Vähintään joka toinen vastaantuleva äiti

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jännä kun mun lähipiiristä ei löydy yhtään suttuista äitiä. Ylipainoa voi jollakin olla, mut kellään ei hullun lailla. Mulla on 3 eri-ikäistä lasta, joten heidän kautta olen tutustunut hyvinkin erilaisiin äiteihin. Kaikki pesevät hiuksensa ja ovat siistejä. ihme aloitus taas ap, mee itsees!
 
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
No muuta pois sieltä rähjälähiöstä, hyvä ihminen, ellet koe kuuluvasi sinne ;)
Näin munkin piti sanoa! Jos ei kestä katsella hieman rähjäisempiä olemuksia, niin muuta hieman paremmalle seudulle! Turha siellä on valittaa, että toisten naamataulut ei miellytä!

Ei mulle tulis mieleenkään marmattaa jos joku kulkee rähjäisesti. Mistä minä tiedän hänen taustoistaan. Eikä kaikki välitä ulkoisesti kauneudesta, monet säteilevät sisäisesti! Sitäpaitsi monet näkevät ulkoisen kauneudenkin erilailla.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen huomannut sen, että kylällä kulkiessa jokatoinen vastaantuleva on reilusti ylipainoinen. Viime aikoina niihin on alkanut todella kiinnittämään huomiota. En itsekään ole mikään keijukainen, mutta mielestäni 30 kgn ylipaino on jo niin vakava terveysriski, että tarttis varmaan tehdä jotain.
Suomeen rynnänneet pikaruokapaikat eivät ainakaan helpota tilannetta. Rasvaista pizzaa ja kebabbia ja hesemättöä saa niin helposti, että mieluummin viedään perhe sinne kuin valmistetaan ruoka itse. En ole moisia ruokapaikkoja vastaan, kunhan ruokailu tapahtuu niissä korkeintaan kerran kuussa, harvinaisena herkkuna.

Usein mietin, tuleeko ihminen sokeaksi omille läskeilleen?!!? :eek: Ei kiinnitetä yhtään huomiota siihen jättiläiseen, joka peilistä kurkkaa. Eikö joku tutkimus ennustanutkin, että vuoteen, oliko sen nyt 2012 jokatoinen suomalainen on ylipainoinen :/. Aika raskas kansa.

Samaan olen itsekin kiinnittänyt huomiota, erityisesti naiset ovat reilusti ylipainoisia. Ja onhan siihen asiaan kiinnitetty huomiota jo valtion tasollakin. Muistaakseni se ylipainoisuuden kriteeri on joka toisen kohdalla jo ylittynyt.
Surullista, todella surullista, että ei viitsitä pitää itsestä huolta.
 
vieras
Ja yleensä näiden mies pitää huolta itsestään ja on hoikka. Ja vastaavasti kauniilla naisilla on sitten rähjäinen kaljamahainen mies. Aika harvoin sattuu niin, että molemmat ovat huoliteltuja. Ja silloinkin se on vain pintaa joka kätkee tragedian alleen ;)
 
hmmm
Meidän lähiössä mä taidan olla ainut ylipainonen. Tosin en kulje likasena enkä huuda lapsilleni. Tiukasti saatan sanoa, mutta huuda en. Mulla lapsia on 5kpl. 5v, 3v, 2v. ja 2x3kk.

Mua harmittaa ne äidit jotka lässyttää lapsilleen kun lapsi tekee jotain väärin. Esim. tilanne parin viikon takaa. Puistossa oli Juuso äitinsä kanssa ja Juuso kävi toisten lasten päälle kuin yleinen syyttäjä. Tuuppi, töni, vei lelut jne. Äiti juoksi perässä ja hoki "Juuso-kulta, älä viitsi. Juuso-kulta, miksi sinä nyt noin teet? Juuso-kulta älä kaada enää tyttöä, ethän?".
Tiukemmalla asenteella olisi ollut paremmin tehoa. Siis jos sen tiukan linjan olisi ottanut jo aikoja sitten.
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Meidän lähiössä mä taidan olla ainut ylipainonen. Tosin en kulje likasena enkä huuda lapsilleni. Tiukasti saatan sanoa, mutta huuda en. Mulla lapsia on 5kpl. 5v, 3v, 2v. ja 2x3kk.

