vaasan keskussairaala..

Oon synnyttäny sielä kaksi kertaa ja parin kuukauden kuluttua tulee kolmas kerta.
Kokemukseni on: hyvät, asiansa osaavat lääkärit ja kätilöt, jotka ovat tuon lisäksi vielä mukavia, ystävällisiä ja huomioonottavia. Jokin poikkeus kuulemma joukossa on, muttei ainakaan minun kohdalleni oo osunut.
Turvallisin mielin ainakin itse olen sinne menossa.
Nyt sielä vaan on remontti päällä ja synnyttäneiden osasto on samoissa tiloissa kuin ei-synnyttäneiden osasto eli ahdasta saattaa olla. Itse synnytyssali on kuitenkin ihan oma osastonsa edelleen eikä siellä pyöri muita kuin sinne kuuluvia! :)
 
Kaksi nuorimmaista olen synnyttänyt Vaasassa, ja maaliskuulla menossa taas :)
Ei muuta kuin hyvää sanottavaa. Paljon puhutaan kieliongelmasta, mutta sitä en ole synnytyspuolella kokenut, muilla erikoisaloilla kyllä. Mukavaa synnytystä sulle!
 
Synnytin esikoisen vuosi sitten siellä. Kieliongelmaa ei ilmennyt lainkaan, lapsivuodeosaston hoitajat olivat tosi osaavia ja auttavia, ainut suuri miinus tulee multa/meiltä lääkärille, joka määräsi lapsemme lämpökaappiin ns. varmuuden vuoksi heti syntymän jälkeen. Itse en siinä tajunnut, että olisin voinut kyseenalaistaa tuota päätöstä. Jälkeenpäin ajateltuna ja erään paperini nähneen kätilön kanssa juteltuna lapsi olisi saanut lämpöä esim. fleecekääreessä ja mun peiton alla. Raukka itki melkein koko tunnin lämpökaapissa ja siis itki ensimmäisen tunnin elämästään. Voi pientä. Ja voi tuoreita, avuttomia vanhempia.
 

Yhteistyössä