Vaatiiko työpaikkasi lääkärintodistuksen??

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Nyt olisi kyse lapsen sairaudesta. Työpaikkani vaatii, mutta lääkäriaikoja ei anneta jos lapsella ns. kotona hoidettava tauti (kuume, vatsatauti ym). Tilanteeni on mahdoton. Sairausajalta en saa palkkaa, koska minulla on "vain" sairaanhoitajan todistus. En enää tiedä mitä tässä tulisi tehdä.
 
ap
Ei haittaa, että lääkärintodistus vaaditaa, mutta kun täällä ei oikeesti pääse lääkärille. Tottakai veisin lapseni lääkäriin ja joka kerta olen aikaa yrittänyt saada. Ihmetyttään vaan, miksi sairaanhoitajan todistus ei riitä, koska hoitajalle kyllä olen ajan aina saanut. Ymmärtäisin, ettei palkkaa makseta, jos ei edes vaivaudu esim hoitajan vastaanotolle. Tappeluksi tämä menee joka tapauksessa, joko esimieheni kanssa tai sitten terveyskeskuksen ajanvaraajan kanssa. Mutta palkan aion saada!!!
 
no meillä vaaditaan kyllä sairaslomalappu joka ikisestä sairaslomapäivästä, eli omin luvin ei voi olla pois. mutta käy kyllä sairaanhoitajan kirjottamakin. tosin lapsen sairauden takia en voi olla pois vaikka presidentti lupalapun kirjottais :whistle: tai voin olla pois,palkattomalla ja hommaamalla itse sijaisen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Ei haittaa, että lääkärintodistus vaaditaa, mutta kun täällä ei oikeesti pääse lääkärille. Tottakai veisin lapseni lääkäriin ja joka kerta olen aikaa yrittänyt saada. Ihmetyttään vaan, miksi sairaanhoitajan todistus ei riitä, koska hoitajalle kyllä olen ajan aina saanut. Ymmärtäisin, ettei palkkaa makseta, jos ei edes vaivaudu esim hoitajan vastaanotolle. Tappeluksi tämä menee joka tapauksessa, joko esimieheni kanssa tai sitten terveyskeskuksen ajanvaraajan kanssa. Mutta palkan aion saada!!!
No työpaikalla on turha tapella, jos tuo "poissaoloista lääkärintodistus" on kirjattu työsoppariin. Selitä asia terv. keskuksessa. Itse olen kiertänyt ko. pykälän niin, että kävin terveydenhoitajalla, joka haki saikkulappuun lääkäriltä nimen ja leiman.
 

Yhteistyössä