Vaihtaisitko hieman huonompipalkkaiseen työhön, jos etuna olisi päivätyö?

• Viestiketjun aloittaja vakiduuni
  • Ensimmäinen viesti
vakiduuni
Minä vaihdan :)

Nyt teen hoitoalalla vuorotyötä. Olen pitkään etsinyt päivätyötä, jota tällä alalla ja tällä paikkakunnalla ei juurikaan ole... mutta sainpas!! Brutto (perus)palkka on pari sataa euroa huonompi kuin nyt, mutta isona etuna päivätyö. Eikä tarvitse enää miettiä joutuuko jouluna töihin, entäs juhannuksena, pääsiäisenä jne.

Tervetuloa sosiaalinen ja säännöllinen elämä harrastuksineen!

Kyllä
Vaihtaisin jos olisin vuorotyössä :) Mutta olenkin onnellisesti päivätyössä ja hoitelen ihmisiä jne.... Ja palkkakin on hyvä. Aikaa jää perheelle, eritoten lapsille.

"fanni"
Minä vaihdoin ja häviän rahallisesti jopa 300€/kk, MUTTA olen niin iloinen vaihdostani. Nyt voin sanoa pitäväni työstäni, ennen en todellakaan...Näin on hyvä! :)

Kyllä! Lasten kanssa saisi olla illat ja jaksaisi varmaan paremmin muutenkin, tosin arkivapailla ehtii hoitaa asioita vuorotyössä, mut tulevaisuudessa on aamu- tai päivätyö mulle ainoa vaihtoehto. Palkka ei ratkaise kaikkea vaik onkin tärkeä.

KYLLÄ
Todellakin vaihtaisin! Minulla ei ole edes pyhiä tai yövuoroja tälläkään hetkellä, mutta vaihtaisin hyppien ja kiljuen näistä iltavuoroista pois! En ole koskaan tehnyt päivätyötä ja todella toivon että jonain päivänä sen saisin!

"Ellukka"
Mä aikanaan vaihdoin, enkä ole katunut hetkeäkään. Kyllä sitä vapaita iltoja, viikonloppuja ja juhlapyhiä on niin mukava viettää vapaalla kun töissä, vaikka niistä ihan hyvät lisät saa. Mutta kyllä mä ennemmin elän elämääni vapaalla kuin töissä. :)

"vieras"
juu, vaihdoin reilu 3 vuotta sitten hyvästä ja paremmin palkatusta työpaikasta huonommin palkattuun, mutta ei ole vuoroja, ei viikonloppu yms aatto töitä. Lisäksi lomat pitenivät. Tosin työ on paljon rankempaa psyykkisesti, mutta pidän tästä uudemmastakin alasta kyllä.

ap.
Kaikkea ei voi rahassa mitata, sehän on selvä ;)

Jatkossa minulla on aikaa iltaisin olla lasten kanssa ja vaikka aloittaa joku säännöllinen harrastus! Arkivapaat ja aamuvapaat on historiaa, mutta mitä pienistä.

Aikoinaan myös vuorotöitä sos.alalla tehtyäni pääsin siirtymään päivätöihin (nyt jo kolmas pvätyöpaikka) ja vaikka vuorolisät jää saamatta, on se silti sen arvoista. Ihanaa kun saa viettää illat ja viikonloput plus juhlapyhät perheen kanssa. Korkea kynnys olisi lähteä näin monen vuoden jälkeen takaisin tekemään vuorotyötä.

"hepsankeikka"
Mulla taas pohdinnat päinvastoin... eli olen suunnitellut, että palaisin hoitovapaan jälkeen huonompipalkkaiseen vuorotyöhön. Mulla on nyt paikka korkeemman tason hommissa päivätyönä, mutta kun lapset ovat alle kouluikäisiä, olen pohtinut vuorotyötä osittaisella hoitovapaalla.

Jäisi vapaita tosi hyvin, ja lasten hoidon tarve ihan minimiin, kun mies tekee päivätöitä. Olisi mukavaa vietellä tenavien kanssa aina 4-5 arkipäivää välissä...

ap.
[QUOTE="minni";24548618]Juurikin näin olen tekemässä, jos miehenkin työpaikka siirtyy vuoroon. Palkka tippuu 300e, mutta yksi lysti. Mä en jaksa kahden vuorotyöläisen arkea..[/QUOTE]

En minäkään jaksanut. Onneksi sain päivätyön.

Yhteistyössä