lisää kasviksia ruokaan, vinkkejä ujuttamiseen..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimonmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimonmami

Jäsen
13.10.2008
609
0
16
..ja kyse on siis minusta itsestäni eikä lapsestani :ashamed:

Miten saisin "ujutettua" sapuskaani lisää vihreää-- "ne on niin kalliita", "ei tule kuitenkaan syötyä" yms. tekosyyt on yleisenä listallani, lähinnä sen takia että olen heittänyt varmaan satamiljoonaa laatikkoon mädännyttä vihersalaattia pois, kun en vaan yksinkertaisesti ole vihreä salaatti + tomaatti + kurkku- yhdistelmä- ihminen (ellei joku muu ole tehnyt) .. aina muiden tekemänä syön kiltisti mut...

tykkään esim. juureksista, porkkanaraasteesta, (mut en koskaan saa aikaseks raastaa!!) parsakaalista ja kukkakaalista, ..en ole mikään hullu lihan/rasvan/hampurilaistensyöjä, ihan perusruokaa syön pääasiassa mut liian usein lautanen täyttyy pelkästä liha/ kala/ kana + riisi/ peruna/ pasta- yhdistelmästä--
oon opetellut laittamaan esim. hernemaissipaprikaa makaronilaatikkoon, mut ANTAKAA please jotain sopivia vinkkejä miten lisätä vihannestenkäyttöä, kun oon olevinani "niin s**tanan kiireinen, etten ehi sipulia pilkkoa.." pyhpah...

Tämä jo senkin takia että tahdon olla hyvänä esimerkkinä lapselleni kun hän tuosta kohta alkaa vihanneksia nassuttaa, nyt mennään soseissa...

Onko esim. pakastevihannesten sulattaminen parempi kun että ei vedä sit juuri mitään??

sipulia saa valmiiksi pilkottuna pakasteena *käteviä*
parsa ja kukkakaali *sama juttu*
Porkkanaraastetta voi tehdä 5 kg kerralla ja pakastaa annospusseissa/rasioissa jos on pakastimessa tilaa
Pakastevihannekset on tuoretta, ihan jees

Arvaa kuka tekee näin :ashamed: :laugh:

Porkkanasose sopii hyvin jauhelihakastikkeeseen, siis suoraan sinne kattilaan :) Osta valmista pakaste sosetta, se on sellaisin kuutioina pakastettu. Ja itse asiassa kaikkia kasviksia voi soseuttaa ruokiin. Keitoistakin tulee maukkaampia. Pakastevihannekset ovat ihan ok, ne on kyllä useimmat keitettävä tai paistettava ennen syömistä.

Ah kiitos synninpäästöstä :heart: ku on huono omatunto kun ei ole tyyliin omaa salaattitarhaa enkä kasvata tomaatteja (sopii varsinkin suomen talven lämpötilaan :D ) ja sit ajattelee et "jos ei ole tyyliin luomua ja omaa ja tuoretta ni ei sit oo vissiin mitään..." :D :D
Vegetaalinen itsetuntoni on huono!

hmm..
porkkana paloja perunoiden sekaan keittovaiheessa eli porkkanaperuna muussi..
porkkana raastetta koitat tehä satsin et sitä olis parille päivälle..
kurkkua viipaloit kippoon valmiiks..
ja onhan noi pakaste vihannekset tyhjää parempi kyllä,ite kans niitä välistä ruuan kanssa keittelee tai tekee munakasta niistä yms..

Mites ihan höyrytetyt kasvikset, pitäisitkö niistä? Ne on käteviä ja nopeita, sekä pakkaseen jos ostat niin aina valmiina eikä mene huonoksi. Lisäksi pakastepinaatti on tosi nopeaa ja hyvää, sekä oikea rautapommi :) Mä olen tehnyt niin että (mies huono syömään kasviksia) ujutan kaikkiin ruokiin porkkanaa tai vaikka keittojuurespussin, ihan makaronilaatikkoon yms.

Pakastevihanneksia pussi tai kaksi, ihan sama mitä laatua, päälle kermaa ja timjamia pari hyppysellistä, suolaa, pippuria, juustoa (aura on aivan namia) ja uuniin 30 min ja 200 astetta.

Mä oon ostanut ihan niitä sekoituksia missä on parsakaalia, kukkakaalia ja porkkanaa ja sit uuniin ja kanafileet päälle ja kevytkermapurkki. Ja maistuu lapsillekin! Kyytipojaksi voi tietty antaa perunaa/riisiä, ihan oman mielen mukaan.

Yhteistyössä