Välit poikki omiin vanhempiin...

No, olenhan mä aina ollut jonkinlainen musta lammas meidän perheessä, mutta nyt taisi katketa välit kokonaan... :(
Oon ollut kotiäitinä vuoden verran ja koko sen ajan kuullut vanhemmiltani kuinka vain "makaan" kotona ja olen laiskana jne., vauvani puolivuotispäivästä lähtien ovat patistelleet että koskas menet töihin jne. Ja koska "Shamanitallahan on aikaa kun on vaan kotona kaiket päivät"; minulta on pyydetty jos jonkinlaisia palveluksia jatkuvasti: viedä reseptejä uusittaviksi, ostaa heidän puolestaan lahjoja sukulaisten juhlapäiville jne. mutta eniten nämä avun"pyynnöt" ovat koskeneet vielä kotona asuvia teini-ikäisiä siskojani, joita on tarvinnut kuskata milloin kouluun, milloin hammaslääkäriin, autokouluun tai kavereilleen. Asutaan maalla, joten oikeasti täällä onkin kyytiongelmia kun vanhempani ovat kumpikin työssä ja olen tiettyyn rajaan asti auttanutkin mielelläni, mutta kun aina ei jaksaisi muuttaa muutaman tunnin varoitusajalla koko päivän suunnitelmia ja sännätä ajamaan jonnekkin 60km päähän ja takaisin! Aika usein olen siis suostunut tähän, järjestänyt iltapäivähoidon koululaiselleni ja eskarilaiselleni ja ottanut vauvan mukaan ja sotkenut hänenkin päivärytminsä (sillä seurauksella, että vauva valvoo seuraavan yönkin...) mutta kun oma terveys alkoi tässä reistailla (7viikkoa yhteen putkeen päänsärkyä, huimauskohtauksia ja puutumisoireita, joista jouduinkin aika pian sairaalaan tutkimuksiin) en enää jaksanut näitä ylimääräisiä keikkoja. Viimeisin isäni avun"pyyntö" oli sellainen, että minun olisi pitänyt 5min varoitusajalla lähteä ajamaan 30km hakemaan hänen autoaan ja seuraavana päivänä ajaa 90km matka kuskatakseni siskoani. Kieltäydyin (oli järkyttävä päänsärky ja olin juuri tuona päivänä ollut vielä muutaman tunnin siivoamassa isomummollani, tullut juuri kotiin ja kello oli 19.30, vauvan nukkumaan meno on n. 20.00 ja mies illan pois kotoa). Selitin isälleni tilanteen, päänsärkyni sekä sen, että syön kaksia kolmiolääkkeitä enkä voi siis ajaa autolla senkään takia kovin turvallisesti -ja vielä lasten kanssa! Tästä seurauksena välit poikki, siskolleni isä oli sitten meuhkannut kuinka olen yksi persereikä, kuinka minulta ei koskaan saa apua kun pyytää ja kuinka olen itsekäs ja laiska kun kotona vaan makaan päivät pitkät enkä viitsi tuon vertaa tehdä... :( :( :( :( ja äitini peesaa... Voi että osaa tuntua pahalta... oisko mun oikeesti pitänyt lähteä ajamaan tuo keikka ja seur. päivän keikka, olinko todella tosi itsekäs ...?
Kiitti jos joku jaksoi lukea...
 
neiti
Ei tosiaan olisi tarvinnut lähteä! Se on hienoa että olet auttanut perhettäsi mutta heidän tulisi vastavuoroisesti ymmärtää myös sinun tilanteesi! Ei sinun tarvitse tuntea huonoa omatuntoa mistään. Monet ovat "vain kotona Makaamassa" siihen asti kun lapsi on 3.v. Et ollut tosiaankaan itsekäs vaan toimit ihan oikein. Kerro perheellesi että autat heitä kyllä silloin kun pystyt mut että sinulla on omakin elämäsi laapsen kanssa. Pidä huolta terveydestäsi. Ehkä vanhempasi tajuavat vähän mietittyään..toivottavasti.
 
