vääripäin

Oisin kysellyt kuinka monen vauva on kääntynyt itestään? olen rv36, tänään lääkärissä todettiin vauvan olevan väärinpäin sittenkin.ens viikolle saan synnytystapa arviointi ajan ja kuulemma rv37 vauvaa yritetään kääntää oikeinpäin mietin myös mikä riski vauvan syntyä jos alkavat kääntelemään?Oiskohan jollakin kokemusta asiasta :/
 
Meillä esikoinen oli perätilassa ja yritettiin ulkokäännöstä rv 36+ jotain, muttei suostunu kääntymään...Kääntöyrityksen jälkeen seurattiin vauvan sydänääniä ja vointia, sekä sitä rupeaako supistelemaan.Olihan se kääntöyritys epämiellyttävän tuntusta muttei tehnyt suoranaisesti kipeää! Mutta meillä vauva pysyi sitkeästi perätilassa ja synnytin sit alakautta, kun synnytystapa arvion mukaan vauva mahtu syntymään!
 
Moi!
Mulla kaksi tyttöä. Molemmat olivat perätilassa. Esikoisesta perätila todettiin 32+1 kun oli lapsivedenmäärästä johtuva kontrolli ultra. Lääkärintarkastuksessa 35+2 todettiin edelleen olevan perätilassa joten tuli lähete sairaalaan. Käännösyritys oli 36+2. Oli mulle kivulias ja todella epämukava. Näkyi kun vauva räpiköi kovasti mutta ei kääntynyt. Ne seuraa todella tarkkaan ultralla samalla kun yrittää avittaa vauvaa kääntymään.Vauvan painoarvio silloin oli 2900g. puolet suunnilleen saadaan kääntymään mutta niistäkin osa kääntyy lopulta takaisin perätilaan (jännä juttu). Meillä ei onnistunut yritys. noin 1h olin sitten sydänkäyrässä seurannassa ja kun kaikki oli hyvin pääsin kotiin. Jollain saattaa synnytys käynnistyä mutta tosi harvoin. Synnyttyään todettiin kyllä että napanuora oli kaulan ympäri eli siksi ei kääntynyt varmaan. Koon puolesta olisi voinut kylläkin.
Kuopuksesta perätila todettiin synnytystapa-arviossa 35+0.en suostunu käännösyritykseen. (Vauvan painoarvio silloin vaan 1860g.) tuli suunnittelu peätilasynnytykseen suoraan.
 
Meillä vauva kääntyi rv 36 =) Mutta se olikin jo kova homma siinä vaiheessa!
Pari tuntia supisteli ihan kiitettävästi ja poltti selkää. Ihan olin jo synnyttämään lähdössä kun sit loppui ja seuraavana aamuna oli äitipolille käynti just , että katotaan alkaako kääntämään vauvaa! lääkäri vaan tuumas, että ei tarvi enää käännellä, että on jo oikein päin!
 
Auttaisko tämä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 14:36 annukka-80 kirjoitti:
Jotakin keskustelua on palstalla käyty että selällään olo lantio koholla päivittäin n. 15 min kerrallaan saattaa auttaa vauvaa kääntymään.
Minä olen taas jostakin lukenut, että äidin pitäisi olla kontillaan peppu ylhäällä, niin tässä asennossa vauvalla olisi eniten tilaa tehdä käännös. En tiedä mikä sitten on totuus, mutta kaikkea kannattaa varmaan kokeilla.
 
Se että vauva jää perätilaan voi johtua myös kohdun muodosta eli ei siihen kyllä mitkään omat konstit auta. Jos vauva kääntymässä niin kyllä se pääsee kääntymään oikeenpäin ihan missä asennossa tahansa. Jotkut voi kääntyä vielä 38rvko:llakin mutta enää harvemmin.
 
hip hei
ISO KIITOS kaikille kun valaisitte tässä asiassa :flower: jäi mietityttää tuo väärinpäin olevan vauvan synnyttäminen alakautta hui :( aika pelottava ajatuksenakin jo.Ei kai tässä muuta voi kun toivoa että ,kääntyisi itestään ennen lääkäriin menoa.Ois kiva kulla tuosta synnytyksestä lisää miten siinä toimitaan kun vauva on väärinpäin
 

Yhteistyössä