Väärät valinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keskustelussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keskustelussa

Vieras
Vaimo on pitänyt mykkäkoulua koko viikonlopun eikä sanonut sanaakaan aamullakaan lähtiessämme töihin.
Syynä on perjantai-iltainen keskustelumme. Katselimme TV:tä ja siemailimme viiniä ja samalla juttelimme. Tuli puhetta julkkiksista ja filmitähdistä. Vaimo ehdotti leikillään, että luettelisimme mielestämme yhden seksikkäimmistä ja viehättävimmistä suomalais-/ ulkolaisjulkkiksesta.

Vaimon mieliheput olivat Oskari Katajisto ja Rickhard Gere. No mikäs siinä komeita uroita. Mutta kun sanoin omiksi suosikeiksini suomalaisista Susanna Penttilän ja ulkomaisista Paris Hiltonin, niin seurasi puoli tuntia suoraa huutoa ja sen jälkeen mykkäkoulu. Nukkumaan minun piti jäädä olkkarin sohvalle kun vaimo ei huolinut viereensä!

Mitä ihmettä sanoin väärin? Vaimoni on itse tumma, pienikokoinen ja vähän ylipainoinen. Olisiko minun pitänyt valita sellaiset julkkikset, jotka muistuttavat häntä? Ikävä kyllä en tunne yhtään suomalaista tai ulkolaista julkkista joka olisi tumma, lyhyt ja lihava!

Kertokaa, miten pystyn perumaan puheeni?

Hah, naurusta ei meinannut tulla loppua, kun luin viestisi. Olet mennyt ikivanhaan halpaan, ei tuollaisia puhuta vaimon kanssa.

Huono maku on teillä molemmilla, mutta olisithan voinut sanoa ulkomaiseksi julkkikseksi vaikka Roseanne Barrin ja kotimaisista ihan hyvä voisi olla vaikka Anita Hirvonen..

Olipa hauska juttu pitkästä aikaa!

Hmmm.. Lankeankohan nyt provoon?

En usko, että vaimosi loukkaantui sen vuoksi, että ihailit erilaisia naisia kuin hän vaan siksi, että valitsemasi naiset ovat ...hmmmm halvan oloisia. Itse olisin yllättyny, jos mieheni olisi sanonut tuollaiset valinnat. Tosin olisin suhtautunut asiaan humoristisesti enkä suuttumalla. Klassinen kauneus ja viehättävämpi seksikkyys on mielestäni ihailtavampia kuin tuollaiset suttuisen tyrkyt.

(Mielestäni myös vaimosi suomalainen valinta on vähintäänkin kyseenalainen.)

Asian vierestä: En ikinä ole ymmärtänyt parisuhteen diktaattoreita, jotka määrävät toisen nukkumaan sohvalla. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että se kuka ei huoli toista viereensä saa ottaa peiton ja tyynyn kainaloon siirtyessään sohvalle. En käsitä ihmisiä, jotka tällaiseen käskytykseen alistuvat.

No voi ei...:/ Ei kannata perua puheita, eihän se sitä uskoisi. Kysy siltä, miksi on niin loukkaantunut. Sitten kun se odotettavasti sanoo jotain siitä suosikkiesi ja hänen eroavaisuuksista, niin kerro, että rakastat häntäkin ja ulkonäköään, ei se ole siitä pois. Kaikkihan me tiedetään, että ollaan ihan taviksia, mutta ei sitä halua rakkaaltaan kuulla. Ole nyt sille hellä ja ymmärtäväinen, se oli siltä ihan primitiivireaktio. Aika jyrkkä, mutta kuitenkin... Sitä myös harmittaa, kun se tietää, ettei ois ikinä pitänyt kysyä.

Mun mies tykkää pääosin tummista, todella siroista naisista, kun taas itse olen vaalea enkä nyt niin siro. Meni kyllä hetken aikaa, ettei yhtään ottanut itsetunnolle, kun se taas ihasteli jotain naista telkkarissa. Nyt olen päässyt asiasta täysin yli, mutta mies ei kestä, että joka kerta kun Raul tekee maalin Urheiluruudussa, meikä huokailee vieressä. Vaikka mun mies on itse asiassa aika lailla sen näkönenkin... :D

Rakas ystävä, sinun olisi tietenkin kuulunut kysyä vaimoltasi, ketkä ovat sinun mielestäsi viehättävimmät julkkikset ja sitten kertoa se vaimollesi, että olet samaa mieltä.

Et ole lukenut 'näin vastaat naiselle oikein' -käsikirjaa miehelle. Tosin se on vain harvojen saatavilla ja kirjastoista sitä ei enää löydy. Meilläkin on vain kopioitu versio, josta puuttuu sivuja. Mutta kyllä se usein tulee tarpeeseen. Ilman sitä mies ei selviä elämässä hengissä kovin kauaa.

