Sadas yritys toden sanoo? Vielä kerran yritän aloittaa ketjun vauvan liikkeistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mimmar

Jäsen
28.03.2012
50
0
6
Yritin aikaisemmin päivällä aloittaa ketjun vauvan liikkeitä, mutta tietokone/netti temppuili
ja pieleenhän se meni. Pahoitteluni!

Eli, odotan kolmattani ja edellisillä kerroilla olen tuntenut vauvan liikkeet selkeästi
ja viime kerralla jo rv 16 lähtien. Nyt kolmannella kerralla vauva on todella vaatimaton
liikkeissään! Menossa rv 20 tällä hetkellä ja hädin tuskin tunnen liikkeitä. Joskus
iltaisin kun makaan hiljaa sängyssä saatan tuntea jotain, mutta muuten koko päivä
menee niin, etten tunne mitään.

Onko muita joilla samoja kokemuksia? Vähän huolestuttaa itseä kun toinen on niin
erilainen kuin kaksi aikaisempaa... Onneksi huomenna on rakenneultra, mutta
olisi silti kiva kuulla muiden kokemuksia!

Mulla on tässä kolmannessa raskaudessa istukka edessä, joten meni lähemmäksi rv20 ennenkuin tunsin ekat kunnon liikkeet ja oikeastaan vasta rv 30 jälkeen on ollut kunnon jytää.

Odotan ensimmäistäni, mutta vastaan sen mukaan mitä itse tiedän asiasta. Itselläni istukka edessä enkä tuntenut vauvan liikkeitä ollenkaan ennen v.20+. Toisaalta lapsen kasvaessa ja kun viikot ylitty 30+ ovat liikkeet olleet todella jämäköitä ja vauva todella aktiivinen. Tuo istukan paikka ei siis itselläni v.30 jälkeen ole ainakaan estänyt ihan selkeästi tunnistamasta vauvan liikkeitä.

Vaikka sanotaankin, että uudelleensynnyttäjät tuntisivat herkemmin ja aiemin liikkeet ei se aina täysin pidä paikkaansa. Lapsissa voi nimittäin jo sikiöinä olla suuriakin eroja esim. aktiivisuudessa. Toki ymmärrän, että sitä aikaisempaan vertaa ja hakee sitä kautta selitystä poikkeavuuteen, mutta ei ne vaan kaikki ole yhtä aktiivisia liikkujia. Tulisikin ensisijaisesti kuunnella miten juuri tämä yksilö käyttäytyy. Ehkä hänellä on vaatimattomampi tarve liikkua.

Lisäksi vasta viikon 26 jälkeen kannattaa niiden liikkeiden kanssa olla huolissaan. Noiden viikkojen jälkeen vauvan liikkeet pitäisi todellakin tuntua. Sitä ennen en lähtisi huolestumaan tilanteesta.

Onnea huomiseen rakenneultraan!

Yhteistyössä