Vaikea ero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nennuliii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nennuliii

Uusi jäsen
05.06.2012
8
0
1
Heippa! haluaisin vähän neuvoja! olen pian täysikäinen tyttö ja minulla on ongelmia.. Noin kuukausi sitten exäni jätti minut. Meidän suhde ei ollut niin pitkä mutta minusta tämä tuntui oikealta. Tämä poika oli minulle ennen suhdetta erittäin hyvä ystävä ja pystyin kertoa melkeenpä kaiken hänelle! sitten yhtäkkiä olimme yhdessä ja elämä oli niinkuin tanssi! hänen perheensä oli ihana piti minusta todella paljon ja pidin itsekin heistä tosi paljon! yhtäkkiä tämä poika siis jätti minut.. sanoin haluavansa olla sinkku ja ei kuulemma osaa seurustella. Tästä kaikesta on siis kuukausi ja vaikka en sitä itselleni myönnäkkään niin minuun sattuu vieläkin.. eli minulla on niin sanottuja sydänsuruja. Ennen tätä poikaa seurustelin toisen pojan kanssa joka petti minua. Siitä on jäänyt traumat ja tämä poika jonka kanssa nyt sitte viimeksi seurustelin lupasi ettei tee samaa niinkuin edellinen poika! no siis meidän eron jälkeen ollaan nähty juteltu ja pidetty hauskaakin.. minusta tuntuu silti nii haikealta olla vain kaveri. Haluaisin seurustella pojan kanssa mutta en usko että hän haluaa. Pojalla on harrastus johon hän panostaa tosi paljon ja on jopa menestynyt siinä tosi hyvin! en vaan tiedä mitä tehdä.. pitäsikö vaan unohtaa tämä poika vai yrittää kaikesta huolimatta olla kaveri? tarviin oikeasti neuvoja koska en tiedä mitä tehdä!

Teet niinkuin sinusta hyvältä tuntuu. Jos sinulle ei pelkkä kaveruus riitä - mikä ihan ymmärrettävää tuossa tapauksessa onkin - niin silloin ei auta kuin antaa ajan kulua ja unohtaa hänet. Jos taas kaveruus tuntuu nyt riittävän, voit koittaa jatkaa siitä. Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että jos ja kun aikanaan tämä poika alkaa seurustella jonkun toisen tytön kanssa, saatat joutua käymään sydänsurusi uudelleen läpi eikä ole varmaa, pystytkö enää sen jälkeen jatkamaan kaveruutta pojan kanssa. Pidä nyt hänen tapaamisessaan vaikka kuukauden tauko ja katso sen jälkeen, miltä sinusta tuntuu.

Keittiönoita

Teet niinkuin sinusta hyvältä tuntuu. Jos sinulle ei pelkkä kaveruus riitä - mikä ihan ymmärrettävää tuossa tapauksessa onkin - niin silloin ei auta kuin antaa ajan kulua ja unohtaa hänet. Jos taas kaveruus tuntuu nyt riittävän, voit koittaa jatkaa siitä. Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että jos ja kun aikanaan tämä poika alkaa seurustella jonkun toisen tytön kanssa, saatat joutua käymään sydänsurusi uudelleen läpi eikä ole varmaa, pystytkö enää sen jälkeen jatkamaan kaveruutta pojan kanssa. Pidä nyt hänen tapaamisessaan vaikka kuukauden tauko ja katso sen jälkeen, miltä sinusta tuntuu.

kiitos tuo helpotti! en vaan tiedä oikeen itse mitä haluan.. haluan olla kaveri pojan kanssa mutta se on kuitenki hankalaa koska haluasin olla enemmän.. tosi hankalaa! ja en oo nyt pitännyt yhteyttä tähä poikaan 2 viikkoon ja ajattelin että en pidäkkään nyt vähän aikaan.. ehkä se oikeesti helpottaa!

Viimeksi muokattu:
Entisen seurustelukumppanin kanssa ei voi olla kaveri, jos ero ei ole tullut yhteisymmärryksessä. Muu on itsensä pettämistä. Kaveri voi olla vasta siinä vaiheessa, kun toista kohtaan ei ole enää mitään tunteita, eikä erokaan herätä itsessä mitään sen kummempaa. Teet suremisen itsellesi helpommaksi, kun lakkaat olemasta kyseisen ihmisen seurassa.

ssss
Vierailija
Älä jää miksikään panopuuksi tälle pojalle vaan!

kyllähän tuo on pakko myöntää että pari päivää eron jälkeen tapahtui mitä tapahtui.. mutta en tajua en kadu sitä ollenkaan! tuommoinen ei ole minun tapaistani ollenkaan sillä olen niin sanottu ''kiltti tyttö''.

Ehkä se helpottaa kaipaamista, kun tiedät, että "haluan olla sinkku, en osaa seurustella" jutut ovat vaan sitä, että et ole hänelle oikeanlainen. Ja se, ettei jää panopuuksi ei tarkoita mitään moraalista kannanottoa, vaan tarkoittaa sitä, että älä jää henkisesti roikkumaan ihmiseen, jota ei kiinnosta olla kanssasi.