Värjätyt vaatteet (kuvia) ja kysymys!

Värjäsin tummanvioletiks melkokasan vaatteita ja ne on kun uusia :).

Täältä lukee monesti, että taas meni uus body pilalle ja se heitettiin roskiin, niin älkää hyvät ihmiset! Värjäämällä vaate saa uuden elämän.

Tosin ompelulangat jäi valkosiksi, mutta mun mielestä se sopii oikeastaan kivasti tumman violetin kanssa.. ne ei näytä niin synkältä vaan aika veikeiltä.
 
hygh
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
ja värjäsin tummanvioletiks melkokasan vaatteita ja ne on kun uusia :).

Täältä lukee monesti, että taas meni uus body pilalle ja se heitettiin roskiin, niin älkää hyvät ihmiset! Värjäämällä vaate saa uuden elämän.

Tosin ompelulangat jäi valkosiksi, mutta mun mielestä se sopii oikeastaan kivasti tumman violetin kanssa.. ne ei näytä niin synkältä vaan aika veikeiltä.
Nykyään on muotia, että ompelulangat on täysin eri sävyä kuin itse kangas. Sitten laitetaan siihen lankaan mätsäävät housut. :D
 
Mulla toiminut sama? tutuksi tullut violetin väri. Tosin alkaa jo tuntua, että sitä on liiankin kanssa, pitäisikö kokeilla jotain muuta väriä? ;)
Kuvassa paita on jo elämää nähnyt ja nukkainen, mutta väri näkyy.

 
Myös äiti
Kokeilkaas niihin tahroihin sitä Vanish pinkkiä. Meillä niillä lähtee kaikki sosetahrat-myös niistä, jotka ovat jo pesukoneessa käyneet ja kuivuneet (ei ole muistettu laittaa). Ainoastaa kertaalleen silitetyistä ei aina lähde-se silitysrauta varmaan jotenkin polttaa sen lian kiinni. Mutta siis myös vanhoihinkin tahroihin toimii hyvin :)
Toki toi värjääminenkin on ihan ok, jos tykkää violetista :)
 
Ei se violetti mikään must ole. ;) Ihan vaan mieltymys vaikutti. Se on yksi omista lempiväreistäni. Työllä sattui olemaan violetteja sukkiksia ja takki yms ja ajattelin että sopii sitten monen kanssa... Koneellisesta tulee aika paljon, joten kaksikin koneellista tekee jo aoika paljon värjättyä lasten vaatetta. Ei niitä ole ollutkaan kuin kaksi värjäyskertaa. Ja toki peittävyyskin vaikutti. Vähemmän jos on koneellisessa pyykkiä, saa tummempaa ja peittävämpää:



Paljastettakoon niksipirkkana, että omat alusvaatteetkin voi hyvin värjätä varsinkin jos valkoinen on miehen työ- tai pelivaatteitten kanssa kokenut koneessa äkillisen harmaantumisen... :D
 
Millaisia väriaineita käytätte? Mistä niitä saa?

Ihan vaan siksi, kun tuolla olisi muutama vaate värjäämistä vailla. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja valdemaria:
Tuo oli dylon pesukoneväriä.
Ahaa, joskus olen Dylonin kanssa puljaillut, mutta epäonnistuin jotenkin. Varmaan unohdin jonkun suolasysteemin siitä. Vaatteista tuli ruman harmaita, vaikka ne piti olla mustia. :kieh:
 
