Välikausivaatteet hankittu.. kyllä tuo lasten vaatettaminen vaan on kallista

  • Viestiketjun aloittaja kipeää tekee
  • Ensimmäinen viesti
kipeää tekee
Niin mutta siis piti sanomani, keskustelu kun lähti vähän sivuraiteille, että onhan nuo uudet lastenvaatteet aika hinnoissaan!

Tottakai hyvällä tuurilla voi löytää kaiken vaikka viidellä eurolla punaisen ristin kontista, saada tutun tutulta, kierrättää yksi haalari kaikilla viidellä mukulalla... mutta ne uudet. Kyllä ne maksaa aika tajuttomasti, jos vertaa aikuisten vaatteisiin tai kenkiin jossa matskuakin on käytetty puolet enemmän.

Kapphallissakin kiersin yksi päivä aatellen että on "halpiskauppa", ja vielä mitä! Haalari 65€, ei se paljon jää reimatecista. Tiedä sitten pärjääkö laadussa.

Mutta minkäs teet...
 
vvvvieras
Mä olen nyt löytänyt alennuksista hyvin tavaraa, mutta esim. kunnon hanskoja en, monissa jutuissa olen todennut edullisemmankin vaihtoehdon toimivan mutta esim. Reimatecin hanskojen voittanutta ei ole.

Tähän mennessä hankittu:

-H&M:n softshell-takki alesta 15e
-Boycotin vedenpitävä parka alesta 29e
-Kangaroosin lenkkarit alesta 25e
-Vikingin lenkkarit alesta 30e
-H&M:n vk-housut norm.hinta 20e

eli yhteensä mennyt jo 120e. Täytyy vielä ostaa kokopuku, koska lapsi ulkoilupäiväkodissa, käytännössä on liian vaikeaa jos on ''remuiluun'' vain yksi puku. Ja yksi takki+housut-setti on sitten sellainen ''puhdas'' puku kauppareissuille ja kyläilyyn. Lisäksi täytyy ostaa parit hanskat, sormikkaita, yksi pipo ja kumisaappaat. Eli varmaan se 150-200e menee vielä.
 
Huok
Vauvalle ei minusta ole pakko ostaa Reimatecia, paitsi jos ulkoilee maassa istuen tuntikausia päivässä (päiväkodissa). Se on omasta halusta kiinni ostaako kallista vai puolet halvempaa vesipilarilla varustettua vaatetta. Meillä on enimmäkseen menty Reimalla ja Cirafilla ja lapsi on pysynyt kuivana. Talvella oli yksi testi julkisuudessa, eikä siinä ollut merkittäviä eroja henkkamaukan, Kappahlin ja Reimatecin & muiden kalliiden merkkejen välillä vedenpitävyyden ja muiden ominaisuuksien suhteen. Joskus kyllä ostan Reimatecia alesta. Kengät ovat se, mikä minusta on kallista, jalan kasvua on vaikeampi ennakoida.
 
vierass
Koululaiselle ostettiin Reimatecin takki, 99,95. Eipä tullut mistään aleista sopivaa vastaan, vaikka olenkin jo viime kesästä katsellut. Menee toivottavasti useamman vuoden. Koululaisille se ulkonäkökin merkkaa, alesta löytyy usein sellaista mikä ei ulkonäöllisesti mene, nehän on niitä, mitkä eivät kenellekään ole kelvannut. Uutta talvitakkiakin ollaan katseltu, eipä ole sellaistakaan vielä tullut vastaan, missä olisi tarvittavat ominaisuudet. Yksi olisi mennyt, mutta järkkyjen (jopa äidinkin mielestä) oranssien koristeiden takia jäi kauppaan.
 
Meillä on tänä keväänä melko hyvä tilanne,kaikki muu löytyy paitsi 2 lenkkarit pitää hankkia. Kahdelle isommalle mahtuu viime vuotiset vielä,kolmoselle on isoveljen vanhoja vähän joka kokoa ja kuopukselle ostin kirpulta haalarin jo viime keväänä. Eli alle 100e selvitään,koululaiselle ostan vettä kestävät lenkkarit,nuoremmalle se ei ole ihan välttämätön ominaisuus. Voi toki olla että hanskoja tarvitaan vielä,jos jonkun sanovat sopimuksen irti.

Kyllähän lasten ulkovaatetukseen saa uppoamaan euron jos toisenkin,vaikka suosiikin kierrätystä ja aletankoja.
 