Siinä se nähdään! Rehellisyys kunniaan parisuhteessa justjoo! Ei kannata koskaan puhua totta muijalle. Sille pitää sanoa vain mitä mitä se haluaa kuulla.
Siis:

- Olenko mielestäsi lihava?
- Et vaan ihan sopiva. (20 kg ylipainoa!)

- Montako olutta joit baarissa?
- Kaksi (6!)

- Onko exäsi soittanut sinulle?
- Ei varmaan kuukauteen (eilen!)

jne

Mitä vikaa on Susanna Penttilässä ja Paris Hiltonissa? Ihan pantavannäköisiä vosuja molemmat - ainakin muutaman kerran! Eikä ap:n eukko kysynyt, kenen kanssa haluaisit pysyvään parisuhteeseen?

Itsekin nainen olen, mutta en ole koskaan ymmätänyt tätä naistyyppiä, jotka kärttävät miestä sanomaan mielipiteensä ja suuttuvat vastauksesta melkeinpä riippumatta siitä mitä se on.

Esimerkiksi käy hyvin tämä jonkun jo mainitsema painokeskustelu: olenko mä lihonut?
-et
-eikun oikeesti, olenko lihonut?
-et-
eikun, nyt sanot olenko mä lihonut sun mielestä? (edelliskesän farkut menee vain puolireiteen)
-no, ehkä vähän, mut ei se haittaa
-> viikkojen mökötys ja aina sopivassa välissä sanotaan, että SUN mielestä mä olen läski...

Mikäli ajaudut usein naisesi kanssa vastaaviin keskusteluihin ja haluat jatkaa siltikin suhdetta on sinun vain opeteltava välttelemään näitä räjähdysalttiita keskusteluita kääntämällä hänen huomionsa jonnekin muualle...

Lyhyt, lihava ja tumma julkkis: Mervi Tapola;)

Puheesi pystyt perumaan vain sanomalla, että olet miettinyt julkkiskeskusteluanne ja ehkäpä olitkin hätäinen valinnassasi kun moisista silkkaribimboista kävit keskustelemaan ja et oikeasti ole sitä mieltä vaan jotain luonnollisempaa ja vähemmän muovista...

Puheitasi et pysty perumaan tietenkään. Aikuisena ihmisenä naisen pitäisi tajuta että sitä saa mitä tilaa eli kun mielipidettä kysyy niin sen myös saa, miellytti tai ei. Ja mielestäni olet tehnyt aivan oikein kun olet vastannut rehellisesti etkä lähtenyt miellyttämään vaimoa.

Kuten jo itse huomasitkin voi kyse olla juuri tuosta että vaimo on niin eri tyyppiä kuin nuo kaksi mainitsemaasi julkkista. Järkevämpää olisi ehkä ollut vastata jommankumman tilalle joku joka on selkeästi eri naistyyppiä, edes tumma ja vähän pyöreämpi vaikkei lihavia julkkiksia oikein löydykään. Tämä ei tietenkään olisi ollut rehellistä, mutta olisi ehkä osoittanut vaimolle että sinulla on silmää muillekin kuin langanlaihoille blondeille.

Ehkä voisit jutella vaimosi kanssa ja muistuttaa häntä ettet sinäkään skitsoa hänen valinnoistaan tai loukkaannu niistä. Että sinun valintasi ovat täsmälleen yhtä merkityksettömiäö kuin vaimonkin.

Hauska muuten kuulla miten kauneus todella on katsojan silmässä. Susanna penttilä joka minun mielestäni on hirveän näköinen, on jollekin erittäin seksikäs. Jokaiselle siis on ottajia.

Hämmästyttää aina nämä että kuka keskustelee kumppanin kanssa tälläisistä aiheista. Näissä on kuitenkin niin monen riidan alku ja ennen kaikkea turhan vertailun. Ja vielä enemmän hämmästyttää jos esim oma mieheni alkaisi mulle kehumaan jotain tv:ssä olevaa naista. Siis varmaan näkee siellä paljonkin kaikkia hyvännäköisiä, mutta sitä en tajuaisi mitä se luulee saavuttavansa kertomalla mulle niistä. Eikä oikeastaan edes kiinnosta. En minäkään miehelleni huokaile kenenkään miehen ihanuutta.

Ap:lle

No, eipä tuossa tilanteessa ole mitään tehtävissä. Huono itsetunto = huono itsetunto, tiukkapipo = tiukkapipo. Siis vaimollasi. Vähän voit itsekin miettiä, mikä vaimonvalinnassa meni pieleen, kun noin hankalan ja huumorintajuttoman naisen kelkkaan lähdit. Tulevaisuudessa voit yrittää miellyttää vaimoasi enemmän, mikäli haluat riidoilta välttyä. Rupeat vain kiltiksi ja nössöksi joojoo-mieheksi ja käperryt tossun alle. Pääset paljon vähemmällä vaivalla ja paremmilla hermoilla, kun lakkaat kertomasta mielipiteitäsi, jotka saattavat aiheuttaa herkkisvaimollesi turhia tunnekuohuja.

