Vähän sairastavilta kela-korvaukset pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aiheuttaisi liikaa uutta byrokratiaa=kuluja. Sen sijaan tuo esim. 50 € vuosittainen omavastuu olisi helppo toteuttaa jo olemassa olevien järjestelmien avulla. Siis samoin kuin nyt seurataan maksukaton täyttymistä.

[QUOTE="xXx";24557044]Suomalaiseen malliin rankaistaan taas niitä jotka tuottavat eivätkä vaan kuluta.

Henkilökohtaisesti mulle on ihan sama maksanko siitä kahden välein syötävästä ab-kuurista tai silmätipoista 20€ vai 100€, mutta jotenkin alkaa kyllästyttämään tämä systeemi. Eli kun mä sairastan vähän, olen vähän pois töistä jne, maksan veroja, täydet hoitomaksut jne, niin vielä siitä vähän rankaistaan lisää. Great. Hyvä Suomi![/QUOTE]

Niinpä... lopujjen lopuksi ollaan tilanteessa, että keskituloisen ei kannata mennä töihin. Jos se porukka, joka maksaa sosiaaliturvan, eli iso keskituloisten massa, ei hyödy maksamistaan veroista mitenkään, alkaa tasa-arvoinen hyvinvointiyhteiskunta murentua.

Tuloihin sitominen on ihan naurettava ajatus, jumankekka kelakorvausten hakemisestakin tulisi samanlainen rumba kun vaikkapa asumistuen hakemisesta tms. ei ollenkaan hyvä.
50e/vuosi kuulostaisi paremmalle, mutta toisaalta ei kuulosta hyvälle se, että vasta 50e:n jälkeen alkaisi saamaan kelakorvauksia. Jollekin pienituloiselle se voisi olla hankala paikka jos yllättäen joutuisi maksamaan ensin sen 50e (se voi jossain tilanteessa olla iso raha) ja sen jälkeen vasta kela korvaukset koskisi häntä. Sensijaan jos tietty summa jaettaisi lyhyemmille ajanjaksoille, voisi olla ihan toimivaa (vaikka 25e/puolivuotta ja sitten saisi kelakorvauksia tai 15e/3kk)

• Tykkää
Reactions: Wicked Mary
Niinpä... lopujjen lopuksi ollaan tilanteessa, että keskituloisen ei kannata mennä töihin. Jos se porukka, joka maksaa sosiaaliturvan, eli iso keskituloisten massa, ei hyödy maksamistaan veroista mitenkään, alkaa tasa-arvoinen hyvinvointiyhteiskunta murentua.

Näin on. Tämän tyylisiä uutisia saa lukea säännöllisesti ja nämä asiat vaikuttavat nimenomaan keskituloisiin, jotka jäävät väliin putoajiksi. Taas lisää maksettavaa ja entisiä etuuksia viedään urakalla pois...alkaa pikku hiljaa vituttaa ja työssä käyminen muuttuu koko ajan vähemmän kannattavaksi.

[QUOTE="xXx";24557044]Suomalaiseen malliin rankaistaan taas niitä jotka tuottavat eivätkä vaan kuluta.

Henkilökohtaisesti mulle on ihan sama maksanko siitä kahden välein syötävästä ab-kuurista tai silmätipoista 20€ vai 100€, mutta jotenkin alkaa kyllästyttämään tämä systeemi. Eli kun mä sairastan vähän, olen vähän pois töistä jne, maksan veroja, täydet hoitomaksut jne, niin vielä siitä vähän rankaistaan lisää. Great. Hyvä Suomi![/QUOTE]

PEESI! Mitään muuta ei voi tuohon lisätä.

Riemumielellä pitäisi vaan tehdä työtä ja maksaa veroja ja sitten kaikesta korkeimman mukaan. Enkä edes ole hyvätuloinen, vaan ihan peruspalkansaaja.

Ja kuinka paljon terveydenhuolto kuormittuisi, kun ne buranat jotka aiemmin on ostettu ilman reseptiä, ni tokihan sitten niille haetaan resepti jos tuollainen systeemi tulee

Tuo systeemi ei tasan tarkkaan tekisi kovasti sairastaville lääkkeitä sen halvemmaksi.

Suomi ei ole enää hyvinvointivaltio kun sairaat ja köyhät kärsii koko ajan vaan enemmän. Pyritäänkö tässä siihen että he ahdistuvat niin paljon että tappavat itsensä? siihen tämä maailma on menossa.

Kela on SÄÄSTÄNYT minulta 1650,-EUR/vuosi. "AMMUNKO HETI VAI NYT"
MIETI Vedetäänkö pytystä alas: Sairausvakuutuslaki 5 luku 1 § "on oikeus saada korvausta lääkärin ja hammaslääkärin sekä rajattuun tai määräaikaiseen lääkkeenmääräämiseen oikeutetun sairaanhoitajan sairauden hoitoon määräämän lääkkeen kustannuksista."

Risikko mietti MOTissa olikohan se HILA kun rajoitti läkekorvauksen, vaikka olin juuri ennemmin informoinut häntä ettei HILA ollut tehnyt rajoitusta vaan se oli KELAn käytäntö.

"AMMUNKO HETI VAI NYT"

Yhteistyössä