Välikausivaatteet hankittu.. kyllä tuo lasten vaatettaminen vaan on kallista

  • Viestiketjun aloittaja kipeää tekee
  • Ensimmäinen viesti
kipeää tekee
Kirpparilta olen pipojakin hankkinu. Katselen läpi vuoden kirppareita ja otan aina kun löydän sopivaa. Viimekeväänä täysin uudenveroinen merkkitakki 5e esim. Ei tarvi sitte ajan tullen kaikkea hakea kaupasta uutena.
Niin.. se on kuitenkin ihan tuurista kiinni mitä löytää, ja huomioikaa nyt sekin että toisilla paikkakunnilla on hippasen paremmat kirpparivalikoimat kuin toisilla. Fb- kirpuilla taas riskinä aina on se ettei tiedä mitä todellisuudessa saa, tai saako ollenkaan ja laatua/merkkiä jos etsii niin ovat aika hinnoissaan.

Toisekseen koitin tässä vielä keskustelun edetessä täsmentää, että ketjun tarkoitus oli lähinnä "taivastella" niiden uusien lastenvaatteiden hintoja. :) Että olenko ainoa jota ne hinnat hieman hirvittää..

Tosiaan esim. ne reimatec vk-rukkaset on kyllä ihan omaa laatuaan, mutta ostappa niitä se perus 2 kappaletta kahdelle lapselle. Se on tuollainen vaatimaton 100 egen setti... Kyllä kun noita Lassieita kädessäni pyörittelin ja matskua arvioin, ne maksoivat alle puolet reimateceistä, niin arvaan jo etteivät laadussa tule pärjäämään. Märillä keleillä tuskin juuri pitävät kuivana, vaikka lapuissa luki "vettähylkivät". Yhden mukulan hanskat, sen jälkeen tod.näk. roskiskamaa.. Esim. Jonathanilta saa välillä ihan vitosella alesta vastaavia rukkasia, ja kyllä se kangas niistä kuluu ja nyppääntyy aika nopeasti kamalaksi, pari kertaa kun koneessa pyörität niin kaikki kosteudenpito häviää.
 
"sissi"
40e ja sain kahdet välikausi vaatteet molemmille, pipot, hanskat ja paljon muuta. Jos oltais ostettu reimat molemmille ois menny 200 euroa pelkkiin haalareihin eli nyt voidaan lähtee säästetyllä summalla vaikka hurventelemaan yhdessä perheen kanssa :)
 
kipeää tekee
Vastauksista tosin voi päätellä, että pikkasen kipeetä tekis muillekkin, joten alesta, kirppareilta jne metsästykseen käytetään aikaa ja vaivaa lähes joka perheessä :D
 
"nanna"
Mä olen varmaan ihan uuno sitten ku mä en uskalla ostaa nyt alesta toppahaalarista ensi talveksi.. en osaa yhtään veikata kokoa sinne asti ku lapsi tekee yhtäkkisiä kasvupyrähdyksiä. Jäisi pian sitten käyttämättä kokonaan.
Meillä kaikki kolme poikaa (nyt 12v, 10v ja 3v) ovat kasvaneet kaikki samalla tavalla tähän asti. 3-v. mitoissa ollut puolensentin-sentin heitto ja painossa puolen kilon, joten uskallan sen perusteella ostaa tuolle kolmevuotiaalle jo isompia vaatteita jemmaan, ellei niitä ole isoveljiltä jäänyt.
Tyttäret taasen ovat pienempiä ja vaikka ovat kaksoset, niin ovat eri kokoisia kuitenkin, eli heille se on vähän haasteellisempaa, mutta kyllä heillekin olen jo ensi talven varusteita ostanut valmiiksi.
Meillä myös kaikki kasvaneet suht hitaasti, joten oletan, ettei yksikään tee mitään suurta kasvupyrähdystä. Toki ovat yksilöitä ja näin voi käydä, mutta sitten laitan pieneksi käyneet vaatteet myyntiin. :)
 
santander
Voi, kun löytyiskin vielä ekaluokkalaiselle kirpparilta ulkovaatteita. Mutta eipä niitä juurikaan ole. Ja jos on, on jo niin kulunut, että en kehtaa enää rahaa sellaisista maksaa.

