Vähähiilarinendietti. Kertokaas mulle tosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
karppaus.infon sivuilla on tosi paljon hyviä reseptejä, leivänkorvikkeita ja pizzaa ym. Perunan olen korvannut vihanneksilla, esim kukkakaalilla ta jopa tuorepinaatilla (herkullinen kastike+pinaatin lehtiä)
Paljon pitää juoda vissyä. Ekan kerran kun karppasin, tuli kaikki lihakset ihan mielettömän kipeeksi, kuin olisin junan alle jäänyt, silloin kannattaa vähän lisätä hiilareita. Myöhemmin kun olen uudelleen aloittanut karppauksen, ei ole oireita tullut, tuloksiet näkyvät tosi nopsaan :)

Peruna on helppo korvata kukka- tai parsakaalilla. Spagetin saa korvattua varhaiskaalisuikaleilla. Ja niin edelleen.

Itse sain karpatessani tosi nopsaa tuloksia ja parasta oli se energinen olo. Nyt raskaana ollessa en pysty karppaamaan (liian suuri himo Kismettejä yms kohtaan), mutta raskauskilot aion taas nakata pois vähähiilarisella ruokavaliolla. Jaksan sitten paremmin lastenkin kanssa, kun hiilarien aiheuttama turvotus ja väsymys on poissa.

Itse kasaa ateriani pääsääntöisesti ilman pastaa, riisiä tai perunaa. Eilen meillä oli päivällisenä kinkku-pekoni"pastaa", eli kastike kinkusta, pekonista ja tuorejuustosta. Muu perhe otti myös täyjyväfusilleja, minä söin kastikkeen kanssa kukkakaali-parsakaali-porkkana-sekoitusta ja salaattia. Tänään tehdään pikainen iltaruoka ja paistan kanamunia, niiden kanssa salaattia. Viikonloppuna syötiin mm. itsetehtyjä lihapullia (vain jauhelihaa, munaa ja mausteet) kukkakaalimuusin kanssa. Eli jätän ottamatta ne riisit, pastat ja perunat ja otan niiden tilalta kasviksia eri muodoissa. Enkä kyttää lihan rasvapitoisuutta, meillä syödään kaikenlaista lihaa, esim. joskus on jauhelihana sikanautaa, joskus paistijauhelihaa. Liha valitaan maun, ei rasvapitoisuuden mukaan.

Leivän kanssa fuskaan ja syön kyllä päivittäin aamupalana 100% ruisleipää, joko näkkäriä tai sitten tuoretta.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Itse kasaa ateriani pääsääntöisesti ilman pastaa, riisiä tai perunaa. Eilen meillä oli päivällisenä kinkku-pekoni"pastaa", eli kastike kinkusta, pekonista ja tuorejuustosta. Muu perhe otti myös täyjyväfusilleja, minä söin kastikkeen kanssa kukkakaali-parsakaali-porkkana-sekoitusta ja salaattia. Tänään tehdään pikainen iltaruoka ja paistan kanamunia, niiden kanssa salaattia. Viikonloppuna syötiin mm. itsetehtyjä lihapullia (vain jauhelihaa, munaa ja mausteet) kukkakaalimuusin kanssa. Eli jätän ottamatta ne riisit, pastat ja perunat ja otan niiden tilalta kasviksia eri muodoissa. Enkä kyttää lihan rasvapitoisuutta, meillä syödään kaikenlaista lihaa, esim. joskus on jauhelihana sikanautaa, joskus paistijauhelihaa. Liha valitaan maun, ei rasvapitoisuuden mukaan.

Leivän kanssa fuskaan ja syön kyllä päivittäin aamupalana 100% ruisleipää, joko näkkäriä tai sitten tuoretta.

Onko auttanut hyvin painonpudotuksessa?

Alkuperäinen kirjoittaja vr:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:

Onko auttanut hyvin painonpudotuksessa?

Mä en oikeastaan pudota painoa, olen hoikka siis jo ja ollut "aina". Toki alkuun tähän ruokavalioon siirtyessäni ja aloittaessani aktiivisen liikkumisen paino meinasi tippua. Sitten lisäsin ruokamääriä. Tuntuu, että välillä pitää syödä tosi isoja annoksia, että tulee syötyä tarpeeksi.

Minulla on siis ihan vain oma hyvinvointi syynä tälle ruokavaliolle, jota olen siis noudattanut jo kolmisen vuotta.

Yhteistyössä