Hmm...
Kaksi lasta vaatetettavana, ja kyllä kaikkein kalleimmiksi ovat tulleet ne edellisen kauden alennuksista ostetut kengät, jotka eivät sitten tositilanteessa olekaan sopivat. Nykyään ostan tarpeeseen.
 
vierass
Reimatecin hanskojen voittanutta ei ole.
Kyllä on! Meillä ei ole yhdetkään reimatecin säilyneet vedenpitävinä yhdeltä lapselta toiselle. Yleensä ne on ruvenneet vuotamaan jo ensimmäisen käyttökauden aikana.

Hestran gore-texejä voittaneita en ole löytänyt. Ne olivat vedenpitävät yhä kolmen lapsen kovan käytön jälkeen, vielä senkin jälkeen, kun pääliskangas kului puhki hyvin monen talven jälkeen.
 
kipeää tekee
Vauvalle ei minusta ole pakko ostaa Reimatecia, paitsi jos ulkoilee maassa istuen tuntikausia päivässä (päiväkodissa). Se on omasta halusta kiinni ostaako kallista vai puolet halvempaa vesipilarilla varustettua vaatetta. Meillä on enimmäkseen menty Reimalla ja Cirafilla ja lapsi on pysynyt kuivana. Talvella oli yksi testi julkisuudessa, eikä siinä ollut merkittäviä eroja henkkamaukan, Kappahlin ja Reimatecin & muiden kalliiden merkkejen välillä vedenpitävyyden ja muiden ominaisuuksien suhteen. Joskus kyllä ostan Reimatecia alesta. Kengät ovat se, mikä minusta on kallista, jalan kasvua on vaikeampi ennakoida.
Onko 2-vuotias sinusta VAUVA? :D

Olen kokeillut mm. hennesin haalaria, tavallista reimaa, cirafia ja jonathania. Reimatec lyö nuo kaikki laudalta kyllä mennen tullen mitä tulee kankaan kestävyyteen ja vedenpitävyyteen. Nuo muut on meillä menneet nopeasti pihakäytössä nuhjuiseksi, jopa rikki. Saumojen ratkeilu on myös tosi inha ominaisuus. En nyt muista onko henkkamaukan ja cirafin malleissa edes mitään kovin kummoisia teknisiä ominaisuuksia, mutta ei ainakaan ole sen jälkeen kun saumat ratkeilee.. Ainoastaan jonathanin vuorelliset kurikset oli minusta aika huippuluokkaa, siksi yllätyinkin että muut mallit oli aika susia..

Muista "kalleista" merkeistä minulla ei ole mitään haisua, mutta olen kuullut ettei esim. ticketin vaatteet niin erinomaisia ole mitä hintalappu antaa ymmärtää. Mutta korostan nyt ettei ole siitä merkistä omaa kokemusta.

Tosin me ulkoillaan paljon ja kelillä kuin kelillä, vaikka kotihoidossa lapset onkin.... siksi olen huomannut että haalari ja kengät on ne mihin kannattaa panostaa. Toki myös lapaset. Mieluummin ostaa kerralla sen hyväksi todetun keskikalliin, kuin kokeilee uudestaan ja uudestaan halpoja mitkä ei kestä. :/

Makuasioita tietty, hankala niistä on kiistellä. :)
 
kipeää teki
[QUOTE="pii";30707203]kipeää teki ja ostit vain yhdelle. entäs ne suurperheet... ei mekään saada aina kierrätettyä ja mieti paljonko kipeetä se tekee. Meillä on 7 lasta. :)[/QUOTE]

Niin? Onko tää nyt niin että yhden tai kahden lapsen vanhempi ei saa taivastella lastenvaatteiden hintoja noin yleisesti, koska sinä olet sattunut pukaamaan näitä 7 kappaletta? :D Aivan varmasti tekee kipeetä, jos haluaa vaatettaa lapsensa hyvin eikä satu olemaan erityisen hyvätuloinen :)

Mutta niinkuin sanoin, minkäs teet. Oma valinta se yksi lapsi on siinä missä seitsemänkin... voihan sitä silti asioista keskustella.
 
kipeää tekee
Koululaiselle ostettiin Reimatecin takki, 99,95. Eipä tullut mistään aleista sopivaa vastaan, vaikka olenkin jo viime kesästä katsellut. Menee toivottavasti useamman vuoden. Koululaisille se ulkonäkökin merkkaa, alesta löytyy usein sellaista mikä ei ulkonäöllisesti mene, nehän on niitä, mitkä eivät kenellekään ole kelvannut. Uutta talvitakkiakin ollaan katseltu, eipä ole sellaistakaan vielä tullut vastaan, missä olisi tarvittavat ominaisuudet. Yksi olisi mennyt, mutta järkkyjen (jopa äidinkin mielestä) oranssien koristeiden takia jäi kauppaan.
Koululaiset varmasti asettaa vaatetukselle ihan omat haasteensa :) näille naperoille kun voi vielä pukea mitä väriä tai kuosia tahansa, eikä ne pistä vastaan...

