Vähän joulufiilistelyä

• Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29159818]Ihana kappale. Vanhat kappaleet niitä parhaita just on.[/QUOTE]

Kyllä vain.=) Näissä on sitä tunnelmaa!
[video=youtube;mN7LW0Y00kE]http://www.youtube.com/watch?v=mN7LW0Y00kE&feature=share&list=RD02GcZAwoip5aY[/video]

Ja OIHHH! Joulunajan vanhat elokuvat! MÄ EN KESTÄ, oon niin tohkeissani täällä!:heart::D
Top 10 Classic Christmas Movies of All Time - Yahoo Voices - voices.yahoo.com

• Tykkää
Reactions: rockyroad
"vieras"
Kokeeks vois ostaa kaupasta valmista tahnaa ja kokeilla toimisko se.
Et kai laita sitä liikaa/liian vähän?
En tiedä sitten. Silleen laitan kuin laittaisin liimaakin eli pursotan nauhana sen ikkunan ympärille. Kiinnitän ne sinne talon sisäpuolelle, Olenki meinannut kokeilla eri keeperiä kun eihän niitä kuitenkaan syödä.
Pitää kokeilla tuota valmista tahnaa.

Mut joo, aikomus on myös tehdä tuollainen vähän koristeellisempi torppa ensi jouluna.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="vieras";29159852]En tiedä sitten. Silleen laitan kuin laittaisin liimaakin eli pursotan nauhana sen ikkunan ympärille. Kiinnitän ne sinne talon sisäpuolelle, Olenki meinannut kokeilla eri keeperiä kun eihän niitä kuitenkaan syödä.
Pitää kokeilla tuota valmista tahnaa.

Mut joo, aikomus on myös tehdä tuollainen vähän koristeellisempi torppa ensi jouluna.[/QUOTE]

Vois riittää sekin että vain kulmiin laittaa tipat.

Voi ristus tota arkkitehtuuria!!!!:heart: Karusellinkin ovat hilanneet paikalle! *huuoh*:heart:
Oli täällä Lahdessakin viime vuonna sellainen joulukylä. Se oli ihan söpö.... tosin sitä ei taidettu valaista illalla ollenkaan? Korjatkaa jos olen väärässä :D Mutta sitä kylän söpöyttä kyllä vähän varjosti Pelicansin mainospuhallusmikälieukkelit ja välillä myös Kokoomus ja Demarit. Ja Auvisen kala.

• Tykkää
Suomessa on kyllä ankeaa (tai olisi, jos noudattaisi tiukkisten sääntöjä). Pimeää on jo lokakuussa, synkkää ja märkää mutta EI! Ei mitään valoja minnekään eikä kenenkään pihaa, koska ei saatana sentään ole vielä joulukuu. Ja joulukuussakin vain värittömiä ledivaloja, kiitos. Ei mitään värejä, ja ne otetaan pois heti tapaninpäivänä ja lopputalvi eletään pimeydessä perkele.

Ja yhtään joululaulua ei soiteta ennen aatonaattoa #¤&%/&/%(/(!

"vieras"
Suomessakin on näitä isoja ja laajoja joulutori-tapahtumia mutta missä?
Voisin matkustaa lasten kanssa kauemmaksikin retkelle, jos tunnelma on hyvä eikä myynnissä ole tyypillistä market- ja torikrääsää ja olisi jouluista ohjelmaakin. Onko Turussa, Helsingissä, Tampereella?

"vieras"
Suomessa on kyllä ankeaa (tai olisi, jos noudattaisi tiukkisten sääntöjä). Pimeää on jo lokakuussa, synkkää ja märkää mutta EI! Ei mitään valoja minnekään eikä kenenkään pihaa, koska ei saatana sentään ole vielä joulukuu. Ja joulukuussakin vain värittömiä ledivaloja, kiitos. Ei mitään värejä, ja ne otetaan pois heti tapaninpäivänä ja lopputalvi eletään pimeydessä perkele.

Ja yhtään joululaulua ei soiteta ennen aatonaattoa #¤&%/&/%(/(!
:D Muutamat tuikut saa aikaan hirvittävät ryöpytykset lehtien palstoilla. Mokomat häikäisijät ruotuun! Mä olen ollut huomaavinani että näitä pimeyden rakastajia on jopa kuunneltu. Harmillista.

