Vähän tuli paha mieli (lapsen nimestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus vanhemmat ihmiset töksäyttelee,inhottavaa.

Lempinimistä sen verran että meilläkin monet sanovat Oskaria,okiksi,se on Okki:)Inhoan Osku nimeä,parempi tuo oma väännös meijän mielestä.

Mä juuri joku päivä laitoin kun kysyttiin ihanimpia tyttöjen nimiä niin laitoin Olivia,äärettömän kaunis nimi :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:

Lempinimistä sen verran että meilläkin monet sanovat Oskaria,okiksi,se on Okki:)Inhoan Osku nimeä,parempi tuo oma väännös meijän mielestä.

Mä juuri joku päivä laitoin kun kysyttiin ihanimpia tyttöjen nimiä niin laitoin Olivia,äärettömän kaunis nimi :flower:

Meidän kaverin poika on Oskari ja lempinimi on Okku. :) Minusta hauska ja piristävä sen Oskun lisäksi.

Tosi moni on kyllä tullut ihan erikseen sanomaan, että Olivia on tosi kaunis nimi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meidän kaverin poika on Oskari ja lempinimi on Okku. :) Minusta hauska ja piristävä sen Oskun lisäksi.

Tosi moni on kyllä tullut ihan erikseen sanomaan, että Olivia on tosi kaunis nimi. :)

Meilläkin sanotaan kanssa okuksikin joskus,mutta pääasiassa se on Okki :D

Ja Matias on meillä Matsu (inhoan Masa nimeäkin)

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mummoilla onn aina jotain sanottavaa. huumoria oon ajatellu sen olevan. :D ootas vaan..sit kun tyttö isompi niin nimi onkin maailman söpöin mummon mielestä. ;)

Joo kyllä mä sen tiedän. Ihmettelen vain, että miksi ehdotti jotain Maijaa. Sehän on pikkuserkkuni nimi. Oli hassua, että mummuni ehdotti sitä nimeä.

mummoilla onn aina jotain sanottavaa. huumoria oon ajatellu sen olevan. :D ootas vaan..sit kun tyttö isompi niin nimi onkin maailman söpöin mummon mielestä. ;)

Joo kyllä mä sen tiedän. Ihmettelen vain, että miksi ehdotti jotain Maijaa. Sehän on pikkuserkkuni nimi. Oli hassua, että mummuni ehdotti sitä nimeä.

jos se oli eka mikä tuli mieleen. ;)

mummo (anoppi) sano pojan ristiäisissä (kummi kuuli, minä en), että oot ihana, mutta hassun nimen ne sulle anto (harvinainen nimi). sitte se kysy multa, että eikö voitas kutsua häntä toisella nimellä...? ei tod voida, vastasin. kait se on jo tottunu nimeen, meitä ei voinu vähempää kiinnostaa hänen mielipiteensä.

Perinteinen mummu, taitaa elää vielä ajassa kun kaikki tytöt oli Maijaa ja pojat Mattia :D Höperö. Mutta ymmärrän kyllä täysin miksi harmittaa. Kaunis nimi annettu tytölle!

Voi, meidän muksuilla on ei-suomalaiset nimet, koska isä ei ole suomalainen.
Mä oon kuullut kommentteja joka raskaudessa tyyliin laittakaa nyt tälle sitten jo joku järkevä/suomalainen/parempi/kivempi/jne nimi...
Mitäs siitä, kun itse tykkää. Tiedän kyllä että sillä hetkellä se harmittaa.

Meidän tytön kolmas nimi on Olivia, ja kastettaessa pappi sanoi --- --- Olavi...ööh, Olivia!

(Terve vaan tutut! :D )

meillä lapsien isomummo sanoo 3v poikaa Jasmi nimellä kun Jassin on kuulema niin vaikea muistaa ja osata...tai meidän muutkaan.. mutta kunhan muistaa edes sinnepäin.. mitä väliä.. ei meillä ole sukulaisten mielipiteitä kysytty nimeä valittaessa..

Meidän pojan toinen nimi on osku..Mut se onki perintöä mun rakkaalta isältä.

Ikäihmisten on joskus vaikea ( oikeasti) muistaa noita ei niin perinteisiä nimiä. Aikanaan se Olivia ei ole ollut tavallinen nimi suomenkielisessä perheessä, vaikka nykyään onkin.
Minun mummoni, siis lasten isomummo, kirjoitti toisen tytön nimen paperille ja sanoi sitten viikkojen päästä, että onhan se ihan kaunis nimi kun siihen tottuu ja sitä maistelee.
Pojan nimestä sitten sanoikin, että ette pojallekaan kunnon nimeä anna, kun lempinimen vaan.
lasten nimet siis Pinja, Pihla ja Tatu. terkkuja vaan tutuille. :)

No mulla on kuulemma koiran nimi. Mun nimi on Camilla ja suomenkielisen isomummo oli ollu sitä mieltä et vanhemmat, joilla molemmilla ruotsi äidinkielenä, oli antanu mulla aivan selvän koiran nimen.

Toisest korvast sisään ja toisesta ulos...

Joo siis en minä siitä hermostunut vaan harmistuin lähinnä, että piti sitten näin paljon ristiäisten jälkeen alkaa pällistelemään sitä nimeä. Hassua vaan, että jos mieltää sen vanhan mummun nimeksi niin luulis, että se ois helppo nimi. Luulen että asiassa alkoi nyt häiritä se, että eilen kutsui vauvaa vahingossa isosiskon nimellä ja olikin yhtäkkiä sitä mieltä, että nimet menee sekaisin jotenkin muka. Vauva on tosi samannäköinen kuin isosiskonsa vauvana joten kai siinä on puurot ja vellit mummulla sekaisin tai jotain. :D

Minut kun kastettiin niin äitini vanhemmat olivat ihan järkyttyneitä, että miten pitää antaa niin pitkä nimi lapselle ja että sitä ei sitten ikinä tulla kutsumaan sillä nimellä kuulemma. Aivan liian pitkä ja vaikea. Olen Marianne eikä mulla ole koskaan ollut lempinimeä. :D

Ja heippa tutut. :)

Meillä pojan nimeä ei ole kommentoineet kun ulkopuoliset kadulla, mun vanhemmat ei ole ikinä edes vihjanneet mitään et olis pojalle voinu laittaa jonkun suomalaisenkin nimen. Pojalla on siis igbo etunimi ja muut nimet on miehen englantilainen etunimi ja sitten junior perään. En hmä tiedä mitä ne ihan oikeesti on asiasta mieltä mut ainakin ne tajuaa olla asiasta hiljaa.

Mun mielestä jokainen vanhempi antakoon lapselleen sen nimen josta pitää.
Sitä en oo ikinä tajunnut, että miksi pitää kenenkään tulla kommentoimaan vanhemmille lapsen nimestä...siis toki voi sanoa jos nimestä pitää, mutta jos ei niin suunsa voi pitää supussa ja niellä sanansa.
Mielipiteisiin on kaikilla oikeus, mutta niin on järjen käyttöönkin mitä sieltä suustaan päästelee.

Jonkun mielestä Maija on kaunis nimi ja toinen ei antaisi sitä mistään hinnasta omalle lapselleen nimeksi.

Koita vaan ap olla välittämättä noista mummos kommenteista...