Mutta onneksi toivottavasti sitten vaatteet menee jo useamman vuoden, tai edes useamman kauden kuin yhden tai nippanappa kaksi.
 
Huok
Alkuperäinen kirjoittaja kipeää tekee;30706582:
:X

reimatec haalari 90€
viking lenkkarit 50€

Muissa kamppeissa en enää raskinut panostaa merkkiin, reimatecin lapaset 25€ jäi hyllyyn :D .. tiedän kyllä että ne on hyvät!

lassie kumpparit 15€
lassie pipo 15€
lassie rukkaset 10€

Liki 200 egen reissu, onneksi vauvan kanssa pääsee toistaseksi halvemmalla... Fleecet ja kurapuku onneksi sopii vielä ne mitä syksyltä jäi.

Mites muilla? Tekeekö kipeetä vai eikö tunnu missään? :D
Miten tästä voisi päätellä, että kyseessä on kaksivuotias eikä vauva, kun vauvasta puhut :O
 
vierass
Talvella ostin poistoista remun haalarin 20e ja reiman poistoista takin 30e ja kumisaappaat oli nokialaiset 20e aleista, lenkkareita yms. pitää kattoa kun sen aika on. Kintaita reimalta aleista 10e ja lakkeja on kyllä joka lähtöön.
 
Li.
Mä oon tehnyt jo hyvät löydöt lapselle kevääseen (sekä ensi syksyyn ja seuraavaankin kevääseen mahdollisesti :p) ja mielestäni suht edullisesti. Ticketin vk-haalari 47e (täysin uudenveroinen), Ticketin superkaunis sadeasu (uusi) 38e ja kumpparit 25e. Vanhan kurarukkaset menee tän kevään, pipoja on, mutta hennesiltä tulee ehkä joku vitosen pipo ostettua. Sormikkaita löytyy ennestään. Kengät on vielä listalla.
 
"Veera"
Esikoiselle ostin uudet housut, jotain kurahanskojakin on hankittu. Muuten mennään viime syksyisillä ja sisarusten vanhoilla.
Taaperolla tosin kengät on löytymättä mutta uskon että ne kellarin syövereistä löytyy kun sellaiset on joskus kerta ollu.
Isommilla on lyhytvartisey goretexit syksyllä ja ne menee sen aikaa että voi siirtyä lenkkareihin niinkuin varmasti kohta voi.
Lenkkareita on yleensä prisman urheiluosastolta tai urheiluliikkeistä löytyny edullisesti hyviä/kevyitä/joustavia 30-40e/pari.
 
"Veera"
[QUOTE="Veera";30707365]Esikoiselle ostin uudet housut, jotain kurahanskojakin on hankittu. Muuten mennään viime syksyisillä ja sisarusten vanhoilla.
Taaperolla tosin kengät on löytymättä mutta uskon että ne kellarin syövereistä löytyy kun sellaiset on joskus kerta ollu.
Isommilla on lyhytvartisey goretexit syksyllä ja ne menee sen aikaa että voi siirtyä lenkkareihin niinkuin varmasti kohta voi.
Lenkkareita on yleensä prisman urheiluosastolta tai urheiluliikkeistä löytyny edullisesti hyviä/kevyitä/joustavia 30-40e/pari.[/QUOTE]

Niin se piti vielä kirjoittaa että juhannusalesta taas pyritään hankkimaan kampetta niin paljon että pärjätään seuraavaan kesään.
Kappahlin housuihin oon ollu tosi tyytyväinen, aina on jotain kantisaleja niin usein n 20e jää housuille hintaa. Takkeja taas löytyy helposti kirppariltakin.
 
vierass
Satuin löytämään kirppikseltä pojalle 146cm uuden veroiset *Jonathan vk-takki ja housut yhteensä 9€, kengät pitää käydä ostamassa niihin menee jonkun verran kun talven aikana on jalka kasvanut kaikista kengistä ulos.
Nuoremmille mahtuu vielä syksyn vaatteet ja kengät. Yhden Kivatin hatun ostin 4€ alesta 1v :lle.
 
