Vahinkoraskaus

• Viestiketjun aloittaja Outo-88
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2004 klo 21:30 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2004 klo 20:59 polio kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2004 klo 11:55 honiska kirjoitti:
itepähän päätät mut jos ei oo selkärankaa kertoo lapsen isälle, jolla kumminki on oikeus tietää vaikka ei lasta elämäänsä osalliseks haluaiskaan ni mietipä vielä ootko valmis äidiksi. mitä selität sit ku lapsi kyselee isästään, että et kehdannut kertoa??? ja mieti sitäkin että vaikka lapsen isä ei mitenkään osallistuisi teidän arkeen niin taloudellista apua saisit ja isyyden tunnustamisen jälkeen lapsella olisi esim. perintöoikeus mikä mun mielestä sille kuuluu. kokemuksesta voin sanoa että vaikka kuinka sanoo olevansa valmis äidiksi (siis minkä ikäinen nainen tahansa) niin sitä ei todellakaan ole koskaan, lapsettomilla ei ole aavistustakaan mitä on elää oman lapsen kanssa ja olla vastuussa toisen elämästä, jostakin niin avuttomasta että se ei elä ilman sua. ja vaikka kuinka olisi hoitanut muiden lapsia niin se ei ole lähellekkään sama asia. niitä ei tarvi kattoo 24/7 jos ei halua. saattaahan siitä olla sillee apua ettei vaipan vaihtoo tarvi harjotella mut.... ja pystytkö elättämään sen lapsen? siis mistä saat rahaa? jos et oo ollu töissä (ja kesätöitä ei lasketa) sun äitiyspäivä raha on noin 250 ja lapsilisät 130, sillä ei maksa edes vuokraa. saati sit ves-i, sähkö-, puhelin-, vakuutusmaksuja ym.ym. entä lääkärin maksut? neuvolasta en oo ikinä saanu lasteni sairauksiin mitään apua, yksityiseltä saa samantien. ja sit vielä ne ruoat ja vaipat ja muut. vauvaan uppoo ihan mielettömän paljon rahaa ja et kai tosissasi oleta että sun vanhemmat elättää sut ja sun lapsen? tää ei todellakaan oo mitenkään pahalla sanottu mut ku satun vain tietämään miten vaikeeta voi olla aina kuukauden viiminen viikko ennen tiliä syömättä tai muuta, että vauvalle riittäis kaikkee. tiedän jopa tapauksia jotka on joutunu silppuumaan vanhoja lakanoita tai sanomalehtiä vessapaperiksi! mieti mihin olet valmis. jos sä lapsen teet, sun on syytä kasvaa aikuiseks siinä raskauden aikana ja alkaa huolehtii itestäs.
Uskomattoman lapseööista väittää että suomessa asiat olisivat tuolla tavalla!!!! Kaikki koti äidit jotka tarvitsevat, saavat sossusta toimeentulo tukea joka on 370 euro vuokran ja s. laskun jälkeen!! Se on aikuisen osa, ja lapsen tuloiksi lasketaan lapsolisät ja minimi eletus tuki. (sitä saavat kaupungilta kaikki joidenka isä ei maksa!!) Eli kuukaudessa on reilu 600e tulot, jolla aikuinen ja lapsi pärjäävät sillä ihan hyvin!!! Itse niillä tuloilla pärjäilin pari vuotta enkä ikinä joutunut #&%£$!* sanomalehtiin pyyhkimään!!! Juhlimassakin toisinaan kävin ja karkkia tuli osteltua ja leffassa käytyä!! ETTÄ SSINÄ SULLE!!!
miks toi täyty taas ymmästää noi??? ei kai tässä pää pointti oo se että pystyykö elättämään lapsia yksin vaan se että pystyykö niistä pitämään huolen. kaks eri asiaa. vaikka mainitsinkin ton taloudellisen puolen ni se ei todellakaan oo ton jutun pääasiana, vai saako siitä sellasen kuvan? no se ei ole tarkotus. mietin vain että jos ite olisin tullu ton ikäsenä raskaaks ja tossa tilanteessa ni olisin luultavasti päätynyt aborttiin, sehän on se "järkevin" ratkaisu. onneks mun tilanne oli eri. =)
Mitäköhän sinä olet kenellekkään sanomaan että abortti on järkevin ratkaisu??? Toivottavasti menetät omat lapsesi niin voit sitten ehdottaa niiden tappamista muille!!!