Eiköhän aleta rellestään ja laitetaan niitä jouluvaloja heti pihaan, kunhan ne jostain löytyy. Mä meinasin tänä vuonna panostaa kunnolla ja tehdä oikeen tyylikkään koristelun. :)

[QUOTE="vieras";29159966]Mä olen ollut huomaavinani että näitä pimeyden rakastajia on jopa kuunneltu. Harmillista.[/QUOTE]

On vähän eri juttu valaista koko kaupunki niin että ekosysteemitkin menee sekaisin, kuin että muutama jouluihminen valaisee oman pihansa marraskuusta alkaen. Minulla on jo tähti vajan ovessa, ja se valaisee kätevästi myös niuhonpuoleisen naapurinkin vajan.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
[QUOTE="vieras";29159936]Suomessakin on näitä isoja ja laajoja joulutori-tapahtumia mutta missä?
Voisin matkustaa lasten kanssa kauemmaksikin retkelle, jos tunnelma on hyvä eikä myynnissä ole tyypillistä market- ja torikrääsää ja olisi jouluista ohjelmaakin. Onko Turussa, Helsingissä, Tampereella?[/QUOTE]

Jyväskylän Paviljongissa on ainakin joulumessut, ajattelin poiketa :eek:)

"vieras"
Ilman muuta ulkovaloja jo nyt, nythän sitä on pimein ja kurjin aika vuodesta, ja ihanat valot piristävät. Harkitsen jo jouluverhojen laittamista, kun huomenna on jo marraskuu. Lapsetkin aloittivat jo joulukalenterit, niillä on kolme kalenteria: aina edellinen auttaa seuraavan aloittamisen odottamista!

"vieras"
Mulla on roikkunut viime vuoden marraskuusta asti olkkarin ikkunassa kranssi oksista, jossa on helmiä ja pienet led-valot. Joulukoristeeksi sen ostin, mutta en malttanut ottaa pois juhannuksenakaan. Nyt vois laittaa taas lamputkin päälle! :D

• Tykkää
"Keh"
[QUOTE="vieras";29159588]Tästä tuli mieleeni että millä kiinnitätte ne liivateikkunat? Mä olen kokeillut sitä sokerikuorrutetta ja sulaa sokeria ja aina ne poksahtaa irti ja vääntyy talon sisään.[/QUOTE]

Mie oon tehny noi ikkunat aina nallekarkeista, niin ei tarttee erikseen kiinnitellä. Nallekarkki tai kaksi (riippuu ikkunan koosta) vaan siihen tyhjään ikkuna-aukkoon ja eikun paistumaan :)

[QUOTE="Keh";29160380]Mie oon tehny noi ikkunat aina nallekarkeista, niin ei tarttee erikseen kiinnitellä. Nallekarkki tai kaksi (riippuu ikkunan koosta) vaan siihen tyhjään ikkuna-aukkoon ja eikun paistumaan :)[/QUOTE]

Tätä muuten pitää kokeilla!

Ainiin!!! Pitäis tehdä uusi joulumusakansio! Vanha on tainnut mennä roskiin.:O
Siinä oli juuri tälläisiä ihania vanhempia kappaleita.

[video=youtube;nZ6yQgBvuoI]http://www.youtube.com/watch?v=nZ6yQgBvuoI[/video]

*heiluu ja huojuu puolelta toiselle*
Tää on paras, hyvä että ei itku tuu.. ja toinen on AAAVe Maria :)

Oi, joulu on jotain niin käsittämättömän superihanaa, ja nimenomaan se odottaminen, että alan jo tapanin päivänä odottaa seuraavaa joulua :D

Ainoa vaan, että inhoan lahjojenpaljoutta.. toivoisin vaan sydäntikkarin mieheltä ja sillein ettei kenenkään tarviin lahjoista ressata. Voih mikä kauppahelvetti vielä edessä.

Ruuissakin menen siitä mistä aita on matalin... ehkä tärkeintä joulussa on kuusi, koristeet, toivottavasti lumi ja tieto siitä että on joulu ja parasta kytätä radiosta milloin alkaa tulla joululauluja ja paistaa palaneita pipareita lauluja kuunnellen.

Tää on paras, hyvä että ei itku tuu.. ja toinen on AAAVe Maria :)

Oi, joulu on jotain niin käsittämättömän superihanaa, ja nimenomaan se odottaminen, että alan jo tapanin päivänä odottaa seuraavaa joulua :D

Ainoa vaan, että inhoan lahjojenpaljoutta.. toivoisin vaan sydäntikkarin mieheltä ja sillein ettei kenenkään tarviin lahjoista ressata. Voih mikä kauppahelvetti vielä edessä.

Ruuissakin menen siitä mistä aita on matalin... ehkä tärkeintä joulussa on kuusi, koristeet, toivottavasti lumi ja tieto siitä että on joulu ja parasta kytätä radiosta milloin alkaa tulla joululauluja ja paistaa palaneita pipareita lauluja kuunnellen.
:heart:

Paitsi että mä tykkään niistä lahjakasoistakin. :xmas: Osa lahjoista on jo ostettu. :)

Iiiihhana ketju. :heart:

Nyt soi joululaulut päässä ja pipareita vois pian leipoa ekan satsin. Valot meinaan virittää viikonloppuna ainakin partsille ja kynttilälyhdytkin pitää käydä kaivamassa varastosta. Joulukortteja paskarrellaan pienimmän kanssa pian ja lahjahankinnat on jo ihan hyvällä mallilla.

Niin. Ja glögiäkin on mennyt jo eka pullollinen (sitä Marlin tiivistettä).

Voi herttinen noita lumikuvia. *.* Silmät loistaen odotan lunta ja pakkasta ja hiihtämistä ja pulkkamäkeä ja ja ja... :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää

Yhteistyössä