"väärän värinen vauva"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan hyvin voi olla, että valkoihoisen ja tummaihoisen lapsi on ainakin alkuun hämmästyttävän vaalea.. Itse olen ollut afrikassa työharjoittelussa ja kokemuksesta voin sanoa, että jopa mustien ihmisten vauvat ovat alkuun vaaleita.. Jopa niin vaaleita, että itse hieman ruskettuneena olin useita vauvoja tummempi.. Se väri tulee sitten ajan kanssa..

miehen kans meillä viis ihanaa lasta joista kaks viimesintä on enemmän miun puolen suomalaista väriä ollut syntyissään..kuitenkin ei isästä epäilystäkään...ihan sama kaikilla ovat niin isänsä luontoisia jopa tyttö..ja serkuksienkin kanssa yhdennäköisyys täsmää...

minun mieheni on Irakista, itse todella tumma. Mina taas vaaleahko supi-suomalainen. Esikoisemme on tumma ja oliivi-ihoinen ja aivan isansa nakoinen muutenkin. Pikku-kakkonen on ottanut vihreat silmansa ja vaaleat hiuksensa minulta, mutta ruskettuu todella helposti.

Olen kotoisin aika pienelta paikkakunnalta jossa kaikki tuntevat toisensa ja siella lomaillessa tulevat kylalaiset tekemaan tikusta asiaa etta paasevat nakemaan "etta voiko ne lapset olla samasta isasta?" Meita se vaan huvittaa =) ja tahallaan jatamme kertomatta etta miehen suuresta suvusta loytyy pari vihreasilmaista joukosta... taytyyhan sita jattaa jotain arvailtavaa ja juoruttavaa kylan tietotoimistoille

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Jaa-a. Kysyppäs mieheltäsi, onko hän täysin varma, että hänen kaikki esi-isänsä olivat tummia?

Eikös tummaihoiset vauvat ole aluksi vaaleampia? Kuinka tummaihoinen miehesi siis on? Afrikkalaisen tumma vai latino-tumma?

On!
Olen tuijottanut joka ikisen MTV3 Fakta -kanavalta tulleen synnytys aiheisen ohjelman ja KYLLÄ, tummaihoisten lapset ovat todella vaaleita syntyessään!!!

Kyllä on mahdollista saada vaalea lapsi vaikka ei suvussa olisi ketään valkoista. Tummaihoistenkin lapset ovat syntyessä vaaleempia ja tummuvat sitten. Itselläni on Zambialainen mies ja 5kk ikäinen poika joka on aika vaalea siihen nähden että isä on niin tumma. Syntyessä poika oli vielä vähän vaaleampi mitä nyt on, jotkut sanovat että 1vuotiaana he olisivat saavuttaneet täydellisen värinsä. hiukset voivat muuttua suorasta ihan kiharaksi ja iho vaaleasta tummaksi. Minulla on monia ystäviä joilla on mulatti lapsia ja jotka ovat kaikki olleet ainakin syntymästä vaaleita, jotkut tummuneet enemmä ja jotkut vähemmän. ihan normaalia! käy katsomassa irc-galleriassa {helen}

Mulatit ovat tutkimusten mukaan herkempiä saamaan eri sairauksia kuin esim: 100% valkoiset tai 100% mustat. Yleisin ns.sairaus/vika on lukihäiriö mulateilla jonka takia voidaan tarvita erityisopetusta kouluissa.

Mun tuttava on naimisissa afrikkalaisen miehen kanssa. Heidän esikoisensa syntyessä tulvi lähipiiristä syytöksiä siitä, että nainen olis pettänyt. Vauva oli tosi vaalea, ehkä sellasta italialaisen väriä korkeintaan, muttei missään nimessä "puoliksi musta". Lapsi tummui kyllä ajan myötä, tosin siihen meni vuosia.

Jos jommalla kummalla vanhemmista on todella tumma ihonväri ja toisella vaalea ihon väri lapsi voi periatteessa saada heidän ihojen värien väliltä minkä ihonvärin vain ja siihen vaikuttaa myös isovanhempien geenit

meille synty töttö joka on suomalaisittain tumma! mieheni vaalea/tumma tukka/siniset silmät. minä todella vaalea/kellertävä vaalea tukka/siniset silmät. mulla äiti tummempi kuin myös hänen isnsä(ovat suomalaisia) ja taas miehelläni hänen isä tummempi(suomen ruotsalainen) meillekki vihjattiin heti synnärillä että onkos oikee isä suomalainen.. no heh heh.. mielenkiintosta katsoa mihin väriin tuo meidän esikoinen sitten jää ;)(nyt jo vaalentunut iho ikää 2kk)

Mun mies on melkein arabi :D (turkkilais-syyrialaiset sukujuuret omaava) ja meillä on kaksi suht vaaleaa lasta. Toisella vihertävät silmät, toisella siniharmaat joissa hieman ruskeaa joukossa. Hiukset on tummanvaaleat tai vaaleanruskeat, miten sen nyt ottaa :p . Kuvittelin saavani mustatukkaisia peikkovauvoja, mutta ihan suomalaisen näköisiä nuo ovat olleet. Nyt kun tyttö on 3,5v niin alkaa jo hieman näkymään isän puolen geeniperimäkin. Kovia ruskettumaan on kyllä molemmat =) .
Tiedän perheen, jossa isä on TOSI tumma (siis vaaleaihoinen mutta pikimustat hiukset ja silmät) , ja lapsi on sinisilmäinen blondi. Ei hiusten ja silmien värin periytyminen oikeassa elämässä aina mene ihan niin yksinkertaisella tavalla kuin lukion bilsantunnilla opetettiin.
Ap:lle tsemppiä :hug:
Ei kannata lekkiä onnen kanssa, vaikka kaksi ensimmäistä eivät olleet mustatukkaisia peikkovauvoja niin seuraavasta ei tiedä. EI KANNATA OTTAA LIIKAA RISKEJÄ!
Itse pelaisin varman päälle :)
=)

On varmastikin mahdollista,että vauva on vaalea, ainakin aluksi. Voi tummua myöhemmin tai sitten ei.
Eihän täysin mustienkaan vanhempien lapset synny mustina, vaan heihinkin tulee väri hiljalleen.

Minulla on ystäväpiirissä täysin kantasuomalainen perhe, jossa äiti on hyvin tummasilmäinen, tummatukkainen ja ihokin päivettyy hällä "kadehdittavan" nopeasti. Miehensä taasen on hyvin vaalea ja sinisilmäinen "perusjuntti."
Lapsista 3 tummia kuten äitinsä ja 2 vaaleita kuin isänsä. Jos tummat lapset ovat liikenteessä isänsä kanssa ei heitä edes uskoisi hänen lapsikseen ja samoin toisinkin päin; vaaleaita lapsia ei uskoisi tumman äitinsä omiksi. Vielä kun ovat perineet kasvonpiirteetkin vanhemmiltaan värin mukaan :D

Yhteistyössä