delfiini2
isä voi vaatia isyyden tunnustamista, mutta jos äiti ei siihen suostu, asia viedään oikeuteen jne, mutta se maksaa isälle. äidin vaatiessa miehen isyyskokeisiin se tehdään, oli isä mitä mieltä tahansa ja äidille se ei tässä tapauksessa maksa. tai siis isä/isäehdokas.
yksinhuoltaja saa elatusmaksuja valtiolta jos ei ole isää, tai jos on isä ja se ei ole kykenevä maksamaan. se on 118.15e kk ja sitten saa lapsilisät 136.60e siinä on siis yh korotus ja sitten saa äitiyspvä rahan oli se summa 200e tai 1000e niin kyllä sillä elää. siihen saa asumistuen ja toimeentulotuen päälle jos ei riitä. älkää viittikö toista syyttää ja moittia jos se kysyy asiallisesti onko täällä muita.. olethan iältäsi aika nuori, mutta on niitä muitakin nuoria. mulla ei ollu kovin helppo raskaus itsellä ja oli ongelmia ja mietittävää. outo -88 kirjota mulle privana jos haluut jutella enempi niin vaihetaan vik sähkistä tai mese osotetta...

rita18
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2004 klo 19:19 Sanna80 kirjoitti:
Eniten karskahti korvaan tuo "ei VIITSISI tehdä aborttia"... Provolta vaikuttaa! Tai harvinaisen tyhmältä tyypiltä!!
samaa mieltä sun kaa,eikä itse henkilö oo ton pahemmin enään kirjotellu,eli tais olla provo..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2004 klo 10:30 minä kirjoitti:
\
\
\
itepähän päätät mut jos ei oo selkärankaa kertoo lapsen isälle, jolla kumminki on oikeus tietää vaikka ei lasta elämäänsä osalliseks haluaiskaan ni mietipä vielä ootko valmis äidiksi. mitä selität sit ku lapsi kyselee isästään, että et kehdannut kertoa??? ja mieti sitäkin että vaikka lapsen isä ei mitenkään osallistuisi teidän arkeen niin taloudellista apua saisit ja isyyden tunnustamisen jälkeen lapsella olisi esim. perintöoikeus mikä mun mielestä sille kuuluu. kokemuksesta voin sanoa että vaikka kuinka sanoo olevansa valmis äidiksi (siis minkä ikäinen nainen tahansa) niin sitä ei todellakaan ole koskaan, lapsettomilla ei ole aavistustakaan mitä on elää oman lapsen kanssa ja olla vastuussa toisen elämästä, jostakin niin avuttomasta että se ei elä ilman sua. ja vaikka kuinka olisi hoitanut muiden lapsia niin se ei ole lähellekkään sama asia. niitä ei tarvi kattoo 24/7 jos ei halua. saattaahan siitä olla sillee apua ettei vaipan vaihtoo tarvi harjotella mut.... ja pystytkö elättämään sen lapsen? siis mistä saat rahaa? jos et oo ollu töissä (ja kesätöitä ei lasketa) sun äitiyspäivä raha on noin 250 ja lapsilisät 130, sillä ei maksa edes vuokraa. saati sit ves-i, sähkö-, puhelin-, vakuutusmaksuja ym.ym. entä lääkärin maksut? neuvolasta en oo ikinä saanu lasteni sairauksiin mitään apua, yksityiseltä saa samantien. ja sit vielä ne ruoat ja vaipat ja muut. vauvaan uppoo ihan mielettömän paljon rahaa ja et kai tosissasi oleta että sun vanhemmat elättää sut ja sun lapsen? tää ei todellakaan oo mitenkään pahalla sanottu mut ku satun vain tietämään miten vaikeeta voi olla aina kuukauden viiminen viikko ennen tiliä syömättä tai muuta, että vauvalle riittäis kaikkee. tiedän jopa tapauksia jotka on joutunu silppuumaan vanhoja lakanoita tai sanomalehtiä vessapaperiksi! mieti mihin olet valmis. jos sä lapsen teet, sun on syytä kasvaa aikuiseks siinä raskauden aikana ja alkaa huolehtii itestäs.
Uskomattoman lapseööista väittää että suomessa asiat olisivat tuolla tavalla!!!! Kaikki koti äidit jotka tarvitsevat, saavat sossusta toimeentulo tukea joka on 370 euro vuokran ja s. laskun jälkeen!! Se on aikuisen osa, ja lapsen tuloiksi lasketaan lapsolisät ja minimi eletus tuki. (sitä saavat kaupungilta kaikki joidenka isä ei maksa!!) Eli kuukaudessa on reilu 600e tulot, jolla aikuinen ja lapsi pärjäävät sillä ihan hyvin!!! Itse niillä tuloilla pärjäilin pari vuotta enkä ikinä joutunut #&%£$!* sanomalehtiin pyyhkimään!!! Juhlimassakin toisinaan kävin ja karkkia tuli osteltua ja leffassa käytyä!! ETTÄ SSINÄ SULLE!!!
miks toi täyty taas ymmästää noi??? ei kai tässä pää pointti oo se että pystyykö elättämään lapsia yksin vaan se että pystyykö niistä pitämään huolen. kaks eri asiaa. vaikka mainitsinkin ton taloudellisen puolen ni se ei todellakaan oo ton jutun pääasiana, vai saako siitä sellasen kuvan? no se ei ole tarkotus. mietin vain että jos ite olisin tullu ton ikäsenä raskaaks ja tossa tilanteessa ni olisin luultavasti päätynyt aborttiin, sehän on se "järkevin" ratkaisu. onneks mun tilanne oli eri. =)
Mitäköhän sinä olet kenellekkään sanomaan että abortti on järkevin ratkaisu??? Toivottavasti menetät omat lapsesi niin voit sitten ehdottaa niiden tappamista muille!!!
ja kukakohan sä olet toivomaan mun lasten kuolemaa? tää on ihan sama asia. jos et sattunut huomaamaan ni se järkevä oli lainausmerkeissä ja en ite oo sitä mieltä. tarkotus oli tehdä selväksi vain että itse olin tuon ikäisenä sen verran lapsellinen että olisin muiden painostamana luultavasti päätynyt aborttiin, jos mun tilanne olisi ollut samanlainen. onneksi olen sen verran kasvanut että enää en sitä tekisi. olin ihan saman ikäinen ku tulin raskaaksi mut asuin (ja asun edelleen) yhdessä lasteni isän kanssa, jolla on vakiduuni eli meidän asiat ovat monen kannalta katsottuna aika hyvin. eikä tää nyt oo mitään kehumista vaikka ehkä haluut sen niin ottaa. mikä siinä on niin vaikea käsittää että kovinkaan monella ton ikäsellä ei yksinkertaisesti oo uskallusta tehdä lasta yksin oin nuorena? siksi yleinen mielipide on että abortti on "järkevä". ja kato, se on taas lainausmerkeissä!

Kirsikkainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2004 klo 21:26 honiska kirjoitti:
onks adoptio ihan realistinen vaihtoehto? mul on jotenkin sellanen käsitys että lapsia sijoitetaan kyllä sijaisperheisiin mut varsinaiseen adoptioon ei ihan helposti suostuta. en tiedä kyl tästä mitään mut jostain on jääny sellanen käsitys.
Kyllä se on, täytyy vain ehkä olla tiukkana, kunnasta riippuen. Byrokraatit ei ota aina kaikkea tosissaan, mutta en tiedä kuinka yleistä se adoption yhteydessä on. Oikeus siihen kuitenkin on jokaisella, ja synnytyksen jälkeen on vähintään kahden viikon harkinta-aika, jonka jälkeen voi allekirjoittaa lopullisen suostumuksensa adoptioon. Tietenkin isänkin suostumus vaaditaan, jos isyys on tunnustettu/ lapsi avioliitossa syntynyt. Kun raskaana oleva nainen harkitsee lapsensa adoptointia, hän hakeutuu maksuttomaan ottolapsineuvontaan, josta asiat lähtee rullaamaan eteenpäin. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2004 klo 14:12 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2004 klo 10:30 minä kirjoitti:
\
\
\
ja kukakohan sä olet toivomaan mun lasten kuolemaa? tää on ihan sama asia. jos et sattunut huomaamaan ni se järkevä oli lainausmerkeissä ja en ite oo sitä mieltä. tarkotus oli tehdä selväksi vain että itse olin tuon ikäisenä sen verran lapsellinen että olisin muiden painostamana luultavasti päätynyt aborttiin, jos mun tilanne olisi ollut samanlainen. onneksi olen sen verran kasvanut että enää en sitä tekisi. olin ihan saman ikäinen ku tulin raskaaksi mut asuin (ja asun edelleen) yhdessä lasteni isän kanssa, jolla on vakiduuni eli meidän asiat ovat monen kannalta katsottuna aika hyvin. eikä tää nyt oo mitään kehumista vaikka ehkä haluut sen niin ottaa. mikä siinä on niin vaikea käsittää että kovinkaan monella ton ikäsellä ei yksinkertaisesti oo uskallusta tehdä lasta yksin oin nuorena? siksi yleinen mielipide on että abortti on "järkevä". ja kato, se on taas lainausmerkeissä!
eipä millään pahalla mutta siun teksteistä saa kyllä sellaisen käsityksen että lapset ovat maanvaiva ja vievät paljon rahaa aikaa ja hermoja. en todellakaan toivo lapsillesi kuolemaa... se olisi todella julmaa mutta puheesi menevät kyllä pikkuisen ristiin...valitat ja valitat ja sitten rupeat riehumaan....