Äh,älä tommoisesta välitä..Menee sun päiväs ja elämäs vaan pilalle jos kuuntelet muiden v-mäisiä kommentteja.Olet aikuinen nainen joka itse päättää omasta elämästään eikä ole vastuussa pikkusiskoistaan.Pidä puolesi äläkä anna muiden pompotella sinua.Koita parantua. :heart: :flower:
 
Voi että. Sinä oot ihanan avulias ja varsin epäitsekkäältä kuullostat, ja tuossa on palkka! En tiijä liekkö välien poikkipistäminen vanhempien kanssa paras mahollinen ratkaisu, mutta hiljaiseloa voisit vähän aikaa viettää, niin ehkä hokaisivat kuinka paljon oot heitä auttana? Jaksua!
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Shamanita:
Kiitti jos joku jaksoi lukea...

Siis no johan on!!! Joo tosi laiska oot ollut, voi helv! Et todellakaan. Kai sun oma terveys ja lasten hyvinvointi nyt menee kaiken edelle. Miten joku isä voikin olla noin p.ersereikä että sanoo omalle tyttärelleen noin.

 
Pikasesti
jaksamista ja älä tosiaan tuollaiseen suostu.Eka sijalla on sinun perheesi.
Itellä myös omiin vanhempiin ja siskoon välit poikki.Eivät sulattaneet,että sanoin vastaan enkä määkinyt heidän pillinsä mukaan.
Mitään väärää et ole tehnyt,joten jos välinne katkesivat pärjäät varmasti paljon paremmin.Niin ja toivottavasti saat jostain itelleskin apuja.Ettei se oli niin,että sinä autat vain muita.
 
Oiskohan tässä taustalla se, että jo lapsuudenkodissani asuessani kannoin yrittäjäperheen vanhimpana tyttärenä paljon vastuuta kodista ja yli 10v nuoremmista siskoistani? Kuskasin hoitoon ja hain sieltä, hoidin kaupat, pyykit ja ruuat 12v lähtien. Jotenkin vanhemmat kai odottaa että mulla on se rooli päällä edelleen...
Joo, iskä se oli joka välit poikki pisti enkä minä, kuulemma ei KOSKAAN tule auttamaan mua missään jos jossakin puolestani minä apua tarviin...!
Isäni oli viime kesänä kolme päivää meillä kattotalkoissa (omasta aloitteestaan!) ja jaksaa siitä nyt koko ajan kuinka olen "vastapalveluksen velkaa", mutta ei muista ollenkaan näitä minun tekemiäni lukemattomia palveluksia viime vuoden aikana!!! Kai se kiitollisuudenvelka joskus kuittaantuu maksetuksikin... ja auttamisen kai pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen! Yritin tämän kaiken isälleni selittää mutta ei auta, olen kiittämätön persereikä ja sillä selvä... :(
Niin, näiden 9v, 7v ja 1v lasten kanssakin kyllä mulla riittää puuhaa; neuvolat, lääkärit, hammaslääkärit, astmakontrollit, toimintaterapiat, puheterapiat... + omakotitalon työt siihen päälle kun Mies tekee pitkiä työpäiviä...
 
Voi hyvinkin olla nuo asiat taustalla. Kauheesti oot joutunut paiskimaan työtä jo kovin pienenä. Suoraan sanottuna olis oikeus ja kohtuus, jos nyt voisitkin istuskella vähän aikaa takalistollas tekemättä mittään! Mut mites pystyt, kun varmasti riittää työnsarkaa ihanassa lapsilaumassasi :heart: Siihen päälle ei enää tarvita yhtä lapsellista isäukkoa...

Elä sie välitä, huili rauhassa vähän aikaa erossa isästäsi :hug: Tottapahan hän huomaa, miten iso apu hänen elämästään on poissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Jos tuossa joku on itsekäs niin vanhempasi. Kummasti näyttää aika kullittaneen muistoja, jos tosiaan kuvittelevat, että lasten kanssa kotona oleminen on makoilua... :kieh:
Periaatteessahan vanhemmat ei tiedä tuosta lasten kanssa kotona olosta hölkäsen pöläystä, kun ap on tainnut hoitaa heijänkin lapset :/
 

Yhteistyössä