puhua jne.Ihan sama vaikka asuisi yksin ja tämä siihen kyllä ennemmin tai myöhemmin menee varmasti 5 vuotta ollaan oltu yhdessä,olisi kyllä kiva jos asiat muuttuisi kun 2 lasta sentään,ilman noita olisin lähtennyt jo aikoa sitten.No toivot,pää kestää tämän rasituksen tuntuu että suoni katkeaa päästä kun kaipaan niin hellyyttä ja rakkautta.
 
Kahden lapsen hoitaminen rankkaa. Vaimosta voi tuntua, että koskaa ei jää omaa aikaa, kun lapset vihdoin nukkumassa, tulee mies sitten vielä vaatimaan tarpeiden täyttämistä. Ts. omalle itselle ei aikaa koskaan ole. Ehkä ärsytät vaatimuksinesi. Ei aikaa voi ohjelmoida kokonaan hyödyllisesti.

Koettakaa keskustella ja järjestää yhteistä aikaa jolloin olette vain te kaksi. SIitä se voisi lähteä. Vaimo ei ehkä tuntisi, että kaikki vain vaativat häneltä koko ajan jotakin. Ja näin voi olla, vaikka seksistä pitäisikin.
 
sekoitin toisen pojan iän anteeksi huomasin itsekkin=) niin ymmärrän kyllä jos ei seksi ole päällimäisenä mielessä,kunha toinen vaan tietää että rakastan sitä ja se minua.Tuntuu vain sellaiselle että toinen ei välitä enään toki voi mielikuvitustakin olla,sitten kun viellä mustis olen jne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 18:13 vieras kirjoitti:
Kahden lapsen hoitaminen rankkaa. Vaimosta voi tuntua, että koskaa ei jää omaa aikaa, kun lapset vihdoin nukkumassa, tulee mies sitten vielä vaatimaan tarpeiden täyttämistä. Ts. omalle itselle ei aikaa koskaan ole. Ehkä ärsytät vaatimuksinesi. Ei aikaa voi ohjelmoida kokonaan hyödyllisesti.

Koettakaa keskustella ja järjestää yhteistä aikaa jolloin olette vain te kaksi. SIitä se voisi lähteä. Vaimo ei ehkä tuntisi, että kaikki vain vaativat häneltä koko ajan jotakin. Ja näin voi olla, vaikka seksistä pitäisikin.
Tässä on kyllä hyviä neuvoja =)
 
sorisori
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2006 klo 14:47 sarbba kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 18:13 vieras kirjoitti:
Kahden lapsen hoitaminen rankkaa. Vaimosta voi tuntua, että koskaa ei jää omaa aikaa, kun lapset vihdoin nukkumassa, tulee mies sitten vielä vaatimaan tarpeiden täyttämistä. Ts. omalle itselle ei aikaa koskaan ole. Ehkä ärsytät vaatimuksinesi. Ei aikaa voi ohjelmoida kokonaan hyödyllisesti.

Koettakaa keskustella ja järjestää yhteistä aikaa jolloin olette vain te kaksi. SIitä se voisi lähteä. Vaimo ei ehkä tuntisi, että kaikki vain vaativat häneltä koko ajan jotakin. Ja näin voi olla, vaikka seksistä pitäisikin.
Tässä on kyllä hyviä neuvoja =)
Entäs ne miehen tarpeet?Mihis ne unohdetaan? \|O
 
sorivaan
Usein lapset vaativat niin paljon, ettei kenenkään muun tarpeille perheessä ole sijaa ilman erityistä järjestelyä. Yleensä miehen on helpompi toteuttaa työn ohella omia tarpeitaan vaimon ollessa lapset kantapäillä vuorokauden kaikkina tunteina.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 11:33 sorivaan kirjoitti:
Usein lapset vaativat niin paljon, ettei kenenkään muun tarpeille perheessä ole sijaa ilman erityistä järjestelyä. Yleensä miehen on helpompi toteuttaa työn ohella omia tarpeitaan vaimon ollessa lapset kantapäillä vuorokauden kaikkina tunteina.
Näin on. Ehkä on paras, jos kotityöt jaetaan mahdollisimman tasan. Muutoin voi alkaa ärsyttää vain se muiden tarpeiden täyttäminen. Kun ei koskaan ole itsellekään aikaa. Ja huom. Työssäollessa aika sentään menee muuhun kuin siivoamiseen ja ruokkimiseen, jotka ei nyt joka naisen kutsumuksena ole 24 h vrk.

Summa summarum. Heikki, vaikka vaimosi ei alunperin olisi lainkaan seksikielteinen, voi se kotitilanteessa muuttua vain pelkäksi tarpeiden täyttämiseksi=ärsyttää ja ajaa teitä vaan kauemmaksi toisistanne. Voisiko vaimo saada omaa aikaa viikottain jollekin mistä pitää kodin ulkopuolella?
 
Katjuska71
Kuulostaa tutulta, minun puolellani samantapaista käytöstä vähän miestäni kohtaan.

Mutta mieheni on aivan ihana, ymmärtäväinen ja puhuu suunsa puhtaaksi, ennen kuin ehtii tilanne mennä ihan mahdottomaksi. Niinpä menimme parisuhdeterapeutille, vähän muustakin syystä, mistä olen toisessa jutussa kirjoittanut, ja muutenkin olen itse saanut herätteen.

Mutta paljon on parannettavaa vielä ja minulla jaksamattomuus huomioida miestäni ja hänen tarpeitaan ei todellakaan johdu siitä, ettenkö rakastaisi häntä, vaan olen todella uupunut tällä hetkellä, tuo 1, 5 vuotias vintiö vie valitettavasti voimiani niin paljon. Mutta minulla on edellisestä liitosta 13- ja 10-vuotiaat lapset, joten tiedän, että kyllä se tästä, tulee aika, kun lapset ei enää vaadi niin paljoa =)
 
Uhkea Ulla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 07:06 heikki kirjoitti:
sekoitin toisen pojan iän anteeksi huomasin itsekkin=) niin ymmärrän kyllä jos ei seksi ole päällimäisenä mielessä,kunha toinen vaan tietää että rakastan sitä ja se minua.Tuntuu vain sellaiselle että toinen ei välitä enään toki voi mielikuvitustakin olla,sitten kun viellä mustis olen jne.
Onko sinulla itselläsi vakavia ongelmia, kun puhut mm. mustasukkaisuudestasi. Jos vaimosi kertoisi täällä tarinanne, se voisikin olla ihan toisenlainen.

Mites itse huomioit vaimoasi, annatko hellyyttä ilman vaatimuksia?
 

Yhteistyössä