\eipä millään pahalla mutta siun teksteistä saa kyllä sellaisen käsityksen että lapset ovat maanvaiva ja vievät paljon rahaa aikaa ja hermoja. en todellakaan toivo lapsillesi kuolemaa... se olisi todella julmaa mutta puheesi menevät kyllä pikkuisen ristiin...valitat ja valitat ja sitten rupeat riehumaan....

[/quote]

Muutoin asiaan mitenkään puuttumatta niin kyllähän ne lapset vie paljon aikaa (melkein kaiken ajan voisi sanoa), jonkinverran rahaakin, ja hermoja kysytään myös. Ei pidä vähätellä, vaan sanoa niinkuin asiat on. Kyllä sellainen, joka äidiksi haluaa, siis todella haluaa, kestää kuulla tosiasiat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2004 klo 19:21 NeitiNasu kirjoitti:
\eipä millään pahalla mutta siun teksteistä saa kyllä sellaisen käsityksen että lapset ovat maanvaiva ja vievät paljon rahaa aikaa ja hermoja. en todellakaan toivo lapsillesi kuolemaa... se olisi todella julmaa mutta puheesi menevät kyllä pikkuisen ristiin...valitat ja valitat ja sitten rupeat riehumaan....
Muutoin asiaan mitenkään puuttumatta niin kyllähän ne lapset vie paljon aikaa (melkein kaiken ajan voisi sanoa), jonkinverran rahaakin, ja hermoja kysytään myös. Ei pidä vähätellä, vaan sanoa niinkuin asiat on. Kyllä sellainen, joka äidiksi haluaa, siis todella haluaa, kestää kuulla tosiasiat.

[/quote]

mutta mie sanoinkin että paljon,

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2004 klo 19:27 punaposki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2004 klo 19:21 NeitiNasu kirjoitti:
mutta mie sanoinkin että paljon,

[/quote]

Jaa niin rahaa? No, näin jälkikäteen ajateltuna kyllä sitä melko iso summa tuohon lapseen on uponnut tähän mennessä, ja tulee uppoamaan yhä vaan lisää kun kasvaa. Täytyy muistaa sekin, ettei se rahan meno niihin vaunuihin ja vaippoihin lopu.

aikaa, rahaa hermoja??? lapset vaativat todella, todella paljon aikaa, itseasiassa alussa koko sen ajan. myöhemmin yhä vähemmän mut omia lapsia ne on silti koko loppu elämän. rahaa.... onhan tota mennyt, paljon. hermoja? kyllä! meidän omat ainakin, eikä niin pienet ku meillä on osaa ehkä tuhmia olla mut rajojaan kokeilee ja kieltäminen ei auta. ehkä joidenkin lapset istuu kiltisti ja leikkii mut meidän ei, kaikki muu kiinnostaa paitsi omat lelut ja mitä enemmän kieltää, sitä kivempaa on. kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä ja kyllä siinä hermoja tarvitaan ku sadatta kertaa sanoo (tän yhen viikon aikana) että ei saa repiä niitä äidin tonttuja ikkunasta. ja kyllä, lapset osaa välillä olla todellisia maanvaivoja, ihan samalla tavalla ku me aikuisetkin. en kuitenkaan sitä mihinkään vaihtaisi. =)
ja tarkotus ei siis ole valittaa jos siitä sen kuvan saa, tuntuu että kaikki muut vaan kannustaa ja kannustaa, pelkään että tälle tytölle jossain vaiheessa kaikki paiskautuu päin naamaa, ei se vauva-arki aina niin auvoista ole kuten varmaan hyvin tiedät jos sulla lapsia on.

