"väärän värinen vauva"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on tumma mies ja sen seurauksena 2 tummaa lasta ja 2 aivan vaaleaa sinisilmaista lasta. Miehella on 'valkoista' verta joten nain tassa on kaynyt etta varitys on jakautunut aivan joko/tai perusteella. Kyllahan niita ihmettelijoita on tassa riittanyt ja kylla valilla olen itsekin niita vaaleita panoksia katsellut silla silmalla etta jos en itse varmasti tietaisi miten asian laita on, niin kylla sita vahan saattaisin ihmetella.

Muutama vuosi sitten mies matkusti kaksistaan vaalean poikamme kanssa ja maahantuloviranomaiset kuulustelivat heita kentalla 2 tuntia siita etta onko mies varmasti pojan isa ettei vaan ole lasta jostain kidnapannut. Aika kamala tilanne se oli niin miehelle kuin pojallekin jota myos kuulusteltiin. Isyytta siina piti todistaa ja kyselivat syntymatodistusta sun muuta paperia. Kellapa nekin paprut taskussa koko ajan ovat?? Paastivat sitten lopulta menemaan mutta kylla oli todella rassaava kokemus.

En jaksanut koko ketjua lukea mutta minulla on tumma mies ja lapsemme syntyi kuitenkin aivan vaaleana... Eikä sitä missään vaiheessa edes epäilty olevan jonkun muun.. Tsemppiä ap:lle :hug:

Minun pitää vielä kertoa, että kun esikoiseni syntyi, täysin valkealle miehelle, hän oli syntyessään kellertävän rusehtava, olisi voinut kuvitella minun käyneen kebabilla turhan usein raskautumistani ennen... :whistle: Kellertävän ruskea ihoisuus kuitenkin häipyi, ainakin osittain ja nykyisin poika on vain kesällä nopeasti ruskettuva. Niin ja miehen kanssa molemmat siis ollaan ihan täys valkoisia ja on täys varmuus, ettei kukaan muu olisi voinut olla lapsen isä. B)

Toivottavasti alkuperäinen saa asiat kuntoon ja miehen päähän järkeä! :heart:

Onhan Lolankin lapset hyvin vaaleaihoisia. Hiukset kai oli tummat ja kihartuvat, mutta ei kuitenkaan edes mustat hiukset. Se tyttö ainakin vois olla ihan valkoihoisen lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja titityy:
Onhan Lolankin lapset hyvin vaaleaihoisia. Hiukset kai oli tummat ja kihartuvat, mutta ei kuitenkaan edes mustat hiukset. Se tyttö ainakin vois olla ihan valkoihoisen lapsi.
mutta Lolahan on itsekin vaan puoliks afrikkalainen :whistle: ,joten ei kai kukaan olettanut,että lapset olisi tummempia.. :D

tiedän yhden perheen, jossa äiti on ihan suomalainen ja isä joku somali (tjtn sinnepäin) ja heillä tytär ihanan rusehtava iholtaan ja PAKSU musta kihara tukka, tytön veli (joka myöskin samasta isästä) on aivan kalpea ja vaalea hiuksiltaankin. nyt kun poika on jo jotain 4-5v niin on alkanut tummumaan hiukset....

Ihmisiähän on erivärisiä, keltasia, valkosia, ruskeita ja sinisiä...niin mustia, että ovat jo enemmän sinisiä :laugh: Eiköhän se lapses siitä rusketu kun viet rannalle ;)

Minullakin on tummaihoinen mies ja poika on tosi vaalea. Hiukset ja silmät on ruskeat,syntymästään ehkä pikkuisen tummunut. Hiukset on alkaneet nyt vähän kihartua sieltä täältä,ikää poitsulla 1v. Kyllä hänestä ehkä huomaa etä isä on ulkomaalainen,mutta minä itse odotin paljon tummempaa, afrotukkaista poikaa :laugh:

siskolla on lapsi afrikkalaisen hyvin tumman miehen kanssa ja syntyessään lapsi oli valkoinen. tumma,paksu suora tukka oli ainut, joka paljasti ettei toinen vanhemmista ole valkoinen. Nyt lapsi on 6 kuukautta ja väri on tummentunut. Eli ei ole mitenkään sanottua että tummien lapset syntyvät tummina. Väri tulee pikkuhiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ap ei muuten kysellyt selitystä tai "ratkaisua" asiaan vaan pyysi vertaistukea. Onko kenelläkään sitä?

Kysyihän tuo ihan selvästi: Miten tämä on mahdollista? Koulun biologian tunteja muistellen on mahdollista.

Mun kaverin lasten isä on pikimusta,kaveri on ristiverinen.Niiden tyttö on tumma,mutta poika on vaalea ei mikään valkoinen mutta ei mustakaan eikä edes mulatin värinen,syntyessään oli VAALEA

ei ihan ehkä vastaava, mutta tuttavallani on romanimiehen kanssa lapsi, joka on aivan, siis aivan, vaalea. Ei merkkiäkään tummasta, ei edes "väristä". Monet ihmettelee miten on mahdollista, mut näin se vaan on. Muuten lapsen isä on silminnähden tunnistettavissa lapsesta..

Ei siis ole itsellä henk.koht. kokemusta, mutta tiedän että näitä tapahtuu ja että se valitettavasti, mutta ymmärrettävästi, herättää aikasta hämmennystä.

