Vaasassa Olympiakortteli - rauhallinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Millainen paikka asua rauhaa ja hiljaisuutta kaipaavalle perheelle? Taloudellinen tilanne rajoittaa asunnon etsinnässä. Muistan joskus lukeneeni että tuolla on melua ja paljon maahanmuuttajia, onko totta?

Siellähän on suuri osa opiskelija-asuntoja. Maahanmuuttajista en tiedä. Kyllä se minun mielestäni kymmenisen vuotta sitten melko levotonta seutua oli, mutta onhan vaasassa levottomampiakin paikkoja.

oih, tuleepa muistoja mieleen. itse asuin vuodet 1996-1999 olympiakorttelin konepajankadulla. silloin olin itse railakas opiskelija, joten enpä osaa sanoa lapsiperhenäkövinkkelistä, millaista on asua. opiskelijoita kyllä paljon ja joskus joutui itsekin soittamaan naapurin bilemöykästä poliisille, kun yritti tenttiin lukea.

en ikinä muuttas olympialle. sielä asuu lähinnä nuoria ja opiskelijoita. ja meteli ja touhu sen mukanen. sielä myös paljo mamuja ja siks nää vaasan skinit käy sielä tappelemassa. jatkuvasti jotain pukkotappeluja skinien ja mamujen välillä. nuorempana sielä käytiin kavereiden luona bilettääs ku sielä sai mölytä just niin ku halus

Paljon maahanmuuttajia, paljon bilettäviä opiskelijoita. Kyllä siellä sattuu ja tapahtuu jatkuvasti, ei todellakaan ole paikka asua rauhaa kaipaavalle. Lapsiakaan en tuolla toivoisi asuvan.

Palosaarella on hyviä perheasuntoja, tai oli ainakin vuonna miekka ja kirves. Silloin lapsettomana pariskuntana tykättiin kovasti asua siellä. Lapsia ei kyllä näkynyt pahemmin..
Kaippa ne siellä VOASsilla osaa sanoa mihin perheelliset majoittavat mieluummin.

Hei,

olen hengannut Olympiakorttelissa paljon vuosina 07-08. Silloinen poikaystäväni asui siellä. Kuten ylempänä on kirjoitettu, siellä on aika rauhatonta, tosin jos saatte alimman kerroksen asunnon (ei tarvitse kiivetä lasten kanssa...) joka on korttelin reunalla, asumisesta voi nauttiakin. VOASilla on muualla rauhallisempiakin perheasuntoja, esim. Teeriniemi, Huutoniemi ja Suvilahdessa on Suviboksi, jossa asuin itse talven 06-07. Jos teillä ei ole autoa kannattaa tietysti asua lähellä kesksutaa/tarvitsemianne palveluita. Oletteko koettaneet saada asuntoa muuta kautta? Rkpvaasa.com, kaupungin asunnot, Pikipruukki (vaikka siitä kuulee paljon huonoakin), oma ilmoitus Vaasan Ikkunaan, Pohjalaiseen tai Vasabladetiin? Ai niin ja http://www.hss.fi/?cID=4&pID=21

Jos rahaa asumiseen on vähän ja valittavana Olympiakortteli tai Ristinummi, niin... en tiedä kumman valitsisin. Käykää katsomassa tarjolla olevia asuntoja tai pyytäkää, että joku tuttu käy. Kannattaa hakea asuntoa monesta eri paikasta, ettette joudu kamanlaan läävään vain siksi, ettei muuta ollut tarjolla.

Olympiakortteli on Vaasan pahamaineisinta aluetta, ja oon ite muuttamassa sinne kohta :D Olen peloton opiskelija, eikä meluavat mamut haittaa. Lapsiperheelle en kuitenkaan suosittele, koska kaikki tyttökaverini pelkäävät liikkua sillä alueella.

Tämä on vanha ketju, mutta vastaan kuitenkin Olympiassa asuneena. Asuin Olympiassa vuoteen 2007 saakka, muutimme sinne kun meidän tyttö oli 3-vuotias ja kun tuli kouluikään, muutimme pois kun ostimme oman asunnon. Olympiasta kuulee paljon huonoa, mutta me viihdyimme hienosti. Myllykadun ja Vuorikadun "nurkassa" on hiljaisempi asua, siellä on vain isompia perheasuntoja, joissa asuu lapsiperheitä. Nurkkaus on Pikipruukin omistuksessa. Meillä oli kolmio maatasossa. Kun taas sitten Konepajankadun puoli on VOAS:n omistuksessa ja siellä on pieniä yksiöitä ja sitä opiskelijoiden bilemelua. Itse kohtasin neljänä asuinvuotenamme hyvin vähän häiriöitä. Tuo meidän pää oli tosiaan sellainen "hiljaisempi lintukota". Ulkomaalaisia oli, mutta ei heistä mitään häiriötä ollut. Enemmän oli suomalaisperheitä kuin ulkomaalaisia.

[QUOTE="Quu";26906529]Tämä on vanha ketju, mutta vastaan kuitenkin Olympiassa asuneena. Asuin Olympiassa vuoteen 2007 saakka, muutimme sinne kun meidän tyttö oli 3-vuotias ja kun tuli kouluikään, muutimme pois kun ostimme oman asunnon. Olympiasta kuulee paljon huonoa, mutta me viihdyimme hienosti. Myllykadun ja Vuorikadun "nurkassa" on hiljaisempi asua, siellä on vain isompia perheasuntoja, joissa asuu lapsiperheitä. Nurkkaus on Pikipruukin omistuksessa. Meillä oli kolmio maatasossa. Kun taas sitten Konepajankadun puoli on VOAS:n omistuksessa ja siellä on pieniä yksiöitä ja sitä opiskelijoiden bilemelua. Itse kohtasin neljänä asuinvuotenamme hyvin vähän häiriöitä. Tuo meidän pää oli tosiaan sellainen "hiljaisempi lintukota". Ulkomaalaisia oli, mutta ei heistä mitään häiriötä ollut. Enemmän oli suomalaisperheitä kuin ulkomaalaisia.[/QUOTE]

hahaha, nyt on jo toisinpäin :D Enemmän on mamuja kuin suomalaisa :FF

Yhteistyössä