entinen yh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2004 klo 10:15 rita18 kirjoitti:
sinuna ottasin selvää lapsen isästä ja kertosin hänelle,mieti miltä tuntuu saada sitten tietää joskus 20vuojen päästä että itsellä on lapsi tai lapsen kuka isä on,joka tapauksessa valtio haluaa tietää lapsen isästä ja siittä onko hän elatus velvollinen lapsen synnyttyä,ei auttany yhen tutunkaa sanoa ettei tiedä kuka isä on,siittä otettiin selvää ja testatuttiin kaikki ehokkaat,ja ykshän sieltä sitte löyty. lapsi ei oo mikään lelu,joten kerro myös isälle,myös hänen kuuluu tietää..
Käsittääkseni ainakin aikanaan äiti saattoi kieltää isyydenselvityksen eli suunnilleen "ruksi ruutuun, en halua isyyttäselvitettävän"- En tiedä mitä juttu tänä päivänä lienee.
Itse aikanaan "raahasin kuviohin" vastahakoisen isän joka kyllä isyyden tunnusti jotta ei tullut mitään hankaluutta siitä ja elatusmaksuja makseli miten makseli mutta lapsestaan ei p---kaan välittänyt.
Eli jos isällä ei oikeasti merkitystä niin miksi sitä vain maksajaksi ottaa, eikös se valtio silloin ne elatusmaksut maksa.
Isällä on muutakin merkitystä kuin maksajan rooli, sen opin aikanaan tuli uusperheeseemme isä joka on ollut miljoona kertaa tärkeämpi lapselle kuin tuo biologinen!

Ronja-86
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2004 klo 22:14 Outo-88 kirjoitti:
Siis kyllä tiedän kuka isä on ulkonäoltä,ei ole ollut mitään yhden illan juttuja muuta kun toi..Tuli yksissä juhlissa. Mut jotenkin nolottaa mennä sanomaan että on raskaana sille..ajattelin et onko kellään muulla käynyt näin..?
itsellä ei ole näin päässyt käymään.. raskaana olen ja sen verran yhteistä sinun jutun kanssa että yksin lapseni kanssa näillä näkymin tulen olemaan.. lapsi on entisen kihlattuni ja erosimme jokin aika sitten (ennen kuin tiesin raskaudesta) olet vielä sen verran nuori (hyvä minä sanomaan :) ) joten mieti tarkkaan mitä teet yksin varmasti tulee hankalaa olemaan sitä en voi kieltää ja sinullakin varmasti mahdollisuus myöhemmin saada lapsia joilla sitten on rakastava isä... mutta kuuntele oman sydämen ääntä ja päätä itse mitä teet.. zemppiä ja voimia päätökseen :hug:

Jessu02
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2004 klo 10:15 rita18 kirjoitti:
sinuna ottasin selvää lapsen isästä ja kertosin hänelle,mieti miltä tuntuu saada sitten tietää joskus 20vuojen päästä että itsellä on lapsi tai lapsen kuka isä on,joka tapauksessa valtio haluaa tietää lapsen isästä ja siittä onko hän elatus velvollinen lapsen synnyttyä,ei auttany yhen tutunkaa sanoa ettei tiedä kuka isä on,siittä otettiin selvää ja testatuttiin kaikki ehokkaat,ja ykshän sieltä sitte löyty. lapsi ei oo mikään lelu,joten kerro myös isälle,myös hänen kuuluu tietää..
Tää ei pidä paikkaansa jos yksinkertaisesti sanot ettet tiedä kuka isä on niin sitä ei kyllä kukaan lähde selvittämään...

anne-68
Ottamatta kantaa itse aiheeseen,oikaisen esiintulleita epäkohtia: Isyyttähän ei naisen ole pakko vaatia selvittämään. ElatusTUKEA maksaa lapsen isä, elatustukitoimisto huolehtii elatusAVUSTA.Eli isä TUKEE lapsen elatusta, kaupunki AVUSTAA siinä. Ja yhteen kommenttiin, joka meni näin:"jokaisella varmaan on huonoja päiviä jolloin tuntuu että pääsisi helpommalla ilman lapsia..", sanon että ei pidä paikkaansa. Jokainen ei varmasti ajattele tuolla tavalla. Jos on rakastava äiti lapsilleen, ei voi edes HETKELLISESTI KUVITELLAKAAN elämäänsä ilman lapsiaan. Se on vaan täysi mahdottomuus, sellaista ei ole. Ehkä joku MUISTELEE MILLAISTA elämä OLI ennenkuin ensimmäinen lapsi syntyi, mutta se on ihan eri asia. Ja varmasti joku voi myös miettiä MITEN PÄÄSISI helpommalla elämässä, mutta siihenkin sisältyy LASTEN KANSSA, ei ILMAN lapsia. Että kyllä tuon kirjoittajan ajatusmaailma ja äidin tunteet ovat aika pinallisia, tai sitten hän ei vielä ole "syttynyt" äitiyteen. Näin on. -ÄITI x3-

