Väärinkuultuja laulujensanoja?

Kerätäämpä tähän omia väärinkuulemuksia :)

Itse kuuntelin pitkään siinä Jani Wickholmin kappaleessa, jossa lauletaan, että

"Kuu, kuinka monta kertaa kuu oli oppaani mun
Kuinka monta kertaa taivalta taittelin
etsien, kaivaten niin apua sen..."

että

"Kuu, kuinka monta kertaa kuoli oppaani mun
Kuinka monta kertaa taivalta taittelin
etsien, kaivaten niin apua sen..."
 
vieras
Lapsena aina ihmettelin sitä yhtä virttä (?): lensi maahan enkeli, joutuisampi tuulta, että mikä oikein on sampi ja mitä tarkoittaa joutui tuulta (eli joutui sampi tuulta).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsena aina ihmettelin sitä yhtä virttä (?): lensi maahan enkeli, joutuisampi tuulta, että mikä oikein on sampi ja mitä tarkoittaa joutui tuulta (eli joutui sampi tuulta).
itse kuulin, että joutui sampituulta :LOL: vasta lähiaikoina tiesin todella vasta miten tämä oikeasti menee!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kootikko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsena aina ihmettelin sitä yhtä virttä (?): lensi maahan enkeli, joutuisampi tuulta, että mikä oikein on sampi ja mitä tarkoittaa joutui tuulta (eli joutui sampi tuulta).
itse kuulin, että joutui sampituulta :LOL: vasta lähiaikoina tiesin todella vasta miten tämä oikeasti menee!!
Samaan kategoriaan lapsena ihmetelty ompikuusi.

"Namusia ripustettu ompi kuusen oksilla"
 
alkoi jouluttaa
Mun serkku lauloi lapsena Kulkusia näin "on RIIHEN alla lämmin kun lunta tuiskuttaa" (on ryijyn alla lämmin)

Kummipoikani lauloi joulupukille "puuhkalakki, karvaJUTTU" (puuhkalakki, karvanuttu) :D
 
hups
Mulle selvisi vasta ihan tänä keväänä kun katsoin Tartu mikkiiniä, että Hassisen Koneen Rappiolla ei lauleta näin
"On mukavaa olla, rappiolla, olla vaan, täysin olla"

vaan
"olla vaan, täysi nolla"
 

Yhteistyössä