Mua harmittaa ne äidit jotka lässyttää lapsilleen kun lapsi tekee jotain väärin. Esim. tilanne parin viikon takaa. Puistossa oli Juuso äitinsä kanssa ja Juuso kävi toisten lasten päälle kuin yleinen syyttäjä. Tuuppi, töni, vei lelut jne. Äiti juoksi perässä ja hoki "Juuso-kulta, älä viitsi. Juuso-kulta, miksi sinä nyt noin teet? Juuso-kulta älä kaada enää tyttöä, ethän?".
Tiukemmalla asenteella olisi ollut paremmin tehoa. Siis jos sen tiukan linjan olisi ottanut jo aikoja sitten.
meillä ainakin toimii niin että jos lapsi tekee kielloista huolimatta puistossa pahaaniin viimeinen varoitus on että sitten lähdetään kotiin jos ei onnistu tottelu, ja ollaan monesti lähdettykkin kun lapsi ei tottele.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
No muuta pois sieltä rähjälähiöstä, hyvä ihminen, ellet koe kuuluvasi sinne ;)
Näin munkin piti sanoa! Jos ei kestä katsella hieman rähjäisempiä olemuksia, niin muuta hieman paremmalle seudulle! Turha siellä on valittaa, että toisten naamataulut ei miellytä!

Ei mulle tulis mieleenkään marmattaa jos joku kulkee rähjäisesti. Mistä minä tiedän hänen taustoistaan. Eikä kaikki välitä ulkoisesti kauneudesta, monet säteilevät sisäisesti! Sitäpaitsi monet näkevät ulkoisen kauneudenkin erilailla.
Jos luet uudestaan ensimmäisen kirjoitukseni, huomaat varmaan etten mä marmata tai sano että mua häiritsis henkilökohtaisesti niin että haluaisin muuttaa. Aloitus on ihmettelyä ja sen tarkoitus on herättää keskustelua aiheesta. Jospa minullekin selviäisi MIKSI toiset päästää itsensä sellaiseksi. Miksei tällaiset ihmiset pidä itsestään huolta?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos luet uudestaan ensimmäisen kirjoitukseni, huomaat varmaan etten mä marmata tai sano että mua häiritsis henkilökohtaisesti niin että haluaisin muuttaa. Aloitus on ihmettelyä ja sen tarkoitus on herättää keskustelua aiheesta. Jospa minullekin selviäisi MIKSI toiset päästää itsensä sellaiseksi. Miksei tällaiset ihmiset pidä itsestään huolta?
No kiinnitit niihin ylimääräisesti huomiota. Itse en varmaan edes kiinnittäisi.

Yleensä tuollaisissa seuduilla, jossa on noinkin paljon rähjäistä porukkaa on halvempi alue, johon kerääntyy pitkäaikaissairauksista kärsineet, masentuneet, pitkäaikaistyöttömät, muuten köyhät, elämästä välinpitämättömät ihmiset. Myös monet tuollaisissa rähjäpaikoissa, ei välitä vaan yksinkertaisesti ulkoisesta kauneudesta.

Mutta menepäs johonkin vähän kalliimpaan alueeseen. Eipä noita rähjäisiä olemuksia löydykään niin paljoa, koska elintaso (myös sivistynyt käytös) on huomattavasti korkeampi. Ei korkeilla viroilla olevat ihmiset voi mennä lähikauppaan rähjäisenä edes tai kovasti kiroillen...
 
Ylilihavuus taas ei riipu välttämättä mistään noista yllämainitusta rimpsusta. Se on kansantauti ja Suomessa vielä lievää verrattuna esim. USA:han... EIkä tämä ole vain äitien tauti. Kyllä jokatoinen mies ja lapsikin alkaa oleen jo lihava.
 
Vedän työkseni tanssi- ja jumppatunteja ja ainakin niiden perusteella suomalaiset meinaavat olla hiukkasen pulleita. Tosin mun tunneille ei edes ihan pulskimmat tule, koska meno on aika rasittavaa polville. Mutta ei se todellakaan ole mikään vain äitien tauti. Pahemmassa kunnossa ovat nuoret 14-20.
 
Just eilen, kun olin tankkaamassa autoa, tuli mieleen yhtä äitiä katsoessa, että tuossa varmaan se paljon parjattu lähiöäiti: hamppuiset, kampaamattomat hiukset, ylipainoa reilusti, virttynyt T-paita, verkkarit ja huusi kahdelle pienelle lapselleen koko ajan vihaisena jotain.
 
