Värjäättekö hiuksia raskausaikana?

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
En, mä en suoraan sanottuna ymmärrä sitä että se tyvikasvu on jollekin tärkeämpi kuin pieni ihmisenalku. :/


...kun kerran mielipidettä kysyttiin...



Ja mites se nyt siihen ihmisen alkuun liittyy? Kerta siitä ei nimenomaan ole mitään haittaa lapselle! Sä et sitten varmaan käy edes ulkona, koska pakokaasuhan voi olla haitallista lapselle, ja tuskin syötkää mitään, koska NIIN moni ruoka-ainehan loppupelissä aiheuttaa esim. syöpää jne..
 
Itse en värjännyt edellisen raskauden aikana, enkä todennäköisesti nytkään. Meillä kun suvussa allergiaa ym. niin en halua mitään ylimääräistä kemikaalikuormitusta raskauden aikana. Ja huom! Tämä on vain oma menettelytapani, jokainen tekee omalla tavallaan. Kenenkään lapsi tuskin syntyy sairaana tai terveenä sen takia, että on tai ei ole värjännyt hiuksiaan..

Olen muutenkin tarkka näissä asioissa; syömisten suhteen, kotona käyttämieni pesuaineiden suhteen jne.

Viimeksi googlasin aiheesta jonkin verran ja saldona jäi käteen, että kampaajien lapsilla on pikkiriikkisen enemmän jotain kehityshäiriöitä, eikä satunnaisesti värjäävillä ole oikeastaan riskiä lainkaan. Toisaalta tuli myös tutkimustuloksia joissa suositeltiin, etteivät lapset värjäisi hiuksiaan lainkaan, koska aineet ovat niin voimakkaita. Väriaineita imeytyy värjätessä päänahan läpi myös verenkiertoon, mutta riskit ovat joka tapauksessa äärimmäisen pienet.

Kolmen ensimmäisen kuukauden aikana sikiö on alttein kaikille ympäristömyrkyille jne. joten ehkä sinä aikana voisi olla ihan fiksua olla värjäämättä, mutta tuskinpa mitään tapahtuu jos silloin värjäisikin.
 
Kävin just toissapäivänä värjäämässä hiukset ja juteltiin kampaajan kanssa tosta että onko haittaa vai ei (ja huom! kampaaja on kaverini, joten ei varmasti huijaa ;) ). Sanoi, että ainut mihin hiustenvärjäys raskauden aikana voi vaikuttaa on se, että väri ei välttämättä tartu tai jos blondaa hiukset, niin voi tulla vihreät. Noista tutkimustuloksista en tiedä, enkä ala väittämään vastaankaan, tämä on vaan se, mitä itse olen kuullut asiasta. Ja voihan raidat ottaa, koska tällöin väriaine ei ole kosketuksissa päänahan kanssa. ;)

Jokainen tekee tyylillään ja onhan tässä maailmassa paljon muitakin asioita, jotka voi vaikuttaa sikiöön... :whistle:
 

Yhteistyössä