Välitunti päättyi järkytykseen: puukotus

Välitunti sai järkyttävän käänteen, kun kuudesluokkalainen poika puukotti keinumassa ollutta tyttöä olkavarteen Pohjois-Pohjanmaalla.

Kuudesluokkalainen oli tuonut kouluun mukanaan linkkuveitsen ja sillä hän puukotti tyttöä olkavarteen hauislihaksen yläpuolelle. Poika kiivastui ilmeisesti siitä, ettei neljäsluokkalainen tyttö päästänyt häntä keinumaan. Keinujen luona oli tapahtumahetkellä myös tytön sisko. Siskoa poika oli uhkaillut sanomalla, että leikkaa puukolla häneltä hiukset.

Rikoskomisario Ilkka Piispanen Jokilaaksojen poliisilaitokselta vahvistaa tapahtuneen.

Välitunti päättyi järkytykseen: puukotus | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

--

Taitaa olla Ylivieskassa tapahtunutta. Jos olen oikeassa, niin tuo on yksi pieni sivukylän koulu. Jotenkin järkkyä että lapsi kantaa puukkoa koulussa mukana..
 
"vieras"
On niitä teräaseita koulussa silloin tällöin. Jos omat lapset on kertoneet asiasta minulle, olen heti ilmoittanut asian opettajalle. Ja sanonut lapsille, että kävisivät kertomassa asiasta välituntivalvojalle taikka opettajalle.
 
[QUOTE="vieras";28510819]No pääasia ettei opettaja hipaissutkaan oppilasta vai mitä?[/QUOTE]

En ihmettelisi vaikkei opettaja tuossa (jos näkee tilanteen) uskaltaisi mennä fyysisesti väliin. Potkuthan siitä seurais.. :stick:
 
"vieras"
Mutta miettikääpäs miten mitättömästä asiasta poika veti puukon esiin ja löi sillä! Pikku kina. Toivottavasti tämän pojan kanssa käy asiantuntijat läpi oikein tarkkaan mitä ei tehdä ja mistä johtui ja ettei tule enää toistumaan. Järkkyä jos yksi jos toinenkin alkaa pikku kinasta vetää puukolla.
 
"Vieras"
Linkkari oli koulussa mukana filmirekvisiittana. Siinäpä on vähän tarkempaa tietoa tapahtuneesta:

http://www.kp24.fi/uutiset/teemat/1480/337112/IL-V%C3%A4litunti-p%C3%A4%C3%A4ttyi-puukotukseen-Ylivieskassa

En halua mitenkään vähätellä tapahtunutta, mutta tekijä tuskin viisveisaa jos joutuu pitkiin keskusteluihin ventovieraan aikuisen kanssa, jonka hän tapaa muutaman kerran. Asiaa pitäisi käydä läpi sellaisen henkilön kanssa, jota lapsi 'pelkää' (esim. poliisi, omat vanhemmat, rehtori) ja joka on mukana lapsen jokapäiväisessä arjessa. Tällaisen tapahtuman vuoksi riittävän auktoriteetin omaava henkilö ei saa "ymmärtää" lasta niin kuin hänellä olisi jotenkin vaikeaa. Lapsen pitää ymmärtää tehneensä väärin ja tämän ymmärryksen saavuttamiseen minun mielestäni saa käyttää kurinpitotoimia, kuten tukkapöllyä, arestia, koivuniemen herraa yms. Väkivallan käyttöä en kannata, mutta lapsi pitäisi opettaa tietämään oma paikkansa yhteisössä pienestä pitäen.
 
"vieras"
[QUOTE="Mirkku";28510989]pikku Nico-Petteriä pitää ymmärtää, koska sillä on DIAGNOOSI! Ja kun vanhemmat ei viitsi kasvattaa lastaan, hankitaan diagnoosi. Avot, kaikki ongelmat katosivat. Pitää vaan ymmärtää.[/QUOTE]

Diagnoosia ei saa siksi ettei viitsi kasvattaa. Ja missä kohti luki että diagnoosi on?
 
"..."
Tässä te TAAS JÄLLEEN KERRAN näette se nykykasvatuksen tuloksen, pitäkää ne lapset pumpulissa ja silittäkää päätä ja KESKUSTELKAA vaikka tekisi mitä ja olisi kuinka kuriton... Ja tämä nykysukupolvi on se joka minua tulee vanhana hoitamaan... voi luoja
 

Yhteistyössä