A
Ahdistunut
Vieras
Tietääkö kukaan,että voiko vaihdevuosioireisiin kuulua rintojen arkuutta? Mulla on viimeset kuukautiset ollu sellaset,että oon luullu niiden alkaneen,mutta ei sitte kumminkaan.Siis pientä tiputtelua vaan.Meinasin vuosi sitten vaihtaa kierukan uuteen,kun edellisen kierukan laittamisesta alkoi tulla 5vuotta täyteen.Mutta en voinutkaan sitä tehdä,kun papa oli luokkaa2.Terveydenhoitaja sanoi,että monet pitää kierukkaa 6-vuotta.Jouduin sitte mennä naistentautien polille tuon papan takia muutama kuukausi sitten.Sieltä sanottiin,että puolen vuoden päästä saan uuden kutsun,että tarkkaillaan sitä mun papaa yms.Loppukesästä soitin terkkarille neuvolaan ja kysyin,että pitääkö vanha kierukka poistaa,kun pian tuli tuo 6-vuotta,kun se oli laitettu ja,että voiko uutta laitattaa tilalle.(naistenpkl.en muistanut koko kierukasta kysyä)vai pitääkö ehkäistä jollain muulla lailla.Terkkari sanoi,että jostain ohjeista hän katsoi,että siellä sanotaan,että kupari-t voi olla kauemmankin aikaa,ettei sen teho hekkene,vaaan pääasia on,että jotain tuolla on ehkäisynä. Soiton jälkeen mulle on tullut yhdet kunnon kuukautiset ja nyt siis jotain pikku pisaroita siteeseen.Rinnat ovat välillä arat. Olen sen ikäinen,että vaihdevuodetkin voivat olla mahdolliset,mutta kuuluuko vaihdevuosiin rintojen arkuus?Itse en ole ainakaan yleisellä tasolla kuullut,että näin olisi.Pelottaa,että ei kai tuo kierukka kumminkin oo menettänyt tehoaan.Ja,että oisin pieniin päin.Vajaa kuukausi sitten näin vielä unta,että olin muka raskaana ja sitä työkaverillekkin naureskelin,että kuinka hassuja unet voivat olla.