Vaateasiaa: te joilla isompi lapsi on poika ja pienempi tyttö (tai vaikka useampikin niitä lapsia)

Miten paljon teillä tulee pikkusiskolla käytettyä isoveljen vanhoja vaatteita?

Olen säilytellyt suuren osan pojan vaatteista tytölle, mutta olen huomannut, että ei niitä moniakaan käytännössä juuri tule käytettyä, varsinkaan mitä isommaksi tyttö tulee. Oikein selkeästi pojan vaatteet olen laittanut pois, mutta on paljon sellaisia "kyllähän näitä voisi kotona tai omalla pihalla pitää"-vaatteita.

Mietin, onko mitään järkeä edes säilytellä enää noita yli 90 senttisiä poikamaisia vaatteita, suostuukohan esim. 2-vuotias enää isoveljen vanhoissa kulkemaan?
 
Meillä ei ole kuin muutama hassu tyttöjen vaate vielä, tyttöhän on vasta kolmisen viikkoa. Joitakin vaatteita ehkä otan käyttöön tytölle, muuten kyllä ostetaan uutena sitten. Vauvavaatteet ovat asia erikseen, poikien vanhoissahan tuo köllöttelee, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
 
Meillä on poika-tyttö-poika.Ekan ja tolan välissä on 6v,joten jo siksikin esikon vaatteet lähtee suuremmilta osin kiertoon muualle.Ne,mitä oon säilttäny,on tyttö (3v.)ottanut ilolla päälleen,onhan ne olleet "suuren ja mahtavan veikan" =)
 
ail
Eilen poika 14v tyhjensi vaatekaappiaan ja sisarukset ( tyttö 8v ja poika 7v ) olivat kynsin ja hampain muutamissa huppareissa ja t-paidoissa kiinni.Joten meillä isonveikan vaatteet on kuumaa kamaa.Ostan kyllä yleensä nuoremmille vaatteet enkä pistä isonveljen vanhoja kun on niin paljon ikäeroakin ja tyttö aika neitimäinen.
 
Meillä on 2 poikaa ensin ja sitten 2 tyttöä. Eikä tule käytettyä yhtään poikien vaatteita tytöllä. Lähtee kiertoon toisille pojille sen jälkeen :wave: Ei ole järkeä kierrättää niitä enää kolmannelle ja ostaa neljännelle tytölle sitten uudet vaatteet jos/kun ei niistä enää neljännelle mitään ole. Eli pojat saa kierrättää ja tytöt keskenään kierrättää.
 
meillä näin
Meillä on 6-vuotias poika ja 4-vuotias tyttö mutta ei olla tytölle pojan vaatteita säästelty vaan olen antanut ne ystävälleni jolla on 2 nuorempaa poikaa. Tytölle olen ostanut uutena ja käytettynä omat vaatteet jonkun verran saan siskoni tytöltä vaatetta myös.
 
Meillä on pojat 7v ja 3v sekä tyttö 2kk. En säilytä tytölle poikien vaatteita vaan ostan uudet. Tai nekin siis kyllä lähinnä käytettynä kirppiksiltä, mutta kumminkin. Täytyy tunnustaa että taidan pinnallinen olla minäkin, mutta musta on ihanaa ostella tytölle mekkoja ja kaikkia nättejä vaatteita ;) En usko että kumminkaan tulisi käyttöön nuo poikien vanhat vaatteet joten olen myynyt ja lahjoitellut niitä pois.
 
Aika paljon käytän isoveljen vanhoja vauvanvaatteita. Joskus kaupassa tulevat silittelemään ja lepertelemään 'pojalle'. Pitäisi tarkemmin katsoa aina kun ulos lähdemme, tiedä mitkä traumat tuolle tyttöparalle tulee. :LOL:
 
Entäs ulkohaalarit? Olen nyt pitänyt 1v 7kk tytöllä pojan vanhoja haalareita, mutta nyt olen ajatellut ostaa tytönvärisen. Jotenkin kävi eilen tyttöä sääliksi, kun mentiin kerhoon ja muilla tytöillä tuntui olevan niin sievät tyttöjen takit ja haalarit ja meidän tyttö tuli veljen vanhassa tosi poikamaisessa haalarissa. Ei hän siitä kyllä vielä itse yhtään piittaa. Taidanpa olla minäkin aika pinnallinen...
 
No esimerkiks meillä tyttö on ollut niin prinsessa vaaleanpunaisine vaatteineen etten olisi voinut pukea tummiin tai poikamaisiin vaattesiin ja siitä syystä meille ei myös nuorin poika pukeudu siskonsa vanhoihin vaatteisiin :LOL:
 
vierasvain
Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Entäs ulkohaalarit? Olen nyt pitänyt 1v 7kk tytöllä pojan vanhoja haalareita, mutta nyt olen ajatellut ostaa tytönvärisen. Jotenkin kävi eilen tyttöä sääliksi, kun mentiin kerhoon ja muilla tytöillä tuntui olevan niin sievät tyttöjen takit ja haalarit ja meidän tyttö tuli veljen vanhassa tosi poikamaisessa haalarissa. Ei hän siitä kyllä vielä itse yhtään piittaa. Taidanpa olla minäkin aika pinnallinen...
meillä toi pari vuotias kulkee veljen vanhoissa ulkokamppeissa, ei häiritse häntä itseään eikä muita lapsia :)
 

Yhteistyössä