Vaattet lapsille kirpparilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirpputoreilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirpputoreilija

Vieras
Kysyn teiltä muilta sellaista, että mitä mieltä olette vauvojen tai nyt ylipäänsä lasten vaatteiden ostamisesta kirpparilta?

Itse odotan esikoistamme, nyt rv 30+4. Tänään kävin taas pikapikaa kirpparilla ja löysin kahdet housut, hintaan 50 senttiä yhteensä, oli pöydässä jossa jo muutenkin -50 prossan alennus. Todella hyväkuntoisia ja ehjiä.

Olemme saaneet paljon vaatteita siskoltani ja jonkin verran olen ostanut alennuksesta. Mitään täysihintaista en ole ostanut.

Joidenkin ystävieni mielestä vaatteita ei voi kirpparilta ostaa. Tekeekö kirpputorilta vaatteiden ostaminen minusta huonon äidin? En osta huonokuntoisia vaatteita, ostan melkein uuden veroisia ja niitä ne vauvojen vaatteet tuppaa olemaan, kun käyttöikä on niin pieni.

Itse ostan ainakin lähes kaiken käytettynä kirpparilta. Sanokoot muut mitä sanoo. Aivan turhaa tuhlausta ostaa kaikkea uutena. Siinä tuhlaantuu niin rahat kuin luonnonvaratkin. Hyväkuntoiset, "vanhanaikaiset vaatteet" vien keräyslaatikoihin. Kaikista huonoimmat käytän rätteinä milloin mihinkin.

Ostan lähes kaikki vauvan(lastenvaatteet kirpparilta, samaten myös omat. Olen varmasti säästänyt omaisuuden, kun hinnat on hyvin alhaisia ja ostan vain tarpeeseen. Ja lapsilla on kaikki mitä he tarvitsee, vähän enemmänkin.

Ostan aina kirpparilta ja vasta sitten kaupasta ,jos kirppikseltä ei löydy. Mun mielestä olisi hölmöä ostaa kaikki uutena, kun kirpparilta saa ihan uudenveroista vaatetta, käytän säästyvät rahat mielummin muuhun, mistä lapsi hyötyy enemmän. Lapsen kannalta ei ole väliä, ovatko vaatteet kirppikseltä vai kaupasta.

Meitä on niin moneen junaan.Yksi ostaa kirpparilta ja säästää, toinen ostaa uutena. Yleensä uutena ostajalla on rahaa tarpeeksi siihen hommaan, mutta ei se hänestä sen parempaa äitiä tee. Lapselle itselleen on aivan sama, mistä vaatteet on hankittu (ainakin vielä vauvana).=)

Mä ostan aikalailla 90% lasten rytkyistä kirpparilta. Oikeastaan ainoastaan semmoset ulkovaatteet uusina, joissa tahdon tietää tarkalleen vesipilarit yms. yksityiskohdat. Toki ostan myös ulkovaatetta kirpparilta. Tulee hyvä mieli kun tekee oikein loistavia löytöjä :)

Ostan lapsille paljon kirpparilta, ja paljon olen myös tutuilta saanut. Kengät ja pikkuhousut ostan uutena, kaikkea muuta on tullut hankittua käytettynä, kestovaippojakin :)

Realistina totean kuitenkin, että yleensä on jokin syy, miksi käyttämätön tai lähes käyttämätön vaate menee kiertoon. Se syy voi olla vauvan kohdalla vaikka nopea kasvupyrähdys yhdistettynä vuodenajan vaihtumiseen. Mutta usein se syy on ihan käytännöllinen, nimimerkillä "tulipa esikoisen odotusaikana ostettua tosi hyväkuntoisia kaksiosaisia ulkoilupukuja kokoa 80". Tai sitten "ihanat housut" osoittautuivat hehtaarileveiksi eikä vetskari pysynyt kiinni.

Näitä hutiostoksia sattuu toki kaikille, ja ne on sitten helppo viedä kiertoon kun ei ole itsekään paljon maksanut. Iloa odotukseen ja ostoksiin.

Voithan perustella ystävillesi sillä, että ne vaatteet mitkä löydät kirpparilta todella hyväkuntoisina myös säilyvät monesti samanlaisena omassakin käytössä. Minun tytöllä on esim. yksi maxomorran paita ostettuna kirpparilta 3 eurolla ja ahkerasta käytöstä huolimatta se ei ole hemmetti mennyt minsikään.. Ei nyppyä, ei nukkaa!

Ja minulla kirppareilta ostettu vaate on siitä hyvä, että kun ne on jo monet kerrat pesukoneessa pyörineet edellisrllä omistajalla. Silloin niissä ei ole enää niin niitä homeen- ja palonestoaineita yms. myrkkyjä, joita niihin ruiskutetaan ennen kuin ne pistetään merikonteissa seilaamaan Suomeen.

Ja kuka ostaa kalliilla uutta kun kirpparilta saa uudenveroisena halvalla. :) Minä ostan tosi harvoin normaalihinnalla mitään vaatteita.. Jos ostan kaupasta niin silloin hyvällä alella. Varsinkin ulkovaatteet kannattaa ennakoida.. Silloin säästää! Kesän korvilla vk-vaatteet tulevalle syksylle ja tammikuussa seuraavan talven topat. Muina aikoina saa maksaa hunajaa..

Kysyn teiltä muilta sellaista, että mitä mieltä olette vauvojen tai nyt ylipäänsä lasten vaatteiden ostamisesta kirpparilta?

Itse odotan esikoistamme, nyt rv 30+4. Tänään kävin taas pikapikaa kirpparilla ja löysin kahdet housut, hintaan 50 senttiä yhteensä, oli pöydässä jossa jo muutenkin -50 prossan alennus. Todella hyväkuntoisia ja ehjiä.

Olemme saaneet paljon vaatteita siskoltani ja jonkin verran olen ostanut alennuksesta. Mitään täysihintaista en ole ostanut.

Joidenkin ystävieni mielestä vaatteita ei voi kirpparilta ostaa. Tekeekö kirpputorilta vaatteiden ostaminen minusta huonon äidin? En osta huonokuntoisia vaatteita, ostan melkein uuden veroisia ja niitä ne vauvojen vaatteet tuppaa olemaan, kun käyttöikä on niin pieni.

Ihan ok. Itse en ostanut vauvanvaatteita koska otin äitiyspakkauksen ja sain lasten serkkujen vanhoja vaatteita lainaan.

Se jolle kirpparilta ostetut eivät kelpaa, on huono äiti enneminkin. Vaikka olisi rahaakin, ei sitä tarvitse tärvätä turhuuteen. Eli siihen, että olisi pakko ostaa uutena kaikki, joita vauva tarvitsee ehkä kuukauden verran.

Yhteistyössä