Vähintään joka toinen vastaantuleva äiti

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
on täällä lähiössä ainakin vahvasti ylipainoinen. Lisäksi useimmiten hiukset on pesemättömät ja sekaisin, siis ihan kun ei olis peiliin vilkaissutkaan koko päivänä. Kaiken lisäksi monet heistä vielä herättävät huomiota tiuskimalla ja huutamalla lapsilleen. Uskomatonta miten paljon näitä naisia on! Kyllä mäkin menen kauppaan lapsen kanssa ja ilman meikkiä, joskus jopa kotiolovaatteissa, mutta en sentään likasena ja tukka pystyssä mene huutamaan sinne. Te nyt varmaan suututte, mutta onko sellasella ihmisellä mukavaa joka näyttää luotaan työntävältä vaikka pienellä panoksella olis jo paljon miellyttävämpi olemukseltaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on täällä lähiössä ainakin vahvasti ylipainoinen. Lisäksi useimmiten hiukset on pesemättömät ja sekaisin, siis ihan kun ei olis peiliin vilkaissutkaan koko päivänä. Kaiken lisäksi monet heistä vielä herättävät huomiota tiuskimalla ja huutamalla lapsilleen. Uskomatonta miten paljon näitä naisia on! Kyllä mäkin menen kauppaan lapsen kanssa ja ilman meikkiä, joskus jopa kotiolovaatteissa, mutta en sentään likasena ja tukka pystyssä mene huutamaan sinne. Te nyt varmaan suututte, mutta onko sellasella ihmisellä mukavaa joka näyttää luotaan työntävältä vaikka pienellä panoksella olis jo paljon miellyttävämpi olemukseltaan?
Rähjäiset nappiverskat ja crocksit jalassa ja naama pöhöttyneenä kiljutaan lapsille. On kyllä uskomatonta, millaista porukkaa nämä yhteiskunnan elätit ovat.

jaa
taisit mut nähdä eilen..kieltämättä sanoin tiukasti mutta eipä tuo uhmakas 3v ottanut sitäkään kuuleviin korviin..ei kauniisti sanottuna tai vähemmän kauniisti sanottuna.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fii:
Kas kun täälläpäin ei oo tollasia näkynyt.
Mukava kuulla ettei kaikkialla ole samaa ilmiötä! Suomalaiset naiset on maailman naisista kauneimmasta päästä, mutta päästävät itsensä kamalan näköisiksi. Harmi. Hyvä olo fyysisesti ja henkisesti vähentäis kummasti masennuslääkkeiden tarvetta -väitän minä!

jaa
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
taisit mut nähdä eilen..kieltämättä sanoin tiukasti mutta eipä tuo uhmakas 3v ottanut sitäkään kuuleviin korviin..ei kauniisti sanottuna tai vähemmän kauniisti sanottuna.
Paitsi että mulla oli suihkunraikkaat hiukset..

juupajuu
helppohan se on huudella siellä kun on vaan yksi lapsi! joillain on jopa kolme yksi 5v, toinen 3v ja sit se vauva joka ei ole nukkunut yöllä, mene siinä sitten hehkeänä hakemaan lähimarkrtista sapuskaa ipanoille!

Täälläpäin en ole kyllä moiseen näkyyn törmännyt, vaikka usein maaseudulla asuvista puhutaan että kulkevat ties millasissa rääsyissä, eivätkä katso peiliin, kun lähtevät ulos.Mutta ehkä me täällä ollaan mallikelpoisia :LOL: sillä voitimmehan me Vuoden kylä palkinnonkin ;)

Hirveetä!
Mua ei kyllä yhtään haittaa, mitä toiset ihmiset ajattelee mun kauppalookista. Ylipainoinen olen ja tukka likaisena ja sekaisena voin aivan hyvin käydä kaupassa. Mutta yhteiskunnan elätti en ole, niin kuin joku tuossa meinasi.

Mä en tiedä ylipainosta, mutta onhan se masentuneen tai vain väsyneen äidin hälyttävä merkki, jos aina on likaisena ja jatkuvasti karjuu lapsilleen. Onneksi ei sentään jokatoinen sitä näytä ja kuulosta. Aika kurjaa jos teidän lähiössä asiat ovat näin :(

Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
helppohan se on huudella siellä kun on vaan yksi lapsi! joillain on jopa kolme yksi 5v, toinen 3v ja sit se vauva joka ei ole nukkunut yöllä, mene siinä sitten hehkeänä hakemaan lähimarkrtista sapuskaa ipanoille!
Niinkuin mulla.
Se 5-vuotias, 1,5-vuotias ja vauva (joka tosin yleensä on nukkunut yöllä ainakin jonkun tunnin.)

En mä silti lähde kauppaan niin, etten ole kolmeen päivään nähnyt suihkua. Tapanani ei myöskään ole karjua kakaroille vittusaatanaa leipähyllyjen välissä jos itseä väsyttää. Komentamaan joutuu välillä, mutta voi senkin tehdä ihan asiallisestikin.

Jos äiti on normaali ja lapset jotakuinkin normaaleja, niin en mä näe äitiyttä oikeutuksena sille, että ihminen muuttuu suohirviöksi.
Eikä mun mielestä kenenkään tarvitse olla viimeisen päälle jossain ruokakaupassa, en vaan kykene käsittämään miten ihmiseltä voi unohtua henkilökohtainen hygienia ja käytöstavat kokonaan, kun kertyy perhettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Täälläpäin en ole kyllä moiseen näkyyn törmännyt, vaikka usein maaseudulla asuvista puhutaan että kulkevat ties millasissa rääsyissä, eivätkä katso peiliin, kun lähtevät ulos.
Kummaa, mutta saman olen huomannut täällä. Tossa kirkonkylällä marketissa niitä näkee.
Mutta oman pikkukylän kaupassa ja perhekerhossa on aina vaan mammoja, joilla on puhdas tukka, puhtaat vaatteet ja käytöstapoja. Kaikki puhuu lapsilleen niinkuin ihmisille puhutaan, ja jotkut käyttää jopa ripsiväriä. :D

Ei ne ennakkoluulot aina ole tiedon väärtejä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
No muuta pois sieltä rähjälähiöstä, hyvä ihminen, ellet koe kuuluvasi sinne ;)
Enhän mä sanonut missään vaiheessa että mä kärsin tästä ilmiöstä niin että kuuluisin muualle. Ihmettelen vaan että miksi naiset näyttävät tältä kun ei ole pakko! Se ei voi olla näiden naisten mielestä kivaa näyttää suoraan sanottuna perseeltä. Eikä varmasti läheisitäkään ole kivaa...

Mari
Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
Nyt tuli mulle uutta tietoa; jos on kolme lasta, oikeuttaa se tiuskimaan/ huutamaan lapsille! Ja jos lapset verottaa noin paljon omasta hyvinvoinnista kannattaa miettiä minkäverran niitä tekee ja millä aikavälillä, sekun ei taida olla kenenkään etu ettei äiti jaksa huolehtia itsestään?

Yhteistyössä