Tai ainahan voit etsiä uuden...

Millä oikeudella minua haukut? Katso itse peiliin, olet törkeä ämmä. Minussa ei todellakaan ole mitään vikaa. Saisi ukko olla onnellinen, että huolin sen aikoinaan. Huumorintajuni on lähes täydellistä. Ukolta se puuttuu täysin koska sillä ei ole koskaan hauskaa kanssani!

Samaa mieltä Sarin kanssa.
Mielessään voi ajatella vaikka mitä; aina on joku sinua/minua kauniimpi/komeampi/rikkaampi/fiksumpi tai jopa tyhmempi.
Parasta vain hoitaa oma tontti niin hyvin kuin pystyy.

Taas tama yhta riemastuttava aihe! Diplomaattinen mies ei koskaan ota riskia vastauksen oikeellisuudesta, vaan kaantaa naisen mietteet johonkin muuhun. (Vaikka ulkona lentaviin paaskysiin, kuten TV-sarjassa Paristo aikoinaan.)

Jos kuitenkin tulee nurkkaan ahdistetuksi, kannattaa valita joku todennakoisesti naisen kunnioittama ruma alykko. Selitella sitten jotain sisaisesta kauneudesta ja alyn loisteesta. Vahan lapinakyvaa, mutta uppoaa kuin kuuma veitsi voihin, koska nainen haluaa niin itselleen uskotella.

Viimeinen vaihtoehto on keksia joku vaimoa etaisesti muistuttava, mutta mielellaan rumempi ja vanhempi nainen. (Mervi Tapola oli kuolematon esimerkki.)

Ps. Vain munattomat kotirintamamiehet ja muut luuserit menevat vaimon kaskysta sohvalle nukkumaan.

Se joka leikkiin ryhtyy sen kestäköön. Sinä sanoit omaksi suosikkeiksi nämä naiset ja miksi ihmeessä vaimosi siitä sai hepulikohtauksen? Ihan älytöntä. On tosiaan tosikko vaimo sulla. Taitaa pitää sinua tossun alla? Eikö sinulla tekisi mieli raivostua komeista miehistä, joita vaimosi valitsi??

En ihmettele että vaimosi hermostui vaíkka aika rankasti sen ilmaisikin; ei minusta toista voi ajaa syhteisestä sängystä pois, itse voi kyllä lähteä jos siltä tuntuu mutta mikä se akkasi on määräämään, olisi lähtenyt itse!
Mutta joku kysyi että mitä vikaa näissä ämmissä on? Ihanko oikeasti kysyt?! Ja että pantavia vosuja molemmat!
Jos minun ukko valitsisi nuo nimet kaikista suomalaisista ja ulkomaisista naisista kyllä minäkin hajurakoa tekisin! Siis nämä nisethan ovat kaiken idiotismin ja tyhmyyden perikuvia! Lukuunottmatta sitä tosiasiaa että Penttilä on menestynyt yrittäjänä ihan hyvin. Ensinäkin molempia naisia yhdistää halua olla juuri sellainen idiottiblondin peilikuva joista vitsejä kerrotaan. Susanna hepsankeikkavaatteineen ja hiuslisäkkeineen puhumattakaan silikoneista on todella muovisen näköinen eikä lapsellisen kuuloinen puheäääni auta asiaa.
Paris Hilton, tuo langanalaiha riisikeppi jonka päällä erilaiset muotivaatteet näyttävät entistä kamalammilta, ei ole sen parempi. Ainoastaan isänsä rahoilla kuuluisaksi tullut törsäri ei osaa muuta tehdä kuin näyttää tyhmältä ja törsätä rahaa.
Oletko mies eri mieltä? Jotain fiksuakin näissä naisissa?
Anna mun kaikki kestää. On taas kivempi jatkaa sinkkuna kun on taas yhä lähempänä miesten ajatusten juoksua. Ei mitään tasoa ja itsekunnioitusta....

No jos nyt ei tuommosesta voi puhua, niin johan on...Me ainakin voidaan pokaystäväni kanssa puhua tuollaisista asioista eikä siitä mitään ongelmia ole tullu. Meistä on kiva jutskailla tommosistaki jutuista.

Ketä ovat Susanna Penttilä ja Paris Hilton? Onko minun sivistyksessäni aukko?

Kysyin kerran nätiltä juontajatytöltä , että kuka hän on. Äääh, en minä muista enää kuka hän oli, joku kuitenkin telkkarista tuttu, mutta ei minulle. Olenko jäänyt jostakin paitsi? Minä olen tosissani, mutta kun ei kiinnosta.

Yhteistyössä