Vahinko, ettei tytär saa vielä äänestää, on erittäin kiinostunut politiikasta

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Kaupungilla oli persun ja kokoomuksen edustajat niin äiti jäi sanattomaksi ( mikä on harvinaista) kun tytär niin kovasti kyseli asioista. mä en siltikään vielä tiedä ketä äänestäisin.

kiinnostus kun ei riitä siihen että asiaa saa tehdä.
olis parikin hyvää vertausta mutta joku valopää tulis kuitenkin heti huutamaan ettei se ole sama asia. ei oliskaan kun ne on vertauksia ...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23498614:
kiinnostus kun ei riitä siihen että asiaa saa tehdä.
olis parikin hyvää vertausta mutta joku valopää tulis kuitenkin heti huutamaan ettei se ole sama asia. ei oliskaan kun ne on vertauksia ...
Kerro pois.

"milla"
Mäkin olin vielä alaikäisenä, varsinkin yläasteikäisenä hyvin kiinnostunut politiikasta. Ehkä vielä vähän lukionkin alkuaikoina, mutta kun sitten se äänestysikä tuli, niin ei enää kiinnostanut koko touhu, oli jo ehtinyt mennä maku :)

"hmm"
minäkin pohdin näitä asioita ala-asteelta asti ja parinkympin kieppeillä olin pitkän pohdinnan jälkeen tullut siihen tulokseen että ihan uskomatonta paskaa ja lopetin äänestyksen ja pohtimisen :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23498819:
Meilläkin 3-vuotias on hyvin kiinnostunut politiikasta. Tällä hetkellä rkp:llä vaikuttaa olevan hienoimmat ilmapallot. Harmi ettei saa vielä äänestää :(
Paree ettei penskasi pääse äänestämään Rasistista KieliPuoluetta.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23498819:
Meilläkin 3-vuotias on hyvin kiinnostunut politiikasta. Tällä hetkellä rkp:llä vaikuttaa olevan hienoimmat ilmapallot. Harmi ettei saa vielä äänestää :(
No tuota, meidän tytär on kohta 17v, joten ehkä on kuitenkin ERIASIA, kuin kolmevuotiaan kiinnostus.
tytär itte kyseli asioita, joita minäkin olsin kysynyt.

Joo vähän eri asia, mutta meilläkin 5-vuotias erittäin kiinnostunut noista tienvarsimainoksista yms. Selitin asiaa aikani, puolueita, ehdokkaita, mikä on eduskunta, äänioikeus jne. Kerroin, minkä ikäinen pitää olla, että saa äänestää. Ilmeisesti en sitten selittänyt kovin hyvin, kun hän sitten sanoi, että joo kun minäkin olen sen ikäinen niin saan äänestää näin "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!" ... ja sitten selitin taas uudestaan sen äänestys-asian.

Kohta pian kunnallisvaalit ehdota tytölle että menee itse ehdokkaaksi niihin, koska nuoria tarvitaan poliitiikassa ja siitä saa hyvää kokemusta. Meillä oli tyttö muutamia vuosia sitten ehdokkaana ja sai ihan kivasti ääniä ja pääsi jopa sivistyslautakunnanjäseneksi.

"vieras"
Kohta pian kunnallisvaalit ehdota tytölle että menee itse ehdokkaaksi niihin, koska nuoria tarvitaan poliitiikassa ja siitä saa hyvää kokemusta. Meillä oli tyttö muutamia vuosia sitten ehdokkaana ja sai ihan kivasti ääniä ja pääsi jopa sivistyslautakunnanjäseneksi.
Ois kuitenkin parempi jos päättäjät olisivat miehiä, eikä vain tunteella ajattelevia tyttösiä.

Yhteistyössä