vähän taas huvitti yks tyttönen olut ostoksilla :)

darkstarmama
Alkuperäinen kirjoittaja aspe:
Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
multa kysellään useinkin! nyt ikää 30....
Samoin mun isältä (kysyttiin silloin kun se oli jo yli 30 ).

Mä kysyin kerran yhdeltä pojalta, ja se oli ihan tyyliin "haloo" ja kun katsoin päivämäärän niin oli kaks viikkoa aikaisemmin täyttänyt 18! :D
:LOL: Huvittaa kun ne jotkut nuoret niin siitä loukkaantuu. :D
 
Sirkkeli
Multa kysyttiin 29-vuotiaana henkkarit, kun olin kapakkaan menossa. No eihän mulla ollut niitä mukana, mutta päästi kyllä sisään. Varmaan olin niin aidosti tyrmistyneen näköinen :)
 
Ainoa kerta kun multa ei ole alkossa kysytty papereita on kun täytin 18. Oltiin äidin kanssa valitsemassa booliin sopivaa valkoviiniä ja vaikka itse maksoinkin niin eivät kysyneet papereita, ehkä ne ajatteli ettei vanhemmat antais alaikäisten lapsiensa ostaa alkoholia.

Muuten pitää kyllä olla paperit aina mukana vähän aikaa sitten multa kysyttiin että oonko jo täyttänyt 15 kun oli lottoa ostamassa. Mies ja poikakin (11kk) olivat mukana, joten se myyjä on varmaan pitänyt mua aikamoisena teiniäitinä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nanna87:
Ainoa kerta kun multa ei ole alkossa kysytty papereita on kun täytin 18. Oltiin äidin kanssa valitsemassa booliin sopivaa valkoviiniä ja vaikka itse maksoinkin niin eivät kysyneet papereita, ehkä ne ajatteli ettei vanhemmat antais alaikäisten lapsiensa ostaa alkoholia.

Muuten pitää kyllä olla paperit aina mukana vähän aikaa sitten multa kysyttiin että oonko jo täyttänyt 15 kun oli lottoa ostamassa. Mies ja poikakin (11kk) olivat mukana, joten se myyjä on varmaan pitänyt mua aikamoisena teiniäitinä.
Hih. Tää menee jo vähän ohi aiheen, mut mua on kans kakskymppisenä pidetty 15-vuotiaana. Helsingissä ostin bussiin kertalippua ja tasarahan kolikoita kaivoin, mihin kuski totes, että olis päästänyt mut nuorten lipulla ;)
 
Turkilmas
Meillä miehen isä pyysi miestä ostamaan alkosta viskipullon. Myyjä kysyi henkkarit ja miehellä ei niitä ollut mukana, joten ei saanut pulloa.

Appiukko meni sitten itse hakemaan pullonsa. Sanoi myyjälle: "mun 28-vuotias (silloin) poikani yritti ostaa tätä pulloa mutta ei saanut. Mä olen 50-vuotias, saanko minä?" :D :D

Mun miehen suvussa on jkyllä takuulla jaettu otain nuoruusgeenejä ja paljon. Appiukkokin on tuuhean tukkansa kanssa korkeintaan 40-vuotiaan näköinen ja mieheltäni kysellään usein papereita.

Mua taas aina luullaan vanhemmaksi ja olenkin joskus vaivannut päätäni ajatuksella että pidetäänkö mua vallan kehdonryöstäjänä kun kuljen mieheni kanssa :ashamed: :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nanna87:
Ainoa kerta kun multa ei ole alkossa kysytty papereita on kun täytin 18. Oltiin äidin kanssa valitsemassa booliin sopivaa valkoviiniä ja vaikka itse maksoinkin niin eivät kysyneet papereita, ehkä ne ajatteli ettei vanhemmat antais alaikäisten lapsiensa ostaa alkoholia.

Muuten pitää kyllä olla paperit aina mukana vähän aikaa sitten multa kysyttiin että oonko jo täyttänyt 15 kun oli lottoa ostamassa. Mies ja poikakin (11kk) olivat mukana, joten se myyjä on varmaan pitänyt mua aikamoisena teiniäitinä.
No mä oon jo yli 20 ja multa kysyttiin R-kioskilta kun kävin vuokraamassa k-15 leffan papereita!!!! ;D

Samalla ärrällä kysyivät kun rööki askia otin että "onko sulla ne paperit" kaivoin sitten esiin, oli ihan tyrmistynyt se kassa kun luuli ettäoon alaikäinen ja yritän ostaa tupakkia.

Sama homma aina jos ostan alkoholia, hyvä että kerkeän kassalle laittaa juomat niin jo kysytään papruja.

Kyllä se nyt ärsyttää, mutta toivottavasti oon sitten nuoren näköinen myös yli 30v ;)
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites muuten ton aikarajotuksen kanssa, vieläkö on joku raja jonka jälkeen illalla ei kaupat saa myydä olutta? Tarkotan kauppoja joilla pidennetty aukiolo.
Klo 21jälkeen ei saa myydä.Eihän huoltamotkaan myy vaika olisi auki 24h.