-.-
Mä olen varmaan ihan uuno sitten ku mä en uskalla ostaa nyt alesta toppahaalarista ensi talveksi.. en osaa yhtään veikata kokoa sinne asti ku lapsi tekee yhtäkkisiä kasvupyrähdyksiä. Jäisi pian sitten käyttämättä kokonaan.
 
ostokset
Mä olen just ostanut kahdelle lapselle housut ja takit kevääksi. Selviättekö te muut yhdellä vaatekerralla ja varsinkin yksillä hanskoilla? Mä ostin suosiolla parit hanskat molemmille (tai pienemmälle kolmet) ja parit housut&takit. Maksaahan nuo, mutta toisaalta kyllä lapset niitä käyttävätkin useita tunteja päivittäin. Vedenpitävyys on mun mielestä ihan ehdoton juttu. Pienemmälle lapselle siksi, että liikkuminen on tuskaa kurahousuilla. Isommille siksi, ettei ne niitä kurahousuja ehdi jalkaan kiskoa, kun kaveri kolkuttelee ulos.

Joku kommentoi, että aikuisten vaatteet olisi halvempia. Riippuu toki merkistä, mutta jos mä ulkoilen sateessa tunnin, puen goretexit päälle ja hintaa noilla on useita kertoja enemmän kuin lasten reimateceilla tai ticketeillä. Tosin mä en kasva :D Enkä kiipeile puissa :)
 
Mä hankin tuplille talvivarusteet viime syksynä uutena ja tais noihin 500 e pyörähtää :D Mutta halusin molemmille yhtä lämpimät haalarit, joihin ei tarvitse fleecepukua kovillakaan pakkasilla, koska kahden pienen pukeminen on tuskaa muutenkin... Jatkossa aion ostaa alesta enemmän ja täksi kevääksi sain lassien suprafilit 70% alennuksella ja edelliset vk vaatteet oli alesta myös.
 
kipeää tekee
Mä olen just ostanut kahdelle lapselle housut ja takit kevääksi. Selviättekö te muut yhdellä vaatekerralla ja varsinkin yksillä hanskoilla? Mä ostin suosiolla parit hanskat molemmille (tai pienemmälle kolmet) ja parit housut&takit. Maksaahan nuo, mutta toisaalta kyllä lapset niitä käyttävätkin useita tunteja päivittäin. Vedenpitävyys on mun mielestä ihan ehdoton juttu. Pienemmälle lapselle siksi, että liikkuminen on tuskaa kurahousuilla. Isommille siksi, ettei ne niitä kurahousuja ehdi jalkaan kiskoa, kun kaveri kolkuttelee ulos.

Joku kommentoi, että aikuisten vaatteet olisi halvempia. Riippuu toki merkistä, mutta jos mä ulkoilen sateessa tunnin, puen goretexit päälle ja hintaa noilla on useita kertoja enemmän kuin lasten reimateceilla tai ticketeillä. Tosin mä en kasva :D Enkä kiipeile puissa :)
No tottakai niitä aikuisten vaatteitakin löytyy eri hintaluokissa, mutta ei lastenkaan reimatec sieltä kalleimmasta päästä edes ole. Oma gorepuku on n. 100 euron hankinta, siinä on metri pari enempi kangasta ja se menee vuosia. Noita on aika helppo löytää alesta esim. stadiumista. Siinä mielessä minusta se vaahtosammuttimen kokoinen puku joka maksaa 100€ on aika kallis :p Tosin minusta myös aikuisen esim. 400€ maksava gorepuku ("hintaa useita kertoja enemmän") on todella kallis. Mutta se nyt sentään menis vuosia...

Ihan yhdellä vaatekerralla ei pärjättäis. Löytyy meiltäkin kotoa siis alesta ostettu softshell takki, jota en tässä maininnut kun tarkoitus oli puhua uusien lastenvaatteiden hinnoista. Se takki on kauppareissuille. Kurakeleille ne viime vuoden kurakamppeet ja muuten ykköspukuna sitten tuo reimatec. Pipoja 2, trikoo ja toinen vähän paksumpi. Hanskoja: kurahanskat, vk-rukkaset ja neulelapasia. Kenkiä meillä on kumpparit ja lenkkarit. Kyllä noilla nyt PÄRJÄÄ, kun on pärjättävä! Ehkä saatan toiset vk-rukkaset vielä ostaa. Eli näin ollen jos lastenvaatteita uutena ostaa, ei ehkä edes tuo 200€/ lapsi riittäisi vaikka ei niitä kalleimpia hamstraisi. :/ :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipeää tekee;30707080:
No en kyllä minäkään "vaadi", tuo nyt oli halvin hieman paksumpi pipo tuulensuojalla mitä löysin! Trikoota saa halvemmalla (10€), mutta liian kylmä vielä sellaselle. Alelaarinkin kolusin mutta ei löytynyt passelia.
Kirpparilta olen pipojakin hankkinu. Katselen läpi vuoden kirppareita ja otan aina kun löydän sopivaa. Viimekeväänä täysin uudenveroinen merkkitakki 5e esim. Ei tarvi sitte ajan tullen kaikkea hakea kaupasta uutena.
 

Yhteistyössä