Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
helppohan se on huudella siellä kun on vaan yksi lapsi! joillain on jopa kolme yksi 5v, toinen 3v ja sit se vauva joka ei ole nukkunut yöllä, mene siinä sitten hehkeänä hakemaan lähimarkrtista sapuskaa ipanoille!
Niinkuin mulla.
Se 5-vuotias, 1,5-vuotias ja vauva (joka tosin yleensä on nukkunut yöllä ainakin jonkun tunnin.)
En mä silti lähde kauppaan niin, etten ole kolmeen päivään nähnyt suihkua. Tapanani ei myöskään ole karjua kakaroille vittusaatanaa leipähyllyjen välissä jos itseä väsyttää. Komentamaan joutuu välillä, mutta voi senkin tehdä ihan asiallisestikin.
Jos äiti on normaali ja lapset jotakuinkin normaaleja, niin en mä näe äitiyttä oikeutuksena sille, että ihminen muuttuu suohirviöksi.
Eikä mun mielestä kenenkään tarvitse olla viimeisen päälle jossain ruokakaupassa, en vaan kykene käsittämään miten ihmiseltä voi unohtua henkilökohtainen hygienia ja käytöstavat kokonaan, kun kertyy perhettä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Täälläpäin en ole kyllä moiseen näkyyn törmännyt, vaikka usein maaseudulla asuvista puhutaan että kulkevat ties millasissa rääsyissä, eivätkä katso peiliin, kun lähtevät ulos.
Kummaa, mutta saman olen huomannut täällä. Tossa kirkonkylällä marketissa niitä näkee.
Mutta oman pikkukylän kaupassa ja perhekerhossa on aina vaan mammoja, joilla on puhdas tukka, puhtaat vaatteet ja käytöstapoja. Kaikki puhuu lapsilleen niinkuin ihmisille puhutaan, ja jotkut käyttää jopa ripsiväriä.
Ei ne ennakkoluulot aina ole tiedon väärtejä.