P
PahaSilmä
Vieras
Normaali ihminen tuntisi surua lapsen pahoinpitelystä, mutta trauman saanut ajattelee sen kuuluvan normaaliin elämään.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:no ei ole pakko uskoa B) mutta en tosiaankaan ole saanut traumoja,tosi läheisiäkin ollaan :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:hakkaamisesta nyt varmaan jää traumoja, mutta tuskinpa siitä jos hieman koivuniemen herralla persuuksille pyyhkäisee
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:Ihmetyttää tuon ketjun ihmisten usko etteivät ole saaneet traumoja piiskasta. Tuskin se ainakaan on hyvää tehnyt vanhempi-lapsi-suhteelle. Itse sain kerran "isän kädestä" ja on mieleen jäänyt miten pettynyt olin isään...
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Normaali ihminen tuntisi surua lapsen pahoinpitelystä, mutta trauman saanut ajattelee sen kuuluvan normaaliin elämään.
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Minä muuten sain nokkosilla piiskaa. Ja se sattui todella.
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:no ei ole pakko uskoa B) mutta en tosiaankaan ole saanut traumoja,tosi läheisiäkin ollaan :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:Kai mie oon sit vaan herkkis. Lapsuudesta muistan, että ne piiskalla kasvatetut kaverit olivat kyllä huonokäytöksisimpiä ihmisiä ikinä ja jotenkin on tullut mieleen että kumpi tuli ensin, huono käytös vai piiska. Piiskatut lapset tuntuivat vaan oppimaan kiertämään kiinnijäämisen ja olemaan epärehellisiä vanhemmilleen.
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Onhan siitä tehty tutkimuksia, että jo yksi tukkapölly aiheuttaa jonkin asteen trauman tai että silläkin on väliä (Vauva-lehdessä oli joskus lasten ruumiillisesta kurituksesta).
En kyllä ymmärrä, että minkä ihmeen takia ihmiset, jotka tuomitsevat naisten ja heikompien lyömisen, voivat hyväksyä lasten satuttamisen. Jos rangaistus pitää antaa niin väkivalta on helpoimmasta päästä. Se kirpaisee vain kerran, mutta esim. kotiaresti tai viikkorahan menetys tuntuvat ikävältä pitkään...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Onhan siitä tehty tutkimuksia, että jo yksi tukkapölly aiheuttaa jonkin asteen trauman tai että silläkin on väliä (Vauva-lehdessä oli joskus lasten ruumiillisesta kurituksesta).
En kyllä ymmärrä, että minkä ihmeen takia ihmiset, jotka tuomitsevat naisten ja heikompien lyömisen, voivat hyväksyä lasten satuttamisen. Jos rangaistus pitää antaa niin väkivalta on helpoimmasta päästä. Se kirpaisee vain kerran, mutta esim. kotiaresti tai viikkorahan menetys tuntuvat ikävältä pitkään...
Sinäpä sen sanoit. Siitä ne kaunat vasta vanhempia vastaan nousevat kun lasta pidetään arestissa. Mieti nyt itse. Jos saisit valita menetkö viikoksi vankilaan vai otat viisi piiskan iskua, kumman valitsisit? Silti siitä vitsan ripsaisusta voi oppia tai olla oppimatta ihan yhtä lailla kuin arestista.
Kuinka sinä et pärjää ilman väkivaltaa 1-2 muksun kanssa, kun opettajan on pärjättävä 30 kanssa yhtä aikaa ja osa huotajista tekee vielä lisänä kiusaa niin paljon kuin kerkeävät.