Vahinkoraskaus+kierukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kierukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kierukka

Vieras
eli tilanne tämä, että raskaustesti näyttää plussaa ja mulla on kierukka!!

Pitääkö nyt käydä poistattamassa kierukka vai mitä? Olen ihan paniikissa, tänään tein raskaustestin :(

Joskus kai vauvallaon ollu kierukka kädessään ku on syntyny.. Tietääkseni niitä ei poistetw, kuparikierukan on tarkotus estää kiinnittyminen,mutta kun se ei oo tehny tehtäväänsä nii ei siitä enää haittaa oo.

Joo, se pitäis poistaa, kun se aiheuttaa lisääntyneen km riskin, vaikka muuten siitä ei lääkäreiden mukaan haittaa olisikaan. Mulla nyt sit sattu vaan tapahtumaan niin, että itse kierukan poisto operaatio saattoi viedä mukana alkionkin. En hanki enää ikinä kierukkaa.

Itselläni oli hormooni kierrukka ja sitä koetettiin poistaa klaksi kertaa, mutta ei saatu pois. Lopulta lääkärit ei enään olleet edes varmoja, oliko koko kierukkaa kohdussa vai ei :D Synnytyksessä ei näkynyt...joten on kai mahdollista, että raskautta edeltävien kuukautisten aikana olisi tippunut pois. Silloin oli ehkä elämäni kamalimmat menkat, eikä side meinannut kestää edes muutamaa tuntia. Soittele neuvolaan ja kysäise sieltä niin neuvovat :)

Yhteistyössä