Hihhei, vaatteisiin, joista ei lähde väriä, sopii tahranpoistajaksi sappisaippua! Lähtee kakkatahrat, ruokatahrat, rasvatahrat jne! sopii siis valkoisille ja värillisille, joista ei lähde väriä :)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ulB3:
Hihhei, vaatteisiin, joista ei lähde väriä, sopii tahranpoistajaksi sappisaippua! Lähtee kakkatahrat, ruokatahrat, rasvatahrat jne! sopii siis valkoisille ja värillisille, joista ei lähde väriä :)
Ja aikuisten vaatteista sillä saattaa saada pois pinttynyttä hienhajua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ulB3:
Hihhei, vaatteisiin, joista ei lähde väriä, sopii tahranpoistajaksi sappisaippua! Lähtee kakkatahrat, ruokatahrat, rasvatahrat jne! sopii siis valkoisille ja värillisille, joista ei lähde väriä :)
Ja aikuisten vaatteista sillä saattaa saada pois pinttynyttä hienhajua.
JEP! sekä hien kellastamat lähtee myös, kainaloista ja niskasta, varsinkin miesten kauluspaidat saa kuin uusiksi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ulB3:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ulB3:
Hihhei, vaatteisiin, joista ei lähde väriä, sopii tahranpoistajaksi sappisaippua! Lähtee kakkatahrat, ruokatahrat, rasvatahrat jne! sopii siis valkoisille ja värillisille, joista ei lähde väriä :)
Ja aikuisten vaatteista sillä saattaa saada pois pinttynyttä hienhajua.
JEP! sekä hien kellastamat lähtee myös, kainaloista ja niskasta, varsinkin miesten kauluspaidat saa kuin uusiksi :)
Kiitos vinkistä!
 
No niin ja jos tätä sattuu lukemaan joku kokenut värjääjä, niin seuraa kysymys:

Nyt kun vaatteet ovat kaikki kuivia niin osassa näkyy tummansinisiä pisteitä, näyttää hieman kun kuulakärkikynä olisi vahingossa joutunut pesukoneeseen. No mä olen niin suurpiirteinen ettei se mua niin häiritse, mutta kuitenkin.. onko se voinut johtua siitä, että kaadoin värin ja suolan koneeseen vaatteiden päälle, enkä ensin tyhjään rumpuun kuten ohjeessa sanottiin?
 
Mä olen värjäillyt paljonkin ja tykkään käsin tehdä sen mutta tilan puute on niin suuri, etten ole sitä voinut tehdä aikoihin....koneella värjäsin viimeksi vanhan jakun joka oli ihan vain kokoelma eri kokeiluja...eli ei ollut tarkoitettu käyttöön llenkaan mutta tyttö sen sitten vintiltä pongasi ja se sai uuden elämän tai ylipäätään elämän :LOL:
http://www.turhaaturinaa.vuodatus.net/blog/2577821/vanhasta-uusi/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
No niin ja jos tätä sattuu lukemaan joku kokenut värjääjä, niin seuraa kysymys:

Nyt kun vaatteet ovat kaikki kuivia niin osassa näkyy tummansinisiä pisteitä, näyttää hieman kun kuulakärkikynä olisi vahingossa joutunut pesukoneeseen. No mä olen niin suurpiirteinen ettei se mua niin häiritse, mutta kuitenkin.. onko se voinut johtua siitä, että kaadoin värin ja suolan koneeseen vaatteiden päälle, enkä ensin tyhjään rumpuun kuten ohjeessa sanottiin?
Juurikin tuosta syystä on niitä täpliä siellä täällä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
No niin ja jos tätä sattuu lukemaan joku kokenut värjääjä, niin seuraa kysymys:

Nyt kun vaatteet ovat kaikki kuivia niin osassa näkyy tummansinisiä pisteitä, näyttää hieman kun kuulakärkikynä olisi vahingossa joutunut pesukoneeseen. No mä olen niin suurpiirteinen ettei se mua niin häiritse, mutta kuitenkin.. onko se voinut johtua siitä, että kaadoin värin ja suolan koneeseen vaatteiden päälle, enkä ensin tyhjään rumpuun kuten ohjeessa sanottiin?
Juurikin tuosta syystä on niitä täpliä siellä täällä :)
Ok, kiitos niin arvelinkin. No ensikerralla oon viisampi :)
 

Yhteistyössä