Vähäpukeinen vauva kauppakeskuksessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummissaan

Vieras
Olin eilen paikallisessa kauppakeskuksessa, ja siinä käytävällä näin äidin vaunujen kanssa. Vauva huusi melkoisesti, ja äiti viritteli siinä korviketta just pulloon. no, ohittaessani vaunut, vilkaisin pikaisesti vaunuihin...ja herra varjele: siellä se pieni tyttö makasi bodyssa!!!Siis lyhythihainen body päällä, ei sukkiakaan jalassa. Minä ihan järkytyin, sillä kauppakeskuksessa ei todella ollut mitenkään liian lämmin, itselläni takki päällä ja talvisaapikkaat jalassa, enkä ollut edes kuumissani. Minä jotenkin järkytyin tästä näkemästäni, sillä mun tuli ihan sääli sitä vauvaa kohtaan, että eikö sillä ole todella kylmä?! Vai onko teidän mielestä normaalia että vuvaa pidetään tähän aikaa vuodesta pelkässä bodyssa vaunuissa, siis sisällä jossain kauppakeskuksessa?! Ei edes peittoa päällä!!

Äiti näytti ihan asialliselta, ja vaunutkaan eivät olleet halvimmasta päästä, joten jotenkin tämä yhtälö siis riiteli.
Asia jäi jotenkin vaivaamaan mua...Siksi halusin kirjoittaa siitä tänne.

Oletko sä varma ettei ollut jotain peittoa niissä vaunuissa? Jos äiti otti peiton valmiiksi pois kun alkoi syöttämään/aikoi ottaa vauvan pois vaunuista? Kyllähän SISÄLLÄ vauva pärjää bodyssa jos sillä on paksu peitto päällä. Tosin, en ymmärrä miksi riisua ja pukea vauvaa kun eihän se esim. autossa pärjäisi pelkässä bodyssa (ellsi tietty lämmitä autoa ensin niiin lämpöseks tms)

Niin, jokainen äiti hoitaa tyylillään, mutta kyllä meidän lapsilla on vaunuiässä ollu aina kauppakeskuksissa sentään normaalit talviajan sisävaatteet(sukkarit, pitkähihainen paita ym.)

Eipä ollut peittoa, vaan sitä vaunun jalpeitettä veti hieman siihen vauvan jalkojen suojaksi.

ja älkää nyt hyvänen aika "haastako riitaa" tästä aiheesta, kunhan nyt halusin kirjoittaa ajatuksistani tänne...sillä minua asia ihmetytti.

vauva juo maitoa pullosta ja äiti viritteli korviketta pulloon ja keinutti vaunuja ees taas, joo aika taita mamma tolla mukelolla kun ton kaiken teki yhtä aikaa vai jäitkös kenties kyyläämään????

Irlannissa on ihan tavallista, et vauvalla on tosi vahan vaatteita :| Ma oon kauhuissani kans kattonu. Ja ulkona siis! Viela syksyllaki vastaan tuli tosi monta vauvaa ilman housuja ja sukkia. Rattaissa ne istuskeli. Samaan aikaan mulla oli 2vee vaunuissa takki paalla jne. :/

No ehkä lapsi oli kuumaverinen tapaus ja hikoilee vähänkin vaatekerroksien alla.

Naapuri piti -10- (-15) asteen PAKKASESSA lasta pelkässä bodyssa ja peitossa ULKONA nukkumassa. Toki oli pipo/kaulasuoja yms. ettei iho ollut kosketuksissa ulkoilman kanssa. Kunnon lämmin makuupussi vaan.. Ja uskokaa tai älkää, lapsi silti oli tosi lämpimä kun tuli nukkumasta..

No voi helvatti...... siis äiti kaatoi maidon pulloon, ja sit kun vilkaisin vielä olkani yli, niin lapsi sitä joi siitä pullosta, ja sen jälkeen jatkoi vaunujen heijaamista ees taas. Selitinkö nyt selvemmin?!

Kyllä mun mielestä toi vaatetus kuulostaa tosi vähäiselle. Voihan olla joku tosi kuumaverinen beibi, mut silti en marraskuussa pitäise edes omassa kotona noin vähissä, vaikka kotona on sentään lämpimämpää kuin kauppakeskuksessa. (jonkun muun kotona on varmaan lämpimämpää kuin meillä +20astetta)

No mut jos äiti on juuri tullut vauvan vaipanvaihdosta...Vaatteet on vaikka pissistä kastuneet ja lapsi huutaa |O tämännäköisenä nälkäänsä.

Minä ainakin hoitaisin lapselle pullon suuhun, peiton päälle ja lähtisin sit vaikka ostamaan kuivia vaatteita..

kaikki ei ole aina miltä näyttää..

Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
ihan liian vähän vaatetta vaikka olis kuinka kauppakeskuksessa, ulkoahan se on sinne tullut jos vaunuilla oli liikkeellä :/

Onhan se voinu tulla autollakin. Meill ainakin tytöt aina vaunuissa ku mentiin kauppakeskukseen kun olivat pieniä vaikka autolla tultiin. Minä en ainakaan kaukaloa jaksa raahat ympäriinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja NJUU:
No ehkä lapsi oli kuumaverinen tapaus ja hikoilee vähänkin vaatekerroksien alla.

Naapuri piti -10- (-15) asteen PAKKASESSA lasta pelkässä bodyssa ja peitossa ULKONA nukkumassa. Toki oli pipo/kaulasuoja yms. ettei iho ollut kosketuksissa ulkoilman kanssa. Kunnon lämmin makuupussi vaan.. Ja uskokaa tai älkää, lapsi silti oli tosi lämpimä kun tuli nukkumasta..

:o

:o Hyi helv, kylmiä väreitä tulee kun kuvittelen miten kylmä sillä vauvalla on ollut. Itse sen verran tunkeileva, että oisin varmaan kysynyt, miten vauva tarkenee vaikka asia ei mulle paskaakaan kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:

Tuollainen ilme mullakin oli ja mietin mielessäni, että onpa naapuri ihan kajahtanut. Mutta tosissaan näin lapsen ihan itse ja oli tosi lämmin. Lämpimämpi kuin mää itse vaikka oltiin sisätiloissa.

Joten kyllä tuollaisia ihme kuumakalleja on olemassa.

Kyllä ihan oikeasti on tilanteita, joissa vanhempi ei OSAA pukea lasta sään mukaan. Esimerkiksi, jos on toisesta kultturista muuttanut, ei ole helppoa ulos katsomalla tietää, mitä pukea. Viikonloppuna näin Stockalla pari tummaihoista lasta paljain jaloin liikkeellä. Itse puolestani en Kaliforniassa osannut suojautua tarpeeksi auringolta ja paloin pahasti ja sain hankalan auringonpistoksen - tottumattomuuttani.

Tuollainen ilme mullakin oli ja mietin mielessäni, että onpa naapuri ihan kajahtanut. Mutta tosissaan näin lapsen ihan itse ja oli tosi lämmin. Lämpimämpi kuin mää itse vaikka oltiin sisätiloissa.

Juu ja jos no kunnon makuupussi siellä tarkenee -20 asteessa vaikka alasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:

Juu ja jos no kunnon makuupussi siellä tarkenee -20 asteessa vaikka alasti :)

Joo, on meilläkin sellanen pussi mikä on -40 asteelle (siis aikuisten pussi)mut en mä lähtis laittaa vauvaa siihen podyssa nukkumaan talvella.. Huih..

Yhteistyössä