Väheksytkö naisia, joilla on lapsia useamman kuin yhden miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy myöntää, että hieman kieroon katson jos on lapsia 4 eri miehelle.. kaksi eri miestä ei mu mielestä mitenkään ihmeellistä ole. Ja tuohon kieroon katsomiseen liittyy myös äidin ikä. Jos on esim 40v ja jäänyt kerran leskeksikin niin ei sitten niin oudolta kuulosta esim 3-4 eri isää kuin jos kyseessä on 25 -vuotias.
 
Riippuu vähän ihmisestä ja tilanteesta. Jos tosiaan alkaa olla useampia isiä, joista ei ole edes tietoa missä ovat ja keitä, niin alkaa kummastuttaan. Kyllä vahinkoja sattuu ja elämässä mokataan kerran tai kaksikin mutta että viittä kuutta kertaa??

Kuulin kerran poliisi asemalla kun jonotin uutta ajokorttia, niin yhden nuoren tytön juttelevan puhelimessa, että "missäs oot menossa, viittisitkö tulla tunnustaan ton mun pojan isyyden sit joku päivä niin saatas noi paperit kuntoon, ja ai niin, onneks olkoon teidän uudesta vauvasta!! Silloin kyl kattelin hetken et HÄH!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira harmaana:
En väheksy enkä halveksi. Miksi niin tekisin? En ymmärrä, mikä antaisi minulle sellaisen oikeuden..?! Kun omat asiat huolehtii, niin se riittää. Ei toisen ihmisen asiat taas kuulu mulle, muut tekee omassa elämässään niin kuin he parhaaksi näkevät ja mikä heille sopii.

Ja kuitenkin puhutaan että pitäisi muistakin välittää ja huolehtia kuin vain itsestään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira harmaana:
En väheksy enkä halveksi. Miksi niin tekisin? En ymmärrä, mikä antaisi minulle sellaisen oikeuden..?! Kun omat asiat huolehtii, niin se riittää. Ei toisen ihmisen asiat taas kuulu mulle, muut tekee omassa elämässään niin kuin he parhaaksi näkevät ja mikä heille sopii.

Ja kuitenkin puhutaan että pitäisi muistakin välittää ja huolehtia kuin vain itsestään.
Sillä muista välittämisellä ja huolehtimisella tuskin kuitenkaan tarkoitetaan muiden väheksymistä tai halveksimista :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja No:
kyllä. halveksin.
eriasia jos jää leskeksi nuorena. mutta kyllä siinäkin jotain häpyä oltava ettei heti pari vuotta miehen kuolemasta oo paksuna heti toiselle

Heti pari vuotta...? Onko pari vuotta niin lyhyt aika, ettei saisi esim mennä uusiin naimisiin ja ruveta yrittämään lasta?
 
Täällä yksi väheksyttävä, halveksittava ja säälittävä 5 lapsen äiti, joilla on 3 eri isää.
Ensimmäisen ja toisen ikäeroa 8 vuotta, toisen ja kolmannen ikäeroa 6 vuotta ja seuraavat vajaan kahden vuoden välein samalle isälle.
Ensimmäisen sain 15-vuotiaana ja ihan täysin vahinko oli (ei kuitenkaan mistään yhdenillan jutusta), jonka kuitenkin vastuullisesti kasvatin aikuiseksi. Toisen lapsen isän kanssa olin "vain" 10 vuotta, ikäeroa melkein 15 vuotta, ei hyvä, ainakaan nuorelle yh:lle.

Olisiko minun pitänyt 15-vuotiaana jäädä ikuiseksi yh:ksi yhdelle lapselle vai pakottaa 17-vuotias lapsen isä elämään lopun elämäänsä meidän kanssa, kun kuitenkin tiesin haluavani enemmän lapsia kuin yhden?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira harmaana:
En väheksy enkä halveksi. Miksi niin tekisin? En ymmärrä, mikä antaisi minulle sellaisen oikeuden..?! Kun omat asiat huolehtii, niin se riittää. Ei toisen ihmisen asiat taas kuulu mulle, muut tekee omassa elämässään niin kuin he parhaaksi näkevät ja mikä heille sopii.