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2005 klo 11:24 anne-68 kirjoitti:
Ottamatta kantaa itse aiheeseen,oikaisen esiintulleita epäkohtia: Isyyttähän ei naisen ole pakko vaatia selvittämään. ElatusTUKEA maksaa lapsen isä, elatustukitoimisto huolehtii elatusAVUSTA.Eli isä TUKEE lapsen elatusta, kaupunki AVUSTAA siinä. Ja yhteen kommenttiin, joka meni näin:"jokaisella varmaan on huonoja päiviä jolloin tuntuu että pääsisi helpommalla ilman lapsia..", sanon että ei pidä paikkaansa. Jokainen ei varmasti ajattele tuolla tavalla. Jos on rakastava äiti lapsilleen, ei voi edes HETKELLISESTI KUVITELLAKAAN elämäänsä ilman lapsiaan. Se on vaan täysi mahdottomuus, sellaista ei ole. Ehkä joku MUISTELEE MILLAISTA elämä OLI ennenkuin ensimmäinen lapsi syntyi, mutta se on ihan eri asia. Ja varmasti joku voi myös miettiä MITEN PÄÄSISI helpommalla elämässä, mutta siihenkin sisältyy LASTEN KANSSA, ei ILMAN lapsia. Että kyllä tuon kirjoittajan ajatusmaailma ja äidin tunteet ovat aika pinallisia, tai sitten hän ei vielä ole "syttynyt" äitiyteen. Näin on. -ÄITI x3-
vähän eri mieltä sinänäsä olen että vaikka olen rakastava äiti lapsilleni, pystyn vallan mainiosti kuvittelemaan elämän ilman lapsia. huonoina päivinä mietin useammin, mut tähän täytyy kyllä todeta että yleensä jos ajatukset harhautuu jotenkin näille teille, melkein sekunnin murto-osassa tulee ajateltua että MITÄ se elämä olis ilman lapsia.... kun vertaa siihen mitä oli, ja mitä on nyt, olen pohjimmiltani paljon onnellisempi lasten kanssa ku ilman niitä.

mantariini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2004 klo 16:03 Outo-88 kirjoitti:
Olen 16,5 vuotias ja tullut "vahingossa raskaaksi"
Eli lapsosella ei ole isää..itse kyllä pystyisin sen synnyttämään ja nyt kun see sisällä on (syntyisi ensi syyskuussa) niin en viitsisi tehdä aborttia. Onko kenelläkään muulla tullut lapsi jolla ei ole isästä tetoakaan mutta sinä itse olisit valmis äitiyteen.
Kyllähän jokaisella lapsella isä on, ei kukaan tuu pyhästä hengestä raskaaksi... :)

Laura-89
Mulla on käynyt samalla lailla enkä halunnut tehdä aborttia, mutta lapsen isä kyllä ties ja eikä se halunnut olla missään tekemississä mun tai vauvan kans.
Nyt mulla on 1viikko ja neljä päivää oleva ihana pikku prinssi josta en luopuis vaikka mikä olis :)
Muista kuitenkin kertoa isälle jos aidot piettää lapsen sillä hänellä on oikeus omaan lapseensa ja voihan olla, että hän on tosi iloinen kun tulee isäks :)
Kyllä sä pärjäät varmasti tosi hyvin vauvan kans ja mäkin oon tähän asti pärjänny tosi hyvin ja asun vielä kotona, että jos tulee ongelmia niin apu on lähellä :)
tsemppiä sulle oli sun päätös mikä tahansa.

heidi h
No päätöksen teko voi olla vaikeaa.. toivot. sulla olis ees joku tukena! Lapsen hoito on yksin raskasta,mutta kyllä siitä selviää! Teet vaan päätöksen ITSE, etkä anna muiden mielipiteitten vaikuttaa siihen! Voimia sulle.. :heart:

Yhteistyössä