Tää nyt ei liity kunnolla itse aloitukseen, mutta tuossa oli puhetta noista pikaruokapaikoista...
Mä en usko, että niissä on syy suomalaisten lisääntyvään ylipaino-ongelmaan. Ennemminkin syy on vääränlaisissa ruokailutottumuksissa. Käytetään reilusti suolaa, leivän päällä rasvaista margariinia, paistetaan jauhelihat voissa, syödään rasvaisinta juustoa... Nämä voisi korvata kasvirasvalevitteillä, rypsiöljyllä, kevytjuustoilla, perunan riisillä jne. Ruokailutottumuksemme eroavat siis huomattavasti jo vaikkapa etelä-eurooppalaisten tavoista.
Joo, ja mä en ole tikkulaiha, normaalipainon ylärajoilla :p
Hoikempi voisin olla, mutta Voimariini maistuu leivänpäällä paremmalta kuin Kevytlevi.. JA kunnon edam paremmalta kuin 5% Edam :LOL:
Eli päivittäisillä ruokailutottumuksilla voisi vaikuttaa jo paljon, jos vain haluaisi.
 
toisaalta joo
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Tää nyt ei liity kunnolla itse aloitukseen, mutta tuossa oli puhetta noista pikaruokapaikoista...
Mä en usko, että niissä on syy suomalaisten lisääntyvään ylipaino-ongelmaan. Ennemminkin syy on vääränlaisissa ruokailutottumuksissa. Käytetään reilusti suolaa, leivän päällä rasvaista margariinia, paistetaan jauhelihat voissa, syödään rasvaisinta juustoa... Nämä voisi korvata kasvirasvalevitteillä, rypsiöljyllä, kevytjuustoilla, perunan riisillä jne. Ruokailutottumuksemme eroavat siis huomattavasti jo vaikkapa etelä-eurooppalaisten tavoista.
Joo, ja mä en ole tikkulaiha, normaalipainon ylärajoilla :p
Hoikempi voisin olla, mutta Voimariini maistuu leivänpäällä paremmalta kuin Kevytlevi.. JA kunnon edam paremmalta kuin 5% Edam :LOL:
Eli päivittäisillä ruokailutottumuksilla voisi vaikuttaa jo paljon, jos vain haluaisi.
en tiedä mikä meidän ruokavaliossa mättää kun syödään kaikki rasvattomina tai vähärasvaisina ja suolkin minimissä samooin sokeri.. no ehkä se sitten on tuo liikunnan puute kun vyötäröllä keikkuu pieni vararengas
 
._.
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Tää nyt ei liity kunnolla itse aloitukseen, mutta tuossa oli puhetta noista pikaruokapaikoista...
Mä en usko, että niissä on syy suomalaisten lisääntyvään ylipaino-ongelmaan. Ennemminkin syy on vääränlaisissa ruokailutottumuksissa. Käytetään reilusti suolaa, leivän päällä rasvaista margariinia, paistetaan jauhelihat voissa, syödään rasvaisinta juustoa... Nämä voisi korvata kasvirasvalevitteillä, rypsiöljyllä, kevytjuustoilla, perunan riisillä jne. Ruokailutottumuksemme eroavat siis huomattavasti jo vaikkapa etelä-eurooppalaisten tavoista.
Joo, ja mä en ole tikkulaiha, normaalipainon ylärajoilla :p
Hoikempi voisin olla, mutta Voimariini maistuu leivänpäällä paremmalta kuin Kevytlevi.. JA kunnon edam paremmalta kuin 5% Edam :LOL:
Eli päivittäisillä ruokailutottumuksilla voisi vaikuttaa jo paljon, jos vain haluaisi.
Mä taas olen sitä mieltä, että ratkaisu ei ole kevyttuotteet, vaan pikemminkin määrän vähentäminen. Ihmiset syövät yksinkertaisesti liikaa. Vaikka söisi terveellisestikin, mutta liikaa, niin lihoo. Saati jos syö epäterveellisesti. Ja turhia kaloreita tulee limppareista, suklaasta, alkoholista jne.

Tämäkin aiheen vierestä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Jos äiti on normaali ja lapset jotakuinkin normaaleja, niin en mä näe äitiyttä oikeutuksena sille, että ihminen muuttuu suohirviöksi.
Eikä mun mielestä kenenkään tarvitse olla viimeisen päälle jossain ruokakaupassa, en vaan kykene käsittämään miten ihmiseltä voi unohtua henkilökohtainen hygienia ja käytöstavat kokonaan, kun kertyy perhettä.
Peesaan, sanasta sanaan :flower:
 

Yhteistyössä