Vähän hassu kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maira

Aktiivinen jäsen
22.09.2009
18 233
7
38
Mut jos viette lapsenne hoitoon, oli kyse yöstä tai muutamasta tunnista, niin puhutteko asiasta aina puolison kanssa?Siis sille tyyliin: "mitä oot mieltä jos vien Petrin lauantaina mummolaan päiväks?" Vai onko se vaan ilmoitusluontoinen asia?

Olet oikeassa, hassu kysymys.
Siis yleensä lapsi viedään hoitoon, jos kumpikaan vanhemmista ei voi häntä vahtia. Mistä tiedät, että miehesi ei voi lasta vahtia, jos et asiasta ole ensin keskustellut?

Kyllä mä yleensä puhun miehen kanssa - olis mustakin hieman orpoa jos se vaan veis lapset hoitoon (mun poissaollessa) eikä mainitsisi asiasta mulle mitenkään. Molempien lapsiahan nuo on. Tokikaan en nyt puhu mistään luvan anomisesta, vaan että yleensä puhutaan tyyliin: Ajattelin jos lapset menis mummolaan siks ja siks aikaa...

Joo, aika hassu kyssäri tosiaan. Itselläni ei koskaan ole ollut mahdollsiuutta laittaa lapsia hoitoon, tai jättää niitä eksälle.

Veljeni aikuinen poika muutti meille pari kuukautta sitten ja nykyään kun menen ovesta ulos ilmotan vaan et meen nyt ja tuun ku tuun. Vastaus on joka kerta okke :D Edelleenkään mulla ei ole paikkaa minne lapset viedä hoitoon, ne on aina kotona :)

[QUOTE="...";23786376]Olet oikeassa, hassu kysymys.
Siis yleensä lapsi viedään hoitoon, jos kumpikaan vanhemmista ei voi häntä vahtia. Mistä tiedät, että miehesi ei voi lasta vahtia, jos et asiasta ole ensin keskustellut?[/QUOTE]

Voi hellanduudeli sentään taas.

ei ole mitään mummoja tai muita kelle viedä,mutta varmasti puhuttais ennen,mietittäis mitä kivaa tehtäis kahdenkesken...harmi ettei meillä tätä mahdollisuutta ole.

[QUOTE="vieras";23786540]Ei meillä muksut mene aina hoitoon sen takia, että meillä olis jotain menoja. Saapi mummulassa ja tädillä käydä muutenkin vaikka oltais muu poppoo kotona.[/QUOTE]

Ei ne silloin ole hoidossa, vaan kylässä.

[QUOTE="...";23786498]Siis asutteko yhdessä? Jos asutte, niin eikö tuo ole vähän outo viedä lapsia johonkin niin, että isä ei edes tiedä, missä lapset ovat. Mistä se isä lähtee niitä etsimään, jos sinulle esim. sattuu jotain?[/QUOTE]

Asutaan yhdessä, mutta useimmiten jos mä tarvitsen hoitoa lapsille on mies silloin reissussa (pahimmillaan matka-aika 30h ottamatta huomioon lentoaikatauluja). Ei sitten tuu mieleenkään etukäteen pohtia hoitoon viemisiä tai viemättä jättämisiä, ja usein unohtuu jälkikäteenkään puhelimessa mainita.

Jos mulle sattuu jotain... no sitä mietitään sitten. Mä mietin moisia joskus ja kysyin sitten päiväkodilta että mitä he tekevät jos mies on reissussa enkä mä tulekkaan hakemaan lapsia (eli mulle on jotain sattunut). Pitivät mua ihan hulluna kun moisia mietin etukäteen, kertoivat kyllä kuitenkin mitä tekisivät.

Ja meidän hoitopaikat on kuitenkin sellaisia että he osaavat ottaa yhteyttä mieheeni jos mä en tuliskaan lapsia hakemaan.

[QUOTE="...";23786516]Mikäs helvetti se sinun ongelmasi on?[/QUOTE]

Sain sun viestistä semmosen kuvan, että lasta ei saa viedä hoitoon jos jompikumpi vanhempi VOI hoitaa.

Asutaan yhdessä, mutta useimmiten jos mä tarvitsen hoitoa lapsille on mies silloin reissussa (pahimmillaan matka-aika 30h ottamatta huomioon lentoaikatauluja). Ei sitten tuu mieleenkään etukäteen pohtia hoitoon viemisiä tai viemättä jättämisiä, ja usein unohtuu jälkikäteenkään puhelimessa mainita.

.

No tuollaisessa tapauksessa ihan ymmärrettävää. Itse mietin vain tilannetta, jossa molemmat ovat normaalissa päivätöissä, niin olisihan se melko outoa, jos ei toiselle ilmoittelisi mitään, mihin on lapset viikonlopuksi lähettänyt :D

On meillä käynyt niinkin,että mies tullut kotiin ja ihmetellyt että missäs x on ja silloin olen muistanut sanoa että on sovittu yökeikka isovanhempien luokse.Vastaava tilanne on ihan mahdollinen myös toisinpäin.

Yhteistyössä