Väkertäjät (uudempi parempi käsityöketju)

Jos jollakin on rahastuksen maku suussa niin se on Marimekko. Totuus on se, että kyllä meidän suomalaisten pitää kannustaa pienyrittäjiä ja katsella heidän töitään mieluummin kuin suurien polkija firmojen. Paskaa ei pidä tukea.
Niinkuin täällä todettiin, että se on tyhmä joka maksaa ja tottahan se on. Kannattaa siis tarkkaan miettiä haluaako tukea jotain kunnollista vai höpönlöpöä.
Ja jos miettii että 0,2% suomalaisista yrityksistä on suuryrityksiä ja loput on keksisuuria, pieniä tai yhdenhengen kokoonpanoja, niin voi miettiä mitä se on käsityöalalla, ei kovinkaan montaa suuryritystä Suomessa ole, joten kyllä suomessa käsityöläisyys on pienten yritysten käsissä. ja sillon kyllä olisi mukava jos niistä tuotteistaan voisi jotain jäädä käteenkin.
 
:)
Ja jos miettii että 0,2% suomalaisista yrityksistä on suuryrityksiä ja loput on keksisuuria, pieniä tai yhdenhengen kokoonpanoja, niin voi miettiä mitä se on käsityöalalla, ei kovinkaan montaa suuryritystä Suomessa ole, joten kyllä suomessa käsityöläisyys on pienten yritysten käsissä. ja sillon kyllä olisi mukava jos niistä tuotteistaan voisi jotain jäädä käteenkin.
Tarkoitin lähinnä nyt ulkomaalaisia isoja kun suomesta on todellakin kaikki kaatuneet aikaa sitten. Kestilä ja Dixi ovat mulle tuttuja tehtaita mutta eihän niitä enää ole :)
 
kankaitten leikkuuta ,uus malli oottaa ompelu. kankaita on tilattu aivan urakalla lisää joten ihan heti ei työt lopu. läpit kippeinä joten töihin en pääse :| kotona leikkelen pikku jämiä lakiksi yms ja nuo mekot oli ihan pakko leikata.
 
Vihdoinkin se on valmis! Mun versioni revontulihuivista. (Löytyy ohje googlaamalla tuo)
Lanka loppui hiukan kesken ja tein muutamaa kerrosta pienemmän, mutta kyllähän tuossa kokoa on silti!
Kärkiin huovutin mustat palleroiset 'painoiksi'.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22087120:
Vihdoinkin se on valmis! Mun versioni revontulihuivista. (Löytyy ohje googlaamalla tuo)
Lanka loppui hiukan kesken ja tein muutamaa kerrosta pienemmän, mutta kyllähän tuossa kokoa on silti!
Kärkiin huovutin mustat palleroiset 'painoiksi'.
Ai miten ihanan lämpöinen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22087120:
Vihdoinkin se on valmis! Mun versioni revontulihuivista. (Löytyy ohje googlaamalla tuo)
Lanka loppui hiukan kesken ja tein muutamaa kerrosta pienemmän, mutta kyllähän tuossa kokoa on silti!
Kärkiin huovutin mustat palleroiset 'painoiksi'.
Hyvä on eikä huomaa, että olisi loppunut lanka kesken :)
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22087120:
Vihdoinkin se on valmis! Mun versioni revontulihuivista. (Löytyy ohje googlaamalla tuo)
Lanka loppui hiukan kesken ja tein muutamaa kerrosta pienemmän, mutta kyllähän tuossa kokoa on silti!
Kärkiin huovutin mustat palleroiset 'painoiksi'.
Hieno, eikä tosiaan huomaa että ois lanka loppunu kesken.
 
Mä en ole oikein päässyt töissäni eteenpäin kun kolmena päivänä on ollut näyttö :( villakangastakki, housut ja paita on kesken myös pojan ulkoilutakki on kesken....kaipa ne sitten viikolla valmistuu :)
 
Iiihana tunika!
Miulla on pyöröpuikoilla n.30cm sileää neuletta ja just jotain tommosta ollu mielessä, tai sit semmonen vähän ku tuubitoppi, mut olkaimilla. Pitkähihasen päälle :)
Kiitos, mä tykkään noista kaarroke jutuista kun ne voi tehdä suoraan pötköön :) Noita neule tuubitoppeja on mullakin pari erilaista tuolla blogissa, ne on ihania :heart:
 
iuyiuy
Tuon ikäinen kaipaa jo virikettä kodin ulkopuolelta, vaihtoehtoina jatkaa päväkodissa osa-aikaisena ja osapäiväisenä taikka hakea paikkaa päiväkerhosta. Hoitoaikaa tulisi kummassakin tapauksessa lapselle yhtä paljon, päiväkerho tulisi meille vain maksamaan hiukan enemmän.
Lapsella päivähoitoikää siis jäljellä kaksi tai kolme kautta (syksy, kevät ja syksy, en tiedä ottavatko eskariin 5,5vuotiasta) ennen esikouluun menoa.
Mitä tekisitte?
 
Tuon ikäinen kaipaa jo virikettä kodin ulkopuolelta, vaihtoehtoina jatkaa päväkodissa osa-aikaisena ja osapäiväisenä taikka hakea paikkaa päiväkerhosta. Hoitoaikaa tulisi kummassakin tapauksessa lapselle yhtä paljon, päiväkerho tulisi meille vain maksamaan hiukan enemmän.
Lapsella päivähoitoikää siis jäljellä kaksi tai kolme kautta (syksy, kevät ja syksy, en tiedä ottavatko eskariin 5,5vuotiasta) ennen esikouluun menoa.
Mitä tekisitte?
Tulikos tää nyt oikeeseen osoitteeseen?
 
jo on kysymykset
Tuon ikäinen kaipaa jo virikettä kodin ulkopuolelta, vaihtoehtoina jatkaa päväkodissa osa-aikaisena ja osapäiväisenä taikka hakea paikkaa päiväkerhosta. Hoitoaikaa tulisi kummassakin tapauksessa lapselle yhtä paljon, päiväkerho tulisi meille vain maksamaan hiukan enemmän.
Lapsella päivähoitoikää siis jäljellä kaksi tai kolme kautta (syksy, kevät ja syksy, en tiedä ottavatko eskariin 5,5vuotiasta) ennen esikouluun menoa.
Mitä tekisitte?
Annat olla päiväkodissa tietenkin.
 

Yhteistyössä