Vähän haikeaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiskä

Jäsen
21.03.2004
712
0
16
Niin se minun kuopus, 11.5 kk lopetti tissillä käymisen. Jälellä ei ollut enää kun iltatissuttelu, ja nyt sekin sitten loppui. Järki sanoo, että nyt on hyvä aika lopettaa imettämisen, koska ravinnollisesti sillä ei ole paljon merkitystä enää, ja tämänikäisen saa vieroitettua helpommin kun 1 1/2 -2 vuotiasta. On se silti haikeaa...

Milloin te lopetitte imettämisen? Oliko "vieroitusongelmia?

Niin se aina on haikeaa! :hug: Meillä lopetettiin rintaruokinta vauvan ollessa 7kk,itse vieroitti itsensä..hampaita tuli jo 4-kuisena joten alkoi "nakerrella"tissiä ja siinä samalla vieroitti itse..ei suostunut syömään enää yksinkertaisesti rinnasta..Oisin halunnut syöttää pidempään!

meillä loppui tissi kuukausi sitten.lopetin yöimetyksen 1okk iässä ja siitä se lähti.iltatisu jäi vikaksi ja kivuttomasti lopetti.
onhan se haikeaa mutta ei mulla silti ole imetystä ikävä.

Esikoinen oli reilun vuoden (1v2kk) kun lopeteltiin ilman suurempaa ongelmaa (joskus vähän taputteli tisuja haikeana, ei muuta). Kuopus on nyt 1v 3kk ja lopettelemassa ollaan. Neiti "taistelee" varmasti oikeuksiensa puolesta enemmän kuin veli. Mutta päiväimetys on jo lopetettu ja pian iltanukutuskin sujunee toivottavasti ilman. Kyllä äidilläkin on vähän haikea mieli. Mutta aika aikaansa kutakin... :wave:

Imetys loppui kun poika oli kaks viikkoa päälle vuoden.
Haikeaa toisaalta, toisaalta helpotus- vieroitusoireita ei ollut eikä tullut kun lopeteltiin pikkuhiljaa.

Kyllähän se tosiaan haikeaa oli (äidille enemmän kuin pojalle) mutta järki sanoi, että aikansa kutakin, eihän sitä imetystä voi hamaan tulevaisuuteenkaan jatkaa...

Mä imetin kaikkia kolmea prinsessaa 8 kk. Meillä nuo neidit vaan itse vierottivat itsensä, kun muutakin pöperöä alkoi uppoamaan. Täysimetystä oli 4-5kk, yöimetys loppui puolivuotiaana ja viimeinen imetyskuukausi oli lähinnä aamu- ja iltaimetystä. Kuopuksen vierotus tuntui haikealta, kun neiti katsoi muhun ja sitten tissiin eikä sitten halunnut enää imeä. Kokeililn vielä kerran, mutta ei kelvannut. Neiti rupesi hihittelemään. :/

Lopetin ihan omasta tahdostani, kun poika oli 6,5 kk. Oli muutenkin osittain pulloruokinnalla, joten oli helppoa vieroittaa rinnasta kokonaan. Itse en tuntenut oloani yhtään haikeaksi, melkeinpä päinvastoin, koska en missään vaiheessa mitenkään erityisesti nauttinut imettämisestä. Miusta tuntu ihan samalle, söi se poika miun sylissä tissistä tai pullosta :D .

Puolisen vuotta imetin, mutta joi myös pullosta silloinkin maitoa. Jouluaattona 04 vaan päätti, että ei tule tuosta tissistä tarpeeksi maitoa, joten se siitä sitten. Kyllä tuntui haikealta, se läheisyys oli mahtavaa. Rinnat oli tosi kipeät pari viikkoa ja vuosivat herkästi, mutta kyllä ne siitä rauhoittuivat, pumppasin enimpiä pulloon. Että sellainen joululahja oli äitille.. No hyvä kun edes vähän sai rintamaitoakin.