Voimia :hug:

No onhan tuo hyvinkin mahdollista =)

Minun luokalla oli tyttö jonka äiti on aivan pikimusta ja tyttö oli myös saman näköinen isä siis suomalainen ja pikkusisko olikin sitten aivan suomalaisen näköinen eli siniset silmät ja suorat vaaleanruskeat hiukset ja piirteet muutenkin suomalaisen kun isollasiskolla piirteet kaikkineen tummaihoisen joten kaikki on mahdollista :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Alkuperäinen kirjoittaja morocco:
mun mies on arabi ja mein mukelot ovat sinisilmäblondeja :D

mun lapsen isä on myös arabi ja lapseni on ihan blondi ja siniset silmät ;)

Mun mies on melkein arabi :D (turkkilais-syyrialaiset sukujuuret omaava) ja meillä on kaksi suht vaaleaa lasta. Toisella vihertävät silmät, toisella siniharmaat joissa hieman ruskeaa joukossa. Hiukset on tummanvaaleat tai vaaleanruskeat, miten sen nyt ottaa :p . Kuvittelin saavani mustatukkaisia peikkovauvoja, mutta ihan suomalaisen näköisiä nuo ovat olleet. Nyt kun tyttö on 3,5v niin alkaa jo hieman näkymään isän puolen geeniperimäkin. Kovia ruskettumaan on kyllä molemmat =) .
Tiedän perheen, jossa isä on TOSI tumma (siis vaaleaihoinen mutta pikimustat hiukset ja silmät) , ja lapsi on sinisilmäinen blondi. Ei hiusten ja silmien värin periytyminen oikeassa elämässä aina mene ihan niin yksinkertaisella tavalla kuin lukion bilsantunnilla opetettiin.
Ap:lle tsemppiä :hug:

Afrikkalaisten naisten vauvat syntyvät _ kaikki_ vaaleina. Parin ensimmäisen viikon aikana lapsi "tummuu" ja saavuttaa kuukaudessa tumman ihovärinsä. He eivät siis synny jenkkisarjoista tuttuna noin 6 kiloisina nauravina tummunia kiharatukkaisina lapsosina.

Ap:lle tiedoksi että luulisin miehesi tietävän tämän jos on sukulaisille/vanhemmille lapsia syntynyt...

Lohdutuksen sana...
Olemme kristitty aviopari. Aviomieheni on mulatti, valkoisen (ei suomalaisen)äidin synnyttämä, isä on kreoli. Mies on vaaleaihoinen, mustan miehen näköinen, mutta erittäin kivan näköinen. Tummat silmät ja kulmat, hyvät piirteet. Käytöstavoiltaan ja ajatusmaailmaltaan valkoinen mies, koska on kasvanut 100% valkoisessa ympäristössä.

Hänellä on nuoruudenaikaisen (myös puoliksi valkoisen, puoliksi mustan) puolison kanssa lapsi, joka on paljon miestäni vaaleampi-ihoinen, mutta mustat hiukset jne. Poika voisi olla minun. Ja ulkomailla liikkuessamme häntä varmasti luullaankin lapsekseni. Tällä naisella on uusi perhe, jossa lapset täsmälleen samanvärisiä kuin tämä mieheni poika, vaikka uusi puoliso on hyvin musta mies.

Yhteiset tyttäremme kuulema muistuttavat italialaista tms. Yhdellä suorat, vain lainehtivat pitkät hiukset, hiuslaatu pehmeä. Tyttö näyttää eksoottiselta, mutta täysin valkoiselta. Toinen tytär: pähkinänruskeat silmät, edellistä tummempi ruskettunut kultainen iho, keskiruskeat lainehtivat hiukset. Täysin valkoisen näköinen. Yhdellä tytöllä on kihara musta tukka ja silmät, kulmat, mutta valkoinen iho ja sirot piirteet.

Itse olen suomalainen, siropiirteinen ja -rakenteinen, ruskeahiuksinen, mutta hiuslaatuni on erittäin pehmeä, luonnonkiharahko.

Huomatkaa, että suomalaiset ovat niin tosi tosi vaaleita perimältään yleensä, että esim. USA:n/UK:n tilanteeseen verrattuna mixed race/biracial-lapsista tulee usein vieläkin vaaleampia.

Joku kokee keskustelun turhana, mutta mielestäni on hyvä, että asioista avoimesta puhutaan. Katsokaa esim. englanninkielisiltä sivuilta, siellä avoimesti murehditaan sitä, minkä värinen vauva on. Lisäksi myös monet mustat eri maissa pitävät vaaleaihoisuutta tavoiteltuna. Miksi ei voi hyväksyä itseään sellaisena kuin on? USAssa tilanne pahempi kuin UK:ssa.

Yhdellä tutulla on 5 lasta saman miehenkanssa. Mies on egyptilaistä syntyperää, tumma iho, mustat hiukset, tumman ruskeat silmät. Nainen taas on perussuomainen vaalea, ruskeat hiukset.

Lapset ovat osa tummempia, osa vaaleampia iholtaan. Hiukset on joillakin tummemman ruskeat ja toisilla ihan mustat, yhdellä taitaa olla ihan luonnon kiharatkin, mustat hiukset.

Osa lapsista on perinyt äitinsä tanakan ruumiinrakenteen, osa isän siromman ruumiin rakenteen.

Jokainen lapsi on siis erilainen malliltaan ja väritykseltään ja ovat tasan samoista vanhemmista.

Yhteistyössä