Vaativa vauva isompana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minäpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minäpä vaan

Vieras
Meillä on kohta vuoden ikäinen vauva joka on aina ollut kova kitisemään. Paitsi että nyt viime aikoina on onneksi alkanut parempaa tuulta löytymään. Siitä olenkin kovasti kiitollinen.

Te joilla on ollut ns vaativa vauva joka on nyt jo ehkä taapero tai isompi niin olisi kiva kuulla että millaista elo on mahdollisesti tästä eteenpäin. Onko helpotusta luvassa vai lisää kätinää uhmien ja muiden muodossa?

Sama kiinnostaisi minuakin. Meiltäkin löytyy 1,5v lapsi, joka ihan vastasyntyneestä lähtien on ollut "suuritarpeinen" tapaus. Meillä alkaa nyt olla selvästi jotain esiuhmaa, ainakin oma tahto on alkanut löytymään ja kaikki tuntuu olevan taas kerran hankalaa. Kitinää ja huutoa riittää kun mikään ei mene pojan mielen mukaan.

Minä olen kuullut vain, että jos lapsi on hankala pienenä olisi kiltti isona ja toisinpäin. Itselläni tuo pitää paikkansa, olin kiltti lapsena mutta teininä aivan kamala. Nyt esikoinen on tosi reipas ja kiltti, joka oli vauvana aivan kamalan vaativa ja kiukkuinen. Kun taas nuorempi on aina ollut sellainen anteeksi olemassaoloni vauva, mutta jo nyt 6vuotiaana todella vaativa. Luulen, että hänen kanssa tulee enempi ongelmia kuin esikoisen kanssa joka taasen vauvana oli hankala.

Mulla on kohta 2-vuotias poika, ja vaativasta vauvasta on tullut vaativa taapero. Tulinen luonne ei siitä vaan muutu. Onhan se hyväntuulinenkin, mutta niin herkästi hermostuva. Siinä on kehittynyt, että rauhoittuu nykyään melkein yhtä nopeasti kuin hermostuukin. Ja kun sillä on asiat mielestään hyvin, niin sitten ne on TODELLA hyvin. Melkoinen tuuliviiri.

Meidän esikoinen oli todella vaativa vauva. Alun koliikin jälkeen oli edelleen tyytymätön, ei viihtynyt missään vaan vaati jatkuvaa viihdytystä ja kyllästyi todella nopeasti. 1-2 vuotiaana tilanne alkoi pikku hiljaa rauhoittua. Nyt on 2,5-vuotias ja on edelleen kyllä tulinen ja jääräpäinen, mutta on kyllä suurimman osan aikaa todella iloinen ja ikäisekseen todella tottelevainen. Nyt meillä on todella "helppo" ja tyytyväinen vauva, mahtaakohan tässä käydä toisin päin??!

Meidän poika on aina ollut vaativa, vauvana ja nyt taaperona. Kovasti uhmaa ja kaikki pitää tapahtua hetipaikalla tai koko kylä kuulee....senkin kuulee jollei se tahdo jotain. Kyllä se nykyään on hyvätuulisempi ja tosi herttainen sillä tuulella ollessaan, se toinen tuuli ryöpsähtää esiin silmänräpäyksessä kun joku ei mene mielen mukaan.
Itse olin kuulemma vauvana kiltti, sitten alkoi se haasteellisuus uhman myötä ja murkkuikä hirveä.

Yhteistyössä