Ja noista pepereista.Kyllä sitä luulisi jos alkoholia ostaa niin paperit mukana olisi vaikka oliskin yli 18v.Ikinä kuitenkaan ei voi tietää vaikka niitä kysyttäisiiinkin.Oli kauppa tuttu tai ei.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja yhden miehen nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkein:
veemäisintä on se et ei myyä vaikka tiedetään et toinen on täysikänen.

Nim. kokemusta on...
Kävin kaupassa ostamassa tupakkia miehelle ja luokkakaveri oli kassalla ja ei myyny ku mulla ei ollu henkkareita matkassa...Ikää 21...Hoh hoi
No mut mun mielestä on outoa jos tuon ikäinen ei viitsi sen vertaa että pitäis ne henkkarit mukanaan.
Mä olen niitä kantanut aina mukana siitä asti kun se 18 täytin.




Näin myös. aina ajokortti matkassa
Ja kun ne määräykset on mitä on ja niitä on noudatettava.
Ehdottomasti! Niinkin tärkeä tehtävä kun on annettu, että ihan kassalla saa istua kysymässä henkkareita niin se on tehtävä tunnollisesti just niin kun sanotaan :). Pidä nyt lippu korkealla ja nauti työstäsi ja muista kysyä henkkarit kaikilta alle 23 vuotiailta kun siwan pomo käskee :)
Öh...

Tyhmä kysymys taas mutta eikö niiden papereiden kysymisen idea ole todistaa henkilön täysi-ikäisyys? Jos siis myyjä muuten tietää osatajan olevan täysi-ikäinen niin mihin siinä papereita tarvitaan?
Tarkoitin siis että kysyn jos en ihan sata varma ole.
Jonkuu verta kun tulee niitäkin joilla ei ne paperit ole mukana tai sitä ikää ei sit löytynytkään, enkä mä kyllä jaksa kaikkia muistaa että oliko ne vai eikö varmasti ollut.
Siis muistan että olen papereita kysynyt mutta en muista että mikä oli sitten lopputulos, myinkö vaiko enkö.
 
paras oli kerran kun jouduin narikassa takavarikoimaan k15 discossa erään tytön kassista löytämäni alkoholit. kysyi voiko niitä saada takas jolloin vastasin et kyllä jos oot täysi-ikäinen ja saan nähä henkkarit "no kun täs ne on mut poliisilla on käyny moka ja ne laitto vuosiluvun väärin, kyl mä oikeesti oon jo 18v" :LOL: :LOL:
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
mä täytän juhannuksena 22, multa ei oo kukaan papereita kyselly, kai mä sit otan kohteliaisuutena, että näytän vanhemmalta. TAitaa aika monet jättää kyl kysymättä papereita, jollei näytä ihan alaikäiseltä..

.... niin tai johtuiskohan se siitä että näytät aikas vanhalle, eikä siitä että kysellään vaan niiltä jotka näyttää ihan alaikäisiltä???
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkein:
veemäisintä on se et ei myyä vaikka tiedetään et toinen on täysikänen.

Nim. kokemusta on...
Kävin kaupassa ostamassa tupakkia miehelle ja luokkakaveri oli kassalla ja ei myyny ku mulla ei ollu henkkareita matkassa...Ikää 21...Hoh hoi
no, joo toihan oli nyt ihan tyhmää...
onko edes oikeesti totta, vai asutteko jossain itähelsingissä, missä omien aivojen käyttö on vähän niin ja näin

Mä menin syksyllä yhteen karaokeräkälään johon ikäraja on 18. Multa ja mun kahdelta kaverilta kysyttiin paperit. Mä 27, kaverit molemmat 29 vee.
Mutta on se kiva olla hyvin säilynyt

=)
 
Mä menin vuokraamaan videota joskus 24v, myyjä kysyi että saankos mää sen ottaa kun se on k-15 :whistle: Näytin kiltisti paperit ja myyjä itsekin pahoitteli ereystään. Ei mua sinällään ole koskaan haitannut jos on kysytty paperit täysi-ikäisenä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkein:
veemäisintä on se et ei myyä vaikka tiedetään et toinen on täysikänen.

Nim. kokemusta on...
Kävin kaupassa ostamassa tupakkia miehelle ja luokkakaveri oli kassalla ja ei myyny ku mulla ei ollu henkkareita matkassa...Ikää 21...Hoh hoi
No mut mun mielestä on outoa jos tuon ikäinen ei viitsi sen vertaa että pitäis ne henkkarit mukanaan.
Varsinkin jos on olusia ja tupakkaa ostamaan menossa.
Mä olen niitä kantanut aina mukana siitä asti kun se 18 täytin.

Totta.. mut jos ei esim oo ajokorttia niin sit saattaa unohtua..
ite sain ajokortin vajaa 2v sitten ja sitä ennen oli pakko pitää passia mukana aina kun muuta henkkaria ei ollut.. aina oltava mulla mukana .. muuten saa käydä kotoa hakemasta.. vaiks ikää onkin 27
:D
 
hmm
Mä kävin ostaas tupakkaa ohimennen yhdestä pikkukaupasta ja papereita kysyttiin. Olin tosiaan hetken aikaa et täh, ikää sentään 27v ja likka kassalla tais ite olla juuri sen 18v. Meni kyl noloks ku ajokortin näytin.
 

Yhteistyössä