Vaasalaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niina-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niina-78

Vieras
Onko täällä muita Vaasalaisia tai lähistöltä jotka ovat menossa synnyttämään Vaasan keskussairaalaan?

Olisi kiva kuulla kokemuksia keskussairaalan palvelusta ja henkilökunnasta.
Muutenkin olisi kiva keskustella odotusajasta...

Mistä muuten olette hankkineet vauvan tarvikkeita?

Itellä synnytys hetkellä millä hyvänsä, ja vaikuttaa kyllä siltä että puoli kaupunkia on raskaana. VKS:stä olen kuullut kaameita juttuja ja itellä ei mitenkään positiivisia kokemuksia muilta osastoilta, siksi mielellään kuulisin synnytyskokemuksia.

Lastentarvikkeista: aika paljon ostin Seinäjoen Huvikummusta, vaunut Kindersistä, pinnasänky Citarista ja jonkin verran nettikaupoista olen tilaillut..

Oma synnytys VKS:ssa heinäkuussa 05 oli ihan ok kokemus. Synnytyssalissa oli paikalla asiansa osaavaa henkilökuntaa eikä itseäni kaksikielinen synnytys häirinnyt, joitain varmaan sekin. Synnytyksessä jouduttiin turvautumaan imukuppiin ja onneksi varmaotteinen henkilökunta hoiti kaiken hienosti. Jos jostain pitää valittaa, niin siitä, että ensisynnyttäjänä synnytykseni ei uskottu etenevän niin vauhdilla kuin se eteni ja jäin ilman kivunlievityksiä. Ilokaasua yritin naamarista naukkailla, mutta se pelitti oikeastaan vasta lapsen ollessa jo maailmassa... tuplasti euforinen olo siis :) Mutta omaa kokemustaan ei kannata vähätellä ja oma tahtonsa pitää ilmaista selvästi.

Synnyttäneiden osastolla en viihtynyt. Meille kerrottiin osaton rutiineista ja tavoista oltuani jo 11/2 päivää osastolla, joten olin pakostakin joutunut ne itse selvittämään: missä vessa, missä suihku, mistä vaatteet ja ruoka haetaan jne. Lisäksi osa henkilökunnasta oli aika ronskiotteisia ottaen huomioon ensisynnyttäjän epävarmuuden ja pelot. Tuntui, ettei niitä oikein otettu tosissaan. Yksi ihana kesätyöntekijä (varmaankin kätilöopiskelija) oli öisin töissä, hän osasi todella hommansa.

Uudestaan olen menossa taas heinä-elokuussa tänä vuonna, joten saa nähdä onko jotain muuttunut.

Lastentarvikkeita hankittiin Kindersistä ja Huvikummusta Seinäjoelta. Aika niukat valikoimat ja Kindersin monopoli täällä jyllää, niinkuin äitiysvaatteissakin taitaa H&M olla melko ainoa vaihtoehto. Netistä kannattaa myös harkita lastentarvikeostoksia. Huutoniemellä on pieni lastenvaate ja kestovaippaliike (pobby?), josta ostin kantoliinan aikanaan.

Mukavaa odotusta teille!

HEI!
Mä synnytin sielä marraskuussa´06. Meni hyvin koko synnytys ja oli osaavaa väkeä. Henkilökunta oli kyl aika paljon poissa, kun oli niin paljo synnyttäjiä. Mutta olin saanut ensin ilokaasua ja sitten puudutuksen niin mulla ei ollut oikeen mikään. Tosi pahat ruoat sielä oli.
Vaunut ostin Kindersistä. Pinnasängyn, hoitopöydän ja sitterin Seinäjoen Huvikummusta.

Hyviä synnytyksiä ja kevättä kaikille!=)

Kaverini synnytti joulukuussa´06. Sielä oli osasto melkein tyhjänä, joten sai hoitajien huomion. Oli kuulemma oikein VIP. Jätti vauvankin koko yöksi hoitajille ja sai rauhassa nukkua.

Täällä olisi myös lähiaikoina edessä synnytys Vaasan keskussairaalassa. Omassa kaveripiirissä on ihan ok kokemuksia, eivät tunnu saaneen mitään isompia traumoja, mutta "tutun-tuttu" -tarinoissa kauhujuttuja välillä vilisee.. :-/ (Monissa jutuissa tuntuu esiintyvän aina yksi ja sama tyly ruotsinkielinen kätilö..?) Omalta osaltani voin sanoa, että oli kiva käydä katsastamassa paikkoja etukäteen, nyt tietää millaiseen paikkaan ollaan menossa. Pelot hieman vähenivät.

Yhteistyössä