Ja kuitenkin puhutaan että pitäisi muistakin välittää ja huolehtia kuin vain itsestään.
Sillä muista välittämisellä ja huolehtimisella tuskin kuitenkaan tarkoitetaan muiden väheksymistä tai halveksimista :)

Kun mainitsi että huolehtii vain omat asiat, että pitää riittää. Aika helposti vain sokeutuu sille omalle elämälleen ja kaikenlaisista asioista tulee ihan normaalia. Ehkä silloin olisi hyvä, että joku laittaa ajattelemaan ja puuttuu tähän. En vain näe mitään normaalia, että lapsia tehdään tuntematta edes sitä toista osapuolta. En halveksi/väheksy, ihmettelen vain kovasti.
 
minulla 2 miehelle ja pitkään mietin onko minusta siihenkään. Lapsilla ikäeroa reilusti ja olen keski-ikäinen. Rakastan lapsiani, mutta parisuhteessa eläminen on minulle haastavaa. Toinen liittoni on silti kestänyt 10vuotta ja sinnillä yritetään sitä jatkaa koska haluamme lapsille ehjän kodin. Rakkausliitosta ei ole voinut tosin vuosiin puhua, mutta yhdessä voi sovussa elää muutenkin.
 
ei se tietenkään ole se alkuperäinen suunnitelma, mutta elämä ei aina mene niin kuin me ihmiset ajattelemme. Esim jos puoliso kuolee ja uusipuoliso haluaa lapsia niin ei siinä mielestäni silloin ole mitään hävettävää.
 
Riippuu tilanteesta. Jos lapset ovat pitkistä suhteista, niin asia on ok. Tai jos äidin eka mies on kuollut, ja sittemmin solminut uuden suhteen, niin ok. Mutta jos lapsia on usealle eri miehelle lyhyistä "hetken huuma" suhteista niin en kyllä ymmärrä sellaisen naisen lapsentekoperiaatteita...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä tästä:
minulla 2 miehelle ja pitkään mietin onko minusta siihenkään. Lapsilla ikäeroa reilusti ja olen keski-ikäinen. Rakastan lapsiani, mutta parisuhteessa eläminen on minulle haastavaa. Toinen liittoni on silti kestänyt 10vuotta ja sinnillä yritetään sitä jatkaa koska haluamme lapsille ehjän kodin. Rakkausliitosta ei ole voinut tosin vuosiin puhua, mutta yhdessä voi sovussa elää muutenkin.

No tuo on kyllä sun henkilökohtainen kokemus eikä tarkoita, että kaikilla on noin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä tästä:
minulla 2 miehelle ja pitkään mietin onko minusta siihenkään. Lapsilla ikäeroa reilusti ja olen keski-ikäinen. Rakastan lapsiani, mutta parisuhteessa eläminen on minulle haastavaa. Toinen liittoni on silti kestänyt 10vuotta ja sinnillä yritetään sitä jatkaa koska haluamme lapsille ehjän kodin. Rakkausliitosta ei ole voinut tosin vuosiin puhua, mutta yhdessä voi sovussa elää muutenkin.

No tuo on kyllä sun henkilökohtainen kokemus eikä tarkoita, että kaikilla on noin.

VAI missä näet yleistyksen tekstissäni? Pakko sanoa sulle, että oikeasti missä sun aivot on?!?!
 
En mä väheksymisestä tiiä, mutta kyllähän nainen, jolla on lapsia vaikka neljän tai useamman miehen kanssa, herättää tiettyjä ajatuksia. Jotka eivät ole välttämättä positiivisia.