Uutena on ostettava. Ja kun se kierrätys pienemmälle sisaruksellekaan ei onnistu, mokoma on saman kokoinen, kuin koululainen. Eli pakko ostaa tuplana. Kaikki.

Pirun kalliita ovat, lasten (ulko)vaatteet. Mutta pakkohan ne on jostain ostaa.

Tälle talvelle ostin molemmille uudet toppa-asut lumen tultua, siihen asti ulkoilivat keväältä jääneillä hiukan nafteilla. Nyt on toisen housuissa polvessa reikä ja tämän kasvuspurttilaisen housut liian lyhyet lahkeista. Ja lunta on maassa vielä vaikka kuinka. Ei ole helppoa, ei.
 
"Jenis"
Tähän asti ei ole kirpaissut - kotiäitinä oli aikaa metsästää aleista ja kirppareilta, ja lapset oli sen verran pieniä että kierrätettynä löytyi/saatiin hyväkuntoista kampetta. Nyt taas, kun lapset on isompia ja on tää päivätyökin, on ihan tuurista kiinni miten käy. Kalliitahan nuo on kaikki, suhteessa siihen miten vähän aikaa ne sopii.
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja kipeää tekee;30707231:
Koululaiset varmasti asettaa vaatetukselle ihan omat haasteensa :) näille naperoille kun voi vielä pukea mitä väriä tai kuosia tahansa, eikä ne pistä vastaan...

Mutta onneksi toivottavasti sitten vaatteet menee jo useamman vuoden, tai edes useamman kauden kuin yhden tai nippanappa kaksi.
mun koululaiselle ei kannata ostaa mitään kallista, koska ne eivät kestä yhtään paremmin kuin halvimmat mahdolliset. Koska välkät pelataan jalkapalloa asfalttipihalla ja koulun jälkeen sählyä tai jalkapalloa asfaltilla ja mutaisella nurmikolla tai hiekalla, lopputuloksena on mutaiset, rikkinäiset vaatteet. Tai vihreät ja rikki kesällä.

siksi ostan vaatteita jotka on mustia ja halpoja. Reima, Ticket, Adidas, Nike, Mini rodini, Lassie... eivät kestä yhtään kauempaa ehjänä kuin Karhut ja citymarketin ja Prisman omat halpismerkit. Vedenpitävien ulkohousujen vedenpitävyyskin on suhteellista kun lahkeensuut ja vyötärö päästävät kuitenkin vaatteen sisään kun se vielä on ehjä, ja ensimmäisen viikon käytön jälkeen asfaltti on raastanut vähintään polviin kuluman joka laskee vedet läpi.

koulupojille noita vaatteita, etenkin housuja, ei eden löydy kirppiksiltä. Muillakin sama ongelma, veikkaan :D

Joten eivät mene päälle useampaa kautta, todellakaan
 
vieras...
Kengät kirpaisee. Muuten kyllä nuohoan nettikirppiksiä ja tarjouksia. Mutta sitten toisaalta kun on tottunut maksamaan kurahousuista 4-8 euroa niin tekee kipeetä kun pitäisi nyt mennä kuopukselle ostamaan uutena, kun kirppikeltä ei löydy :D
 
ostoksia
Ei suoraan liity aiheeseen, mutta muutamat tässäkin ketjussa mainitsivat, ettei isommille löydy kirppareilta vaatetta. Mä taas olen kirppismyyjänä huomannut, että parhaiten olen saanut myytyä pienemmät vaatteet ja nyt kun lapset ovat jo isompia, ei noi isojen koot enää myy, vaikka olisi ihan hyväkuntoistakin. Sen kokoisten äidit ei taida enää ehtiä kirppareille.
 

Yhteistyössä