Kysymys kaikille joilta puuttuu läheltä turvaverkko. Mitä teet siinä tilanteessa kun tuntuu että on itse ihan loppu, eikä lähellä ole ketään kehen turvautua?
Kun ei ole vaihtoehtoja niin pakkohan se vaan on selviytyä tai ainakin yrittää. :/Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Ajattelin nyt että miten yleensä ihmiset selviytyy arjesta jos siis ympäriltä puuttuu se turvaverkko. Monella kun kuitenkin on jonkinlainen verkko ystäviä, sukulaisia tai muuten avuliata tuttavia joihin voi hädän tullen turvautua.
Hammasta purren?
Mulla on vähän sama tilanne, tosin mies ei matkusta, mutta tuntuu että viimeaikoina mies on ollut se ainoa sosiaalinen kontakti mitä mulla on muihin aikuisiin ihmisiin face to face.Alkuperäinen kirjoittaja manna:Täällä kolme lasta,mies matkustaa paljon.turvaverkkoa ei ole,mummolat 800km päässä.lapset 6,3 ja 6kk ei ole koskaan olleet hoidossa.ystävätkin on tosi harvassa,puistossa ei ole samanhenkisiä ihmisiä,ja hesassa ollaan..
Juu,mulla taitaa aivotkin surkastua kun ei ole "järkevää" juttuseuraa,mies täälläkin on ainoa sosiaalnen suhteeni,tai no lähestulkoon.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mulla on vähän sama tilanne, tosin mies ei matkusta, mutta tuntuu että viimeaikoina mies on ollut se ainoa sosiaalinen kontakti mitä mulla on muihin aikuisiin ihmisiin face to face.Alkuperäinen kirjoittaja manna:Täällä kolme lasta,mies matkustaa paljon.turvaverkkoa ei ole,mummolat 800km päässä.lapset 6,3 ja 6kk ei ole koskaan olleet hoidossa.ystävätkin on tosi harvassa,puistossa ei ole samanhenkisiä ihmisiä,ja hesassa ollaan..
Välillä vaan alkaa päivisin tuntua että pää hajoaa kun ei ole edes ns vertaistukea jonka kanssa kelailla elämän ihmeitä.
Olen 24/7 lasten kanssa. Ja oishan se joskus ihan mukava saada edes pieni breikki tästä perhe-elämästä, jotta vois edes rauhassa käsitellä niitä asioita jotka aiheuttaa mulle murhetta.
Mutta kaipa se on vaan purtava hammasta ja itkettävä ja potkittava itseään persuksille.
Mä olen TampereeltaAlkuperäinen kirjoittaja manna:Juu,mulla taitaa aivotkin surkastua kun ei ole "järkevää" juttuseuraa,mies täälläkin on ainoa sosiaalnen suhteeni,tai no lähestulkoon.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mulla on vähän sama tilanne, tosin mies ei matkusta, mutta tuntuu että viimeaikoina mies on ollut se ainoa sosiaalinen kontakti mitä mulla on muihin aikuisiin ihmisiin face to face.Alkuperäinen kirjoittaja manna:Täällä kolme lasta,mies matkustaa paljon.turvaverkkoa ei ole,mummolat 800km päässä.lapset 6,3 ja 6kk ei ole koskaan olleet hoidossa.ystävätkin on tosi harvassa,puistossa ei ole samanhenkisiä ihmisiä,ja hesassa ollaan..
Välillä vaan alkaa päivisin tuntua että pää hajoaa kun ei ole edes ns vertaistukea jonka kanssa kelailla elämän ihmeitä.
Olen 24/7 lasten kanssa. Ja oishan se joskus ihan mukava saada edes pieni breikki tästä perhe-elämästä, jotta vois edes rauhassa käsitellä niitä asioita jotka aiheuttaa mulle murhetta.
Mutta kaipa se on vaan purtava hammasta ja itkettävä ja potkittava itseään persuksille.
Joskus tuntuu oikeasti että olen muuttunut ihan tyhmäksi kun olen aina vaan lasten kanssa.Mistä päin olet?
Olin myös kysymässä, että miksi ap joutuu olemaan lasten kanssa 24/7 jos talossa on kuitenkin puoliso ja toinen vanhempi. Suurimmaksi turvaverkoksi puolison luokittelisin.Alkuperäinen kirjoittaja eikö?:Sulla on kylläkin turvaverkko, oma puoliso.
Miksi sun mies ei voi tätä roolia täyttää?Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mulle turvaverkko lähinnä tarkoittaisi henkistä turvaa, tietoa siitä että jos on tunne ettei jaksa niin apu on aina lähellä.
Se nyt ei olisi ratkaisu tämänhetkiseen tilanteeseen. Kyllähän sitä tämän kokoisessa kaupungissa tapaa ihmisiä vaikka puistossakin. Mutta onko se pinnallinen jutustelu ratkaisu asiaan, on sitten jo oma juttunsa.Alkuperäinen kirjoittaja ?:Mikset sä lähde johonkin harrastukseen tai kursille tapaamaan ihmisiä?
No et sä syvää ihmissuhdetta löydä kyllä himaankaan linnottautumalla. Pakkohan se on ensin jutustellen tutustua.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Se nyt ei olisi ratkaisu tämänhetkiseen tilanteeseen. Kyllähän sitä tämän kokoisessa kaupungissa tapaa ihmisiä vaikka puistossakin. Mutta onko se pinnallinen jutustelu ratkaisu asiaan, on sitten jo oma juttunsa.Alkuperäinen kirjoittaja ?:Mikset sä lähde johonkin harrastukseen tai kursille tapaamaan ihmisiä?
Eikä sitä henkisesti ja fyysisesti väsyneenä välttämättä jaksa harrastaa mitään.