Mutta lapsia vaikkapa kahdelle miehelle...ei herätä minkäänlaisia ajatuksia, ihan normaaliahan se on ollut jo iät ja ajat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä tästä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä tästä:
minulla 2 miehelle ja pitkään mietin onko minusta siihenkään. Lapsilla ikäeroa reilusti ja olen keski-ikäinen. Rakastan lapsiani, mutta parisuhteessa eläminen on minulle haastavaa. Toinen liittoni on silti kestänyt 10vuotta ja sinnillä yritetään sitä jatkaa koska haluamme lapsille ehjän kodin. Rakkausliitosta ei ole voinut tosin vuosiin puhua, mutta yhdessä voi sovussa elää muutenkin.

No tuo on kyllä sun henkilökohtainen kokemus eikä tarkoita, että kaikilla on noin.

VAI missä näet yleistyksen tekstissäni? Pakko sanoa sulle, että oikeasti missä sun aivot on?!?!

Sä kirjoitit, että et pidä monelle miehelle lasten tekemistä järkevänä. Kyllä sun tekstistä saa kuvan, että et suosittele sitä kenellekään. :whistle: Nikkikin on tätä mieltä tästä. :whistle:

Ei mulla ole aivoja ollenkaan. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä tästä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä tästä:
minulla 2 miehelle ja pitkään mietin onko minusta siihenkään. Lapsilla ikäeroa reilusti ja olen keski-ikäinen. Rakastan lapsiani, mutta parisuhteessa eläminen on minulle haastavaa. Toinen liittoni on silti kestänyt 10vuotta ja sinnillä yritetään sitä jatkaa koska haluamme lapsille ehjän kodin. Rakkausliitosta ei ole voinut tosin vuosiin puhua, mutta yhdessä voi sovussa elää muutenkin.

No tuo on kyllä sun henkilökohtainen kokemus eikä tarkoita, että kaikilla on noin.

VAI missä näet yleistyksen tekstissäni? Pakko sanoa sulle, että oikeasti missä sun aivot on?!?!

Sä kirjoitit, että et pidä monelle miehelle lasten tekemistä järkevänä. Kyllä sun tekstistä saa kuvan, että et suosittele sitä kenellekään. :whistle: Nikkikin on tätä mieltä tästä. :whistle:

Ei mulla ole aivoja ollenkaan. :xmas:

MINÄ en pidä järkevänä. Lopeta ajattelu ja spekulointi kun se ei sun kapasiteetille sovi. Sulla tässä asenteita on, ei mulla. Minä esitin mielipiteeni jonka sinä otit vihjailevana. TYPERÄÄ!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä tästä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä tästä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä tästä:
minulla 2 miehelle ja pitkään mietin onko minusta siihenkään. Lapsilla ikäeroa reilusti ja olen keski-ikäinen. Rakastan lapsiani, mutta parisuhteessa eläminen on minulle haastavaa. Toinen liittoni on silti kestänyt 10vuotta ja sinnillä yritetään sitä jatkaa koska haluamme lapsille ehjän kodin. Rakkausliitosta ei ole voinut tosin vuosiin puhua, mutta yhdessä voi sovussa elää muutenkin.

No tuo on kyllä sun henkilökohtainen kokemus eikä tarkoita, että kaikilla on noin.

VAI missä näet yleistyksen tekstissäni? Pakko sanoa sulle, että oikeasti missä sun aivot on?!?!

Sä kirjoitit, että et pidä monelle miehelle lasten tekemistä järkevänä. Kyllä sun tekstistä saa kuvan, että et suosittele sitä kenellekään. :whistle: Nikkikin on tätä mieltä tästä. :whistle:

Ei mulla ole aivoja ollenkaan. :xmas:

MINÄ en pidä järkevänä. Lopeta ajattelu ja spekulointi kun se ei sun kapasiteetille sovi. Sulla tässä asenteita on, ei mulla. Minä esitin mielipiteeni jonka sinä otit vihjailevana. TYPERÄÄ!

Okei, jollakin taitaa olla huono päivä. :whistle:
 

Yhteistyössä