Vaatekaapit järjestyksessä??

Kattelin tuossa omaa vaatekaappiani kun laitoin sortseja narulta hyllylle, ja mietin et tuleekohan noita enää tänä vuonna jalkaan laitettua. Samalla mietin, et pitäiskö noita kesävaatteita laittaa ihan kunnolla jonnekkin muualle vai annanko olla rauhassa ensi kesää odotellen.

Miten teillä muilla? Järkkäätkö aina keväisin ja syksyisin vaatteet siististi joihinki pusseihin tai laatikoihin odottelemaan seuraavaa käyttöaikaa, vai annatko kaikkien vaatteiden olla rauhassa kaapissa? Mulla ainakin tuppaa vaatteet jäädä kaappeihin ja etenkin lastenvaatteissa sit taas seuraavana keväänä tuun kattoneeks, et mitkä vielä mahtuu kenenkin päälle.

Välillä tuntuu et oon laiska kaikessa tollasessa järjestelyssä ja pitäisi siivota kaappeja säännöllisesti ja TUULETTAA vaatteita. En ikinä tee sellasta. Onko muita samanlaisia vai ootteko kaikki muut järjestyksen ihmisiä?
 
JEKHu
Täältä kyllä löytyy järjestelemättömät vaatekaapit! Shortsit ja lyhythihaiset siirtyy pikkuhiljaa tuonne kaapin perälle. Ens keväänä/kesällä sitten mietitään mitä mahtuu kellekin. Tällä viikolla sain oikein tarmon puuskan; raivasin toisen vaatekaappini tuloksena 4 kassillista UFF:lle :whistle:
 
juu, pulmallista aina tuo vaatekaappijuttu... mulla on niin vàhàn tilaa ettà kaikki on pidettàvà tosi hyvin jàrjesteksyessa sopiakseen. kaikki on taiteltava ja viikattava nàtisti, niin tilaa sààstyy rutkasti ja nàky ei ole niin karmaiseva.

tààllà ei tartte onneksi vielà talvivaatteita, mutta kyllà hieman erottelen paksumpia ja ohkasempia, myòhempànà ajankohtana. en silti vie mihnikààn varastoon, mutta saattavat esim roikkua toisessa kaapissa. pesulassa pesetytàn esim joitakin villavaatteita, pààllysvaatteita tai parempia retkuja.

mutta toinen ongelmakin on... siis puolet vaatteista on jàànyt pieniksi ja ne vievàt siis sen puolitilaa. olisiko esim jakku (hame ja housusellaisille) puvuille, kengille ja laukuille menekkià suomalaisella kirppiksellà??? ajattelin ettà joskus mahdunvielà mittoihin "ennen àitiyttà", mutta taidan luopua toivosta ja vaatteista

:)
 
mustikkatassu
vaihdan vuodenaikojen mukaan vaatteet kaappeihin, syystä että ei yksinkertaisesti ole niin paljon hyllytilaa että vois kaikki vaatteet olla ns. esillä.

se on aikamoinen show mut onneks se on kuitenkin yhden päivän homma vaan :D
 
Meillä on onneksi sen verran kaappitilaa, että kaikelle löytyy hyllynsä tai korinsa. Talvitamineet usein laitan pestyinä yläkaappeihin (hanskat, kaulaliinat ja myssyt laatikoissa) sesongin jälkeen ja kesäaikaan ne kaapit on tyhjillään. Mä oon ehdottomasti järjestyksen luoja ja ylläpitäjä. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2006 klo 11:11 mamma-72 kirjoitti:
Meillä on onneksi sen verran kaappitilaa, että kaikelle löytyy hyllynsä tai korinsa. Talvitamineet usein laitan pestyinä yläkaappeihin (hanskat, kaulaliinat ja myssyt laatikoissa) sesongin jälkeen ja kesäaikaan ne kaapit on tyhjillään. Mä oon ehdottomasti järjestyksen luoja ja ylläpitäjä. ;)
Kuulostaa ihanalta. Nyt meilläkin pitäisi olla kyllä hyvin tilaa kaikille tamineille, kunhan ne saisi järjestettyä. Tehtiin Elfasta korisysteemejä moneen eri tilaan. Tarkoitus olisi esim vaihtaa eteisen korit suoraan samanlaisiin talvivaatekoreihin kylmän tultua. Kaikilla oma kori. Vaatteiden "päivitys" vaan aina iso homma. Mikähän vaate menee seuraavana kautena ja kenelle?.. Nytkin odottaa kuopukselle tulevia kamoja ainakin 4 pahvilaatikollista läpikäytävää. Aion olla aika säälimätön, mikä ei mielytä niin suoraan keräyskontteihin. Kirpparille ennen vein juuri lasten vaatteita ja ne menee hyvin kaupaksi. Aikuisten ei mene.
Ihanne olisi kaikki luistimet vierekkäin koko järkässä, samoin muut urheilutamineet. Mutta haaveeksi taitaa jäädä...
 
Lastenvaatteet pyrin järjestelemään keväällä ja syksyllä ja ehkä vielä kerran pari talvenkin aikana. Syynä just tää, että kun ne jää pieneksi niin nopeasti, niin saan ne pois kaapeista tilaa viemästä. Lisäksi meillä on paljon saatuja vaatteita pusseissa odottamassa sopivaa ajankohtaa, jolloin ne mahtuvat jomman kumman lapsen päälle, joten noitakin täytyy aina välillä käydä tarkkomassa.

Aikuisilla sitten onkin kaapeissaan kaikki vaatteet sesongista riippumatta. Teen muutamien vuosien välein tarkastuksen kaappeihin ja heitän raakasti pois kaikki sellaiset vaatteet, joita ei ole esim. vuoteen pidetty. Näin niitä vaatteita on aina sen verran vähän, että mahtuvat hyvin kaappiin ilman erillistä järjestelyä.
 

Yhteistyössä