Vaatimaton ristiäislahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummitädiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummitädiksi

Vieras
Minua on pyydetty ensimmäistä kertaa elämässäni kummiksi. (Omia lapsia ei myöskään vielä ole.) Suunnittelin antavani lapselle ristiäslahjaksi pienen Mariskoolin sekä itse neulomani villasukat.

Miltä tämä teistä kuulostaa? Onko liian vaatimaton lahja? Vai kuuluuko kummin aina ostaa jotain sellaista "kummikrääsää" kultasepänliikkestä, siis tyyliin lusikkaa, valokuvakehystä tms.?

Kyllä kummin kuuluu ostaa kummikrääsää, voit kysyä vaikka lapsen vanhemmilta haluavatkjo he lapselle kehyksen vai lusikan, sukat ja skoolit voit antaa sitten lisäksi.

mä oon kysyny vähä vanhempien mielipidettä et mitä he haluaa. Jos on aikasempia lapsia niin ehkä saattaa haluta kaikille samanlaiset, et kaikilla olis vaikka kehykset.

Mulla on 3 kummilasta ja kaikille oon vieny kummilahjan ( 2 kehystä ja 1 putkilo jonne saa syntymätodistuksen laitettua. Lisäksi on ollu jotain pientä. )

ei varmaan tarvii mutta mä olen niin vanhanaikanen et lusikka on ainoa oikea,olen sen kaikille kummilapsille ostanut. ja jos joskus omia saan ni kerron tuleville sylikummeille et haluan lusikan lapselle.

Mut aika vaatimaton toi musta kyllä on.

Jos ei ole ihan varma lapsen vanhempien mielipiteestä, ostaisin perinteistä kummikrääsää. Toiset haluavat pitää esim kehykset esillä ja usein kukaan muu vieraista ei noita tuo. Ei nuo tinaiset lusikat ja kehykset kauheasti enempää kuin mariskooli maksa.

Ma varmaan eka kysyisin, etta haluavatko lusikan tai vaikka pienen kaulaketjun. Jos olisi erityinen toive, niin sitten pyrkisin sita noudattamaan.
Ellei toivetta ole, saat antaa lahjaksi ihan just sellasta, mika sun mielesta on kiva antaa.

Me sovimme kahden muun kummin kanssa yhdessä kuka ostaa mitäkin ettei tule samoja "kummikrääsä lahjoja". Minulla on lähes ainoat lapsuudesta säästössä olevat muistot kummilusikka sekä toiselta kummilta saatu kehys jossa on syntymä mittani sekä kuvani. Itselle nuo ovat kivoja muistoja ja siksi halusin ostaa myös kummilapselleni kummilusikan vaikka sitä usein haukutaankin.

Minä tykkään siitä että joku kummeista antaa kummilusikan, mutta muuten en pidä "kummikrääsästä". Eli itsetehty olisi tosi mieluista, sitä Mariskoolia miettisin vielä vähän. Neuloisit vaikka tumput vielä lisäksi, tai kaunis albumi sukkien kaveriksi? Mutta missään nimessä lahojojen ei tarvi/kannata olla sitä perinteistä kultasepältä hankittua!

Ok, kiitos vastauksista!
Taidan sitten päätyä johonkin tuollaiseen perinteiseen "kummikrääsään". Itse en vaan niistä pidä yhtään ja lapsen vanhemmilla ei ollut mitään lahjatoivetta. Mutta ehkä pelaan varmanpäälle ja hankin lahjan tosiaan sieltä kultasepänliikkeestä. Annan sitten vaikka siihen lisäksi ne villasukat niin saan kuitenkin mukaan jotain persoonallista itseltäni... :)

Kummilusikoiden hinnat on kohonnu taivaisiin!

keskimääräinen hinta pyörii siinä 80-200e luokkaa. Semmonen mis on pieni kivi maksaa 160e+! Kauhisteltiin viimeks ku ostin kummilahjaa niin noiden lusikoiden hintoja. Sanoi kans et niiden hinta on likimain tuplaantunu viime vuosien aikana.

kummilahjaan yleensä tulee ne nimi ja paino/pituus tiedot, joten jäin mietiimään saako lasiin kaiverrettua tai laitettua laattaa tms. jossa vastaavat tiedot. muuten tosi mukava lahja, olisin tyytyväinen jos meidän lapsi olisi saanut vastaavan. Mutta toi että saisi sen jotenkin nimikoitua olisi varmaan mukava.

Kultasepänliikkeistä saa monista mm tosi kivoja tinaisia (?) lapsiaiheisia säästölippaita jos ei ihan perinteistä lusikkaa/kehystä halua ja siihen lisäksi ne villasukat :)

Yhteistyössä