Vaihdatteko sellaiselle vauvalle yöllä vaipan, joka syö yöllä?

en vaihda. Poika ei oo ikinä kakannut yöllä ja pissaakin tulee sen verran vähän että vaippa pitää. Ihan muutaman kerran on aamulla aikaisin kastunut yöpuku ja sillon olen tietenkin vaihtanut heti. Muuten vaihdan vasta n.9 aikaan kun noustaan ylös
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
Alkuperäinen kirjoittaja NeJo76:
Välillä vaihdan jos on kakat tai tosi märkä vaippa. Meillä neiti tuppaa vaan piristyä niin paljon jos vaippaa rupeen vaihtaa, et pyrin olee vaihtamatta. Tyttö 5½kk.
mäkin tein noin. pitää vaan olla tarpeeks isot vaipat. lidlin vaipat pysyy hyvänä koko yön ;)
Meillä taas lidlin vaipat ei oo ollu hyviä yöllä, vaikka päivällä ihan käypiä onkin. Yällä Pampersit on toiminu paremmin.
 
En yleensä vaihda. Tyttö huomenna 2kk. Alussa vaihdoin yölläkin ja virkku siinä liikaa. Nykyään vaihdan, jos on valskannut paljon. Yleensä kestää hyvin aamuun asti. Toki monesti on sänky märkä. Olen ajatellut sen niin, että mieluummin pyykkään lakanan, kun aloitan tytön vaikean nukutuksen uudestaan. Meillä hankala saada nukkumaan :(
 
En ole keltään neljästä lapsestani vaihtanut ellei vaippa ole läpi tullut.Ihan hyvin on iho sitä kestänyt varsinkin kun toiseksi nuorin oli päivisin lähes vaipaton.Nyt ei tuohon vaipattomuuteen enää aika riittänyt :(
 
Vain jos on tullut kakat. Ei tosin ole kakannut yöllä kuin ihan vastasyntyneenä muutaman kerran. Silloinkaan en herättänyt vaipan vaihdolle vaikka haistoin, että tavarat on pöksyssä vaan vaihdoin kun heräsi syömään, (söi alussa tunnin-parin välein joten ei joutunut useita tunteja kakat housussa olemaan.) Hyvin on vaippa riittänyt aamun asti, vain pari kertaa on falskannut.
 
Vaihdoin alussa joka syötön jälkeen, nyt enää tarvittaessa. Kerran tai kaksi herää poika yön aikana syömään (ja sit aamulla lisäks, kun mä vielä syötön jalkeen jatkan unia jos poika sen sallii) ja yleensä kerran on aihetta, kun on pissaa sen verran paljon. Poika myös kakkii öisin, yleensä syödessään (hyvät pöytätavat... :LOL: ) ja kakkavaipan pyrin vaihtamaan piakoin.

Onneksi poika nukahtaa aika helposti uudestaan, vaikka vaipan vaihdosta hieman piristyykin. Varsinkin, jos on kakkavaippa ja käytän pesulla. Vaikuttaa se vaipan vaihdon tarve yöllä kuitenkin nyt vähenevän pitempien syöntivälien myötä. Ehkä siis piakoin tarvii vaihtaa yövaippa vasta aamulla.
 
kyllä vaihdan...poika nyt reilu 2kk ja ollaan vaihdettu öisin vaippa ja sit syödään =) kerran jätin vaipan vaihtamatta ku ei tuntunu kovin märältä,mut niimpä oli sitte aamuyöllä 4-5aikana aivan täynnä pissaa kylkiä myöten joten kyllä olen sen jälkeen vaihtanut. ja välillä on kakkaa yölläkin et ihan hyvä tarkistaa :) siinä herää ihan kivasti poika ja jaksaa sitte syödä mahan täyteen ;)
 
Kakkavaipan vaihdan aina. Mutta nykyään kun poika ei kakkaa öisin, niin vaihan sen mukaan onko kovasti märkä. Pieniä pisuja en vaihda.

Ja silloin kun vaihdan niin vaihdan ennen syöttöä... lämmin maito saa sitten helpommin vauvan nukahtamaan.

Ja vaippamerkkinä kannatan Pampersia. Ollaan kyllä kokeiltu monen monituista merkkiä, mutta öisin varsinkin muut vaipat falskaa.
 

Yhteistyössä