Vääntäkää mulle rautalangasta (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvällä tuulella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvällä tuulella

Vieras
Miltä tuntuu rakkaus perheen toiseen lapseen?

Ennen äitiyttä en osannut kuvitellakaan millaista äidinrakkaus on (ei sitä voi kuvitella ennekuin sen kokee). Nyt sitten yhden lapsen äitinä en "osaa" kuvitella miten mitenkään voisin rakastaa jotakuta muutakin yhtä paljon kuin tätä lasta :)

Jos tajusitte mitä tarkoitan. Ehkä ne raskaushormonit sitten tekee tehtävänsä ja sitä kokee samanlaisen tunnemyrskyn kun esikoisen syntyessä.

En siis ole raskaana nyt, kunhan mietiskelen :) Onko joku muu miettinyt ensimmäisen lapsen jälkeen samaa?

mulla oli kans tollainen tunne kun odotin toista lasta.. :D nyt taas kun ajattelen että JOS meille tulis kolmas lapsi että miten ihmeessä mä voisin rakastaa vielä kolmattakin niin paljon...

mulla oli kans tollainen tunne kun odotin toista lasta.. :D nyt taas kun ajattelen että JOS meille tulis kolmas lapsi että miten ihmeessä mä voisin rakastaa vielä kolmattakin niin paljon...

Heh, vaikka siis olet jo kokenut sen rakkauden määrän myös toiseen lapseen :D

Ehkä tämäkin asia on sellainen, jonka voi tietää vasta koettuaan sen.

Ihmeesti se rakkaus vaan lisääntyy niin, että sitä riittää ihan yhtä paljon toiselle, kolmannelle, ja vaikka kymmenellekin! Minulla kolme lasta, ja nyt jo viimein uskon että jos tulisi lisää niin rakkautta riittäisi seuraavillekin :D

Mä olen kertonut omille lapsiileni piirtämällä miten äidin rakkaus lisääntyy kun perheeseen syntyy uusi vauva. Piirrän (vähän epämääräisen) sydämen, johon lisään (piirrän) jokaiselle lapselle oman kohdan. Jokaisen lapsen kohdalla sydän kasvaa. Äidin rakkaus kasvaa. Uusi lapsi ei siis vie yhtään tilaa jo olevien lasten rakkaudesta äidin sydämessä. Äidin sydän, rakkaus voi kasvaa määrättömästi.

Näin minä sen näen. Jokainen lapsi on minulle toinen toistaan rakkaampia, kenenkään kuitenkaan olematta rakaampi kuin toinen..

Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan :)

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
[QUOTE="vieras";26039909]Mä olen kertonut omille lapsiileni piirtämällä miten äidin rakkaus lisääntyy kun perheeseen syntyy uusi vauva. Piirrän (vähän epämääräisen) sydämen, johon lisään (piirrän) jokaiselle lapselle oman kohdan. Jokaisen lapsen kohdalla sydän kasvaa. Äidin rakkaus kasvaa. Uusi lapsi ei siis vie yhtään tilaa jo olevien lasten rakkaudesta äidin sydämessä. Äidin sydän, rakkaus voi kasvaa määrättömästi.

Näin minä sen näen. Jokainen lapsi on minulle toinen toistaan rakkaampia, kenenkään kuitenkaan olematta rakaampi kuin toinen..

Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan :)[/QUOTE]

Hienosti kerrottu :) Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, vaikka sitä onkin vaikea kuvitella kun ei ole sitä itse kokenut. Vähän kai sama, kun yrittäisi kuvailla lapsettomalle henkilölle miltä äidin- tai isänrakkaus lasta kohtaan tuntuu :)

Ai niin, lisäksi on sellainen juttu, että kun saa uuden lapsen se rakkaus ei ainoastaan kaksinkertaistu, vaan kolminkertaistuu :D Koska rakastut lasten lisäksi vielä siihen, kuinka ihania ne on yhdessä ja kuinka onnellinen olet kun olet saanut elämältä näin paljon!

Ainakin minusta tuntuu, että rakastan jokaista lasta erikseen, ja sitten vielä yhden kerran yhdessä. Se tunne tulee silloin kun niillä on joku ihana leikki menossa ja istuvat kaikki kimpassa touhuilemassa jotain ihan omaa juttuaan. Ja rupattelevat :heart:

• Tykkää
Reactions: Oisku
Ai niin, lisäksi on sellainen juttu, että kun saa uuden lapsen se rakkaus ei ainoastaan kaksinkertaistu, vaan kolminkertaistuu :D Koska rakastut lasten lisäksi vielä siihen, kuinka ihania ne on yhdessä ja kuinka onnellinen olet kun olet saanut elämältä näin paljon!

Ainakin minusta tuntuu, että rakastan jokaista lasta erikseen, ja sitten vielä yhden kerran yhdessä. Se tunne tulee silloin kun niillä on joku ihana leikki menossa ja istuvat kaikki kimpassa touhuilemassa jotain ihan omaa juttuaan. Ja rupattelevat :heart:

AAAAAW, mulle tulee 1000% vauvakuume näistä jutuista :)

Yhteistyössä