A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:Mua ja sisaruksiani on tukisteltu todella kovaakin pienempänä. Vedettiin hiuksista huoneesta toiseen, niin että hiuksia lähti päästä isot kasat jne.. Toinen kamala asia on syömäänpakottaminen. Mun miehen perheessä on ollut myös samat kasvatustavat. Me molemmat taas halveksitaan tollasia kasvatusmenetelmiä ja ollaan yhdessä puhuttu asiasta ja sovittu, että meidän lapsiin ei käytetä minkäänlaista fyysistä väkivaltaa!
no en nyt noin kovaa. vedän niskavilloista, kestää ehkä kaks. sekuntia. ja aina jälkeenpäin sovitaan ja pyydetään puolin ja toisin anteeks. (kuulostaa tekopyhältä, tiedän.)
ja mäkin halveksi tollasia kasvatustapoja - myös tätä omaani - enkai mä muuten asiaa itkis.
ja korostan etten ole heitä koko elämäänsä tukistanut. kyllähän pienelle lapselle menee perille, kun sanoo ei ja pystyy pitämään kiinni sylissä kunnes tilanne ohi. mut nyt kun ovat noin isoja 6 ja 9 niin tappelevat keskenään ja mulla on heti karvat pystyssä ja tulen ihan viirupäiseksi.