Reippaanlaisesti tuntuu teille tuo imetys menneen ja tosi kiva niin! Mun ensimmäinen oli aivan hurjassa kasvussa ja aina nälässä... 2-kuisena oli jo useamman tunnin mittaisia imetyssessioita kun mikään määrä eikä paine riittänyt. Poika kävi rintaan kiinni kuin paistiin, ei ollut kauhean miellyttävää..
Pakko oli ottaa pullot niin tutteli kuin pumpatut mukaan kuvioihin ja antaa jo 3-kuisena maissivelliä kun ei kertakaikkiaan mikään määrä maitoa pitänyt nälkää.. enpä tosiaan kaipaa imetystä hiukkaakaan, päinvastoin olimme molemmat onnellisempia pumppaamalla ja lisäruualla. Nyt toinen tulossa, ja "pelottaa" jo ajatellakin, että olisi samanlainen..

Toivottavasti en ole ainokainen, jonka (toiveista huolimatta) imetys meni kaikkea muuta kuin suunitelmien mukaan..

Kevättä!kö?

Molemmat ovat saaneet tisumaitoa ainoana maitonaan 1-vuotispäivän hujakoille. Sen jälkeen molemmat vieroittuivat kutakuinkin itsekseen, kun aloin antaa maitoa mukista aterioiden yhteydessä. Esikoisen imetys loppui 1v3kk:n iässä, kuopus lopetti 1v4kk:n iässä kun sai rajun allergisen reaktioin kun purin imetysdiettiäni vähän turhan nopeasti. Ihan hyvä mieli jäi kuitenkin, koska imetys oli muutenkin jo loppusuoralla.

Toivottavasti tuleva kolmaskin imetys sujuu yhtä hyvin ja kutakuinkin samalla kaavalla, tarkoitus on imettää n. 1,5-vuotiaaksi.

:hug: Esikoista imetin 1.8 vuotiaaks, toista 8kk:n ikäiseksi, kolmas joutui lisäruualle jo sairaalassa, kun minulla oli keuhkokuume ja en jaksanut kunnolla yhtään mitään..kuitenkin osittainen imetys loppui pojan ollessa 3kk, kun hn sai rs-viruksen ja joutui sairaalaan, en sittemmoin rassannut lapsen hermoja omalla ruualla.. :ashamed:
Neljäs oli kuin kolmas..en kuitenkaan kipeenä itse.. poitsulla vaan sokereissa vahtiminen että otin varmanpäälle että ei tule suuria heittoja verensokeriin :/
Maitoa tulis kyllä vaikka ei olis tarvetta kun mulla on maitohormoonin liikaeritys sairaus...onneks saan lääkkeillä rajoitettua maidon tuloa..

Ensimmäistä imetin aikanaan 3 vkoa. Loppui vain maito jostain syystä. Tätä toista imetin 3 päivää kun sairastuin heti synnytyksen jälkeen kohtutulehdukseen ja antibioottikuurien takia tuli imetyskielto..Eihän se neiti enää kymmenen tuttipullo päivän jälkeen rintaa huolinut :'( kyllä harmitti, olin toivonut imettäväni tällä kertaa pidempään. Aika näyttää vieläkö pääsen yrittämään :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 15:41 karppinen kirjoitti:
Toivottavasti en ole ainokainen, jonka (toiveista huolimatta) imetys meni kaikkea muuta kuin suunitelmien mukaan..

Kevättä!kö?

Täällä on ainakin toinen pulloruokkija :wave:
Mun vähäinen maito ei riittänyt alkuunkaan meidän jättiläiselle vaan korviketta syötiin eka viikosta lähtien kotona. Sairaalassa eivät antaneet lisämaitoa, koska maitoa tuli riittävästi, paitsi että poju laihtui ja itki koko sairaalassa olon ajan :/ Neuvolan täti kun tuli ensimmäiselle tarkistuskäynnille ekalla kotiviikolla, niin käsky kävi pullolle. Kolme viikkoa imetin ja syötin pullosta, mutta kun pullosta tuli helpommin tavaraa niin tissi jäi pelistä pois.
Kolmikuisena joi korviketta toista litraa päivässä päivässä :0 ja soseet tulivat mukaan. Ja harvinaisen terve lapsi on ollut.

Lopetin imettämisen kummallakin, kun täyttivät vuoden. Ei siinä sen kummempia vierotusoireita ollut, vauveli ei jäänyt kaipaamaan enkä kyllä itsekään, vaikka oikein itseäni yritin kuunnella ja sellaisia tunteita herätelläkin =) Tiesin, etten koskaan enää tule kuopuksen jälkeen imettämään. Imetys itsessään sujui hyvin ja maitoa riitti, mutta aikansa kutakin. Oli jo ihan mukavaa siirtyä seuraavaan vaiheeseen.

Meillä imetys kesti tytöillä vaan 4kk,mutta poikaa imetin 9kk asti.Poika vierotti itse itsensä,minä oisin halunnu jatkaa vielä,on haikeaa,kun ei (ehkä)enää tehdä lapsia.Minä kyllä itse haluaisin,mutta mies taitaa olla toista mieltä. :wave:

Meidän rakas poikamme syntyi 38+6,mutta painoa oli vaan 2530 ja pituutta huikeat 41 senttiä!! Ei mahtunut nänni näin pienen vauvan suuhun joten sehän meni täysin pumppaus hommiks.. ja sitten alkoi herran paino nousea n. 400 gr viikkovauhtia eli pumpattiin ja pumpattiin ja annettiin Tuttelia. Tosin se suukin kasvoi ja se tissikin mahtui sinne ajan myötä mutta ei se oma maito riittänyt lähellekkään! Poika itse jättäyty pullolle 5kk vanhana,kai huomasi että ei masu täyty. ja minulla oli huono omatunto.. mutta yritin ja yritimme antaa hänelle turvaa ja läheisyyttä kaikin tavoin. Tunsin olevani huono äiti,mutta minkäs mahtoi!
Nyt tässä odotellaan toisen syntymää kovasti ja eletään toivossa,jos vaikka se imetyskin sujuisi paremmin! :flower:

Niin on täälläkin ja tyttö täyttää su 8kk ja ei enää huoli,kuin aamulla toisesta.Vielä alku viikosta huoli aamulla ja päivällä.Oli tarkoituksena vuoden ikään saakka tisutella,mut näin kävi. :'(

Tyttäreni on 1v 2-3 kk ja lopetin imetyksen reilu viikko sitten. Tavoite oli että olsin imettänyt 1.5 v. Mutta neiti halusi rintaa tunnin välein öisin ja päivisin olin aika väsynyt. nytten imetyksen lopetettua neiti nukkuu todella hyvin yöt heräämättä. Meille imetyksen lopetus tarkoitti enemmä jaksamista yhdessä olo aikanamme.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 13:58 Äiskä kirjoitti:
Niin se minun kuopus, 11.5 kk lopetti tissillä käymisen. Jälellä ei ollut enää kun iltatissuttelu, ja nyt sekin sitten loppui. Järki sanoo, että nyt on hyvä aika lopettaa imettämisen, koska ravinnollisesti sillä ei ole paljon merkitystä enää, ja tämänikäisen saa vieroitettua helpommin kun 1 1/2 -2 vuotiasta. On se silti haikeaa...

Milloin te lopetitte imettämisen? Oliko "vieroitusongelmia?

Oli vaikeaa, kuopusta imetin 1v 1kk ja lopetti itse, vieläkin valuu maito tisseistä...kunpa se oisi vaan kelvannut. tyttö nyt 1v 9kk. ajattelin silloin että tyttö saap olla tissillä vaikka kouluun asti :o)) eipä itse halunnut. tunnustan että olo oli tosi haikea, mutta koitin samalla miettiä että voin syödä ja juoda, ottaa varomatta lääkkeitä ym ym..miettimättä kerääntyykö maitoon mitään. nyt ei oikeastaan tule kun ajoittain sellainen että voi itku kun viel ois tissivauva -olo. toisaalta lapsi ei roiku niin perässä ja vaadi äitiä aina paikalle..lapsen voi paremmin jättää hoitoonkin välillä. molemiissa on etunsa.

pisimmillään oon imettänyt 1v 7kk ja silloin lopetin kun aloin odottaa seuraavaa. seuraavan imetyksen jouduin lopettaa 1v5kk iässä kun jouduin itse lääkekuurille joka ei sallinut imetystä. sekin oli rankkaa. mietin jopa sitä että en syö lääkkeitä, mutta terveysongelma ol niin vakava että piti laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.

toisaalta, kun lapsi itse lopettaa imemisen, se on helpompaa kun joudut isoa lasta vierottaa...sekin on äidille rankkaa. sitä itkua tissin perään on tosi vaikea kuunnella.

kyllä se